Höstföräldrar 2021, del 3

A har börjat säga ”mamamamamama” när han vill till mig, väldigt gulligt men lite jobbigt att han bara säger det när han är ledsen :p

Jag försökte öva det med Signe häromdan. Fick "Dadadadada" till svar varje gång. Eller "Hej!" eller snarare "Eeeeyy" 😂
Men hon säger hej och vinkar massa massa! Sen fattar hon ju inte vad hon säger men alla säger ju hej och vinkar till henne så då gör hon samma tillbaka 😍😁
 
Jag försökte öva det med Signe häromdan. Fick "Dadadadada" till svar varje gång. Eller "Hej!" eller snarare "Eeeeyy" 😂
Men hon säger hej och vinkar massa massa! Sen fattar hon ju inte vad hon säger men alla säger ju hej och vinkar till henne så då gör hon samma tillbaka 😍😁
Så himla gulligt :love:
 
Jag har fyllt i mina barns siffor fram till 1 års ålder, och det är helt underbart hur olika det är :love: . Nedersta kurvan är E.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220708-095135_Child Growth Tracker.jpg
    Screenshot_20220708-095135_Child Growth Tracker.jpg
    108,8 KB · Visningar: 38
Alltså, för nästan första gången kan jag faktiskt känna lite sorg över att bebistiden är på väg att ta slut... Tidigare har jag mest längtat efter att barnen ska bli större, och några fler barn har vi inte tänkt oss så lilla E är ju sista bebisen. Även om hon fortfarande är ganska liten så känns det som om tiden när hon får plats i famnen och är sådär bebisgosig är alltför kort! Slits mellan att vilja stoppa tiden, och nyfikenhet över att få se vad hon blir för person :heart Kanske är det mest ett uttryck för att jag trivs så bra med barnen och livet just nu... :D
 
Alltså, för nästan första gången kan jag faktiskt känna lite sorg över att bebistiden är på väg att ta slut... Tidigare har jag mest längtat efter att barnen ska bli större, och några fler barn har vi inte tänkt oss så lilla E är ju sista bebisen. Även om hon fortfarande är ganska liten så känns det som om tiden när hon får plats i famnen och är sådär bebisgosig är alltför kort! Slits mellan att vilja stoppa tiden, och nyfikenhet över att få se vad hon blir för person :heart Kanske är det mest ett uttryck för att jag trivs så bra med barnen och livet just nu... :D
Det är verkligen dubbla känslor ❤️ Samtidigt som de är så fina och gosiga nu så är det så spännande att följa utvecklingen när de blir egna små personer :love:
 
Liiiite jobbigt är det emellanåt när A ska stå och hålla i mina ben hela tiden för att balansera, det är lite krångligt att röra sig då :p På så sätt ska det bli skönt när han börjar kunna stå och gå själv, även om jag bävar lite för hur röjigt det kommer bli med TVÅ barn som springer omkring 😅
 
Alltså, för nästan första gången kan jag faktiskt känna lite sorg över att bebistiden är på väg att ta slut... Tidigare har jag mest längtat efter att barnen ska bli större, och några fler barn har vi inte tänkt oss så lilla E är ju sista bebisen. Även om hon fortfarande är ganska liten så känns det som om tiden när hon får plats i famnen och är sådär bebisgosig är alltför kort! Slits mellan att vilja stoppa tiden, och nyfikenhet över att få se vad hon blir för person :heart Kanske är det mest ett uttryck för att jag trivs så bra med barnen och livet just nu... :D

Precis samma här! Med all sannolikhet sista barnet och jag både vill ha kvar min bebis och se vad det blir av honom! Och roligt när han kan hänga med på familjens äventyr lite mer medvetet :)
 
Svar på Siggans prover i måndags. Negativt på Branchio-oto-renalt syndrom, precis som jag trodde.

Allt såg bra ut förutom nytillkommet blåsljud på hjärtat (vilket läkaren inte sa utan det fick jag läsa på 1177...) så eventuellt ultraljud av det då. Igen.
 
