Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså aj mina bröst! :p

Tidigare graviditeter har jag haft väldigt ömma bröstvårtor, och det har varit första graviditetstecknet också. Så är det även nu men nu är det hela brösten. Aj vad ont det gör!

Ja fy, de första veckorna kändes mina bröst som två blåmärken! INGET fick komma emot. Fattar inte varför de ska vara så stora redan nu, är ju evigheter kvar tills de behövs.

Jag kommer ihåg vilka Ailien-bröst jag fick på bb, jädra vad stora, sprängfyllda med en massa blåa, tydliga ådror. Helt sjukt, haha! Det var som taget ur en Ailien-film. :laugh:
 
Segt när det krånglar :/ Kan de inte ändra?

Nej, det var lite gnissel när jag frågade om varför det blev ett byte. Jag känner iofs att jag är i trygga händer hos den bm jag fick nu istället. Hon var tex inte nöjd med att jag fick gå så länge när de ändå gjort flertal TUL som visat på 2 rejält övertunga barn. Då det saknas anledning till varför de blev så extremt stora så utgår hon från att även denna bebis blir extremt stor. Jag är helt enig med henne om ett tidigare snitt :angel:

Jag har lämnat ut ganska mycket info som gör att det går att lista ut vem jag är. Här på buke är det inte hela världen om det kommer ut, MEN vi vill vänta med att berätta för allmänheten och flera "bekanta" finns på buke. Så snälla, behåll det för er själva så länge :heart
 
Ja fy, de första veckorna kändes mina bröst som två blåmärken! INGET fick komma emot. Fattar inte varför de ska vara så stora redan nu, är ju evigheter kvar tills de behövs.

Jag kommer ihåg vilka Ailien-bröst jag fick på bb, jädra vad stora, sprängfyllda med en massa blåa, tydliga ådror. Helt sjukt, haha! Det var som taget ur en Ailien-film. :laugh:

Men eller hur! Jag tror inte att det hänt något direkt med storleken nu. Men efter förlossning ja! Herregud lite av en övernaturlig upplevelse :D
 
Nej, det var lite gnissel när jag frågade om varför det blev ett byte. Jag känner iofs att jag är i trygga händer hos den bm jag fick nu istället. Hon var tex inte nöjd med att jag fick gå så länge när de ändå gjort flertal TUL som visat på 2 rejält övertunga barn. Då det saknas anledning till varför de blev så extremt stora så utgår hon från att även denna bebis blir extremt stor. Jag är helt enig med henne om ett tidigare snitt :angel:

Jag har lämnat ut ganska mycket info som gör att det går att lista ut vem jag är. Här på buke är det inte hela världen om det kommer ut, MEN vi vill vänta med att berätta för allmänheten och flera "bekanta" finns på buke. Så snälla, behåll det för er själva så länge :heart
Vad skönt att du känner dig trygg i alla fall! :)

Naturligtvis ska man få vara anonym om man vill! Jag var det första gången jag blev gravid, sen slutade det i missfall och efter det har jag inte orkat bry mig :p Men det är viktigt att respektera om folk inte vill att det ska vara officiellt än :heart
 
Huu, kompade ut från jobbet inatt pga jätteillamående. Blev så sjukt åksjuk, men det sitter i fortfarande så jag antar att det är gravidrelaterat 😂
Ska jobba ikväll igen, hoppas verkligen det går bättre 🙈
 
Huu, kompade ut från jobbet inatt pga jätteillamående. Blev så sjukt åksjuk, men det sitter i fortfarande så jag antar att det är gravidrelaterat 😂
Ska jobba ikväll igen, hoppas verkligen det går bättre 🙈
Åh vad drygt! Jag fick jättemycket illamående när jag skulle sova igår :confused: Man tänker ju att det ska gå över vid det här laget :p
 
Åh vad drygt! Jag fick jättemycket illamående när jag skulle sova igår :confused: Man tänker ju att det ska gå över vid det här laget :p

Men, inte okej 😅😝
Jag har mått jättebra sista veckorna (tror jag? 😂), så det här var ingen höjdare.
Kanske ser till att byta arbetsuppgifter något tidigare än tänkt... 🙈
 
Stackare som får stå ut med så mycket illamående! Jag har som ett konstant svagt illamående i bakgrunden men inte värre än att det är störande. Har inte (än peppar peppar) tex varit i närheten av att kräkas.
Vilket får mig att inbilla mig att det är en tjej eftersom det var exakt likadant med dottern och inte med sonen :p
 
Usch då att vi är flera som kämpar med illamående :heart

Går in i vecka 13 imorgon och än har illamåendet ett stadigt tag om mig. Har djupa märken på händerna efter åksjukebanden men märker direkt de åker av tex vid dusch att illamåendet är mer lättstartat. Äter även lergigan 5-6 gånger per dag.. Men numera kan jag duscha utan att kräkas samt vara lite mer aktiv på dagarna så det går framåt :up:. Även om jag kräkte ner mig själv och sängen i morse då det kom utan förvarning (:yuck:) så mår jag bra mer timmar per dygn än vad jag mår illa. Så nu börjar jag planera för sommaren , och ifall vi ska köpa en lite större badpool i plast till barnen då vi mest kommer vara hemma. Men då är den stora frågan; vattnet. Klarar vårt hus att fylla en större pool eller måste man köpa vatten att fylla med? Rengöring, osv? De finaste stränderna häromkring har alltid otroligt mycket folk, där man ligger som sillar samt att de finns drygt 1 timme ifrån oss. I-landsproblem egentligen.

Har dessutom craving på påskmust, inte bra med tanke på all kolsyra samt att den börjar ta slut i affären.
 
Jag trodde att mitt illamående och min trötthet var på väg att bli bättre men tji fick jag.. fan vad jag är trött på att må så här dåligt. :yuck:

på måndag ska jag till läkare igen för att förnya min sjukskrivning... åh, jag som vara vill jobba och må bra!
 
Stackare som får stå ut med så mycket illamående! Jag har som ett konstant svagt illamående i bakgrunden men inte värre än att det är störande. Har inte (än peppar peppar) tex varit i närheten av att kräkas.
Vilket får mig att inbilla mig att det är en tjej eftersom det var exakt likadant med dottern och inte med sonen :p

Så har jag haft det större delen av tiden, men inget kräks eller så. Det blev det inte igår heller, och idag mår jag bättre iaf ☺️ Så än så länge har jag verkligen haft det oförskämt lätt. ☺️
 
Jag trodde att mitt illamående och min trötthet var på väg att bli bättre men tji fick jag.. fan vad jag är trött på att må så här dåligt. :yuck:

på måndag ska jag till läkare igen för att förnya min sjukskrivning... åh, jag som vara vill jobba och må bra!

Men fy fan, din stackare 😥😭
 
Mitt illamående verkar äntligen ha gett sig helt 🙏🏼
Två veckor nu utan Lergigan.
Tröttheten hänger dock i, men så har vi ju en liten huligan där hemma som knappt är still 😅 jag njuter av att jobba heltid, jämfört med en 15-månaders hemma känns det som semester!

Går in i vecka 20 idag och hade RUL imorse.
Vi väntar en till synes helt perfekt lillasyster ♥️
 
Mitt illamående verkar äntligen ha gett sig helt 🙏🏼
Två veckor nu utan Lergigan.
Tröttheten hänger dock i, men så har vi ju en liten huligan där hemma som knappt är still 😅 jag njuter av att jobba heltid, jämfört med en 15-månaders hemma känns det som semester!

Går in i vecka 20 idag och hade RUL imorse.
Vi väntar en till synes helt perfekt lillasyster ♥️
Vad skönt att illamåendet har lagt sig, och vad härligt med lyckat RUL :love:
 
Det är väl stora ultraljudsveckan i tråden den här veckan, många KUB-ultraljud har jag för mig. Jag har mitt på fredag och räknar dagarna, vill få se att allt är ok (förhoppningsvis) så att jag kan berätta på jobbet. Det har varit lite mycket både på jobbet och privat så det skulle vara skönt att i alla fall kunna vara ärlig på jobbet om hur jag mår och att kunna anpassa arbetsuppgifterna.
 
Sjukskriven till 4 maj för att sedan utvärdera. Ultraljud på onsdag och sedan har vi köpt NIPT-kit som jag ska ta blod för på torsdag. Det är tillräckligt mycket för att jag ska bli utslagen. :p
 
Mitt illamående verkar äntligen ha gett sig helt 🙏🏼
Två veckor nu utan Lergigan.
Tröttheten hänger dock