Lilla E har blivit mucho rörlig senaste veckan. Inget krypande än men hon rullar, kastar sig fram på mage, sätter sig igen etc och lyckas på så sätt förflytta sig ganska bra :D

Idag har hon dessutom börjat att ta sig upp till sittande från ryggläge, som en situp :laugh:Sambon rapporterade att det var skitjobbigt att natta eftersom hon satte sig upp hela tiden, så nu är det slut på lugnet tror jag :p
 
Julia har lärt sig sitta ordentligt. Och oj vad hon sitter och oj vad hon måste sitta hela tiden. Väldigt gulligt men väldigt opraktiskt vid läggning så @FeatherCloud jag förstår precis vad din sambo menade :D vi tyckte att det var lite besvärligt när hon rullade runt som ett jehu, men sedan kom stå på alla fyra och sedan stå i yogapositionen hunden och sedan sätta sig men lutande på ena armen... snart står de väl upp de små liven! Jag vet inte hur många gånger hon har kört huvudet i spjälorna på sängen men hon är ju oberörd så det gör väl inte ont antar jag.
 
Vi är precis hemkomna från att två veckors semestertur och det blir så tydligt när man kommer hem hur mycket som har hänt i utveckligen på bara den här korta tiden. Han sitter mycket stadigare och kan nu sitta och leka rätt obehindrat utan att bara koncentrera sig på själva sittandet. Gäller att njuta nu alltså den här tiden då han fortfarande inte kommer någon vart :p Han har lärt sig vinka också vilket praktiseras ivrigt på alla han träffar :D Och en andra tand har också börjat titta upp.
 
Nu har vi bytt ut babyskyddet mot stol 2. Insåg på semestern att det var ofrånkomligt 😅 Så nu har Storasyster fått ny stol och M minikiden. Fick in alla barn (en framåtvänd och två bakåtvända) i baksätet så har även fått tillbaka passargerarsätet för vuxen. Alla nöjda :D
 
Jaha, nu har A lärt sig öppna toalettlocket… 🫠 Upptäckte idag att han stod i badrummet med ena handen hållandes i toalocket och i andra handen höll han ett litet gosedjur som dinglade farligt nära toaletten :nailbiting: 😅
 
Jaha, nu har A lärt sig öppna toalettlocket… 🫠 Upptäckte idag att han stod i badrummet med ena handen hållandes i toalocket och i andra handen höll han ett litet gosedjur som dinglade farligt nära toaletten :nailbiting: 😅
Tipsar om att det finns 'lås" till toaletten som man klistrar på! Vi hade det när storebror var liten, annars hade mycket grejer gått den vägen :laugh: Vi köpte på Biltema om jag minns rätt.

Storebror lärde sig öppna det tillslut men då var han nog rätt mycket äldre och nyhetens behag med toa hade gått över. :)
 
Tipsar om att det finns 'lås" till toaletten som man klistrar på! Vi hade det när storebror var liten, annars hade mycket grejer gått den vägen :laugh: Vi köpte på Biltema om jag minns rätt.

Storebror lärde sig öppna det tillslut men då var han nog rätt mycket äldre och nyhetens behag med toa hade gått över. :)
Åh ja vi borde ha det egentligen… hade inget till storasyster men med första barnet är det ju lättare att hålla koll på vad de ställer till med 😅
 
Nu har vi bytt ut babyskyddet mot stol 2. Insåg på semestern att det var ofrånkomligt 😅 Så nu har Storasyster fått ny stol och M minikiden. Fick in alla barn (en framåtvänd och två bakåtvända) i baksätet så har även fått tillbaka passargerarsätet för vuxen. Alla nöjda :D

Vad har ni för bil och bilstolar? Det där låter ljuvligt! 😁
 
Vad har ni för bil och bilstolar? Det där låter ljuvligt! 😁

Skoda suberb -18

Stolarna är Klippan opti, axkid minikid och Cybex solution s2 i-fix (bältesstol).

Cybexen är dessutom väldigt bred… men var den enda stolen som då 6,5-åringen satt korrekt i när vi vände honom 🤷‍♀️

Kan skicka bild på pm :)

Edit, nej det kunde jag tydligen inte alls. Gick inte att välja att bifoga bild :confused:
 
Skoda suberb -18

Stolarna är Klippan opti, axkid minikid och Cybex solution s2 i-fix (bältesstol).

Cybexen är dessutom väldigt bred… men var den enda stolen som då 6,5-åringen satt korrekt i när vi vände honom 🤷‍♀️

Kan skicka bild på pm :)

Edit, nej det kunde jag tydligen inte alls. Gick inte att välja att bifoga bild :confused:

Vi har inte en enda av de stolarna, känns krångligt och dyrt att byta ut alla… Vi har besafe, tre stycken, ett babyskydd, en bakåtvänd som klarar 25 kg och en framåtvänd i en Volvo v90 xc och det är trångt att vara vuxen i mittensätet bak 😂
 

Liknande trådar

Svar
815
· Visningar
43 107
Senast: Snowball
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 202
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 718
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
670
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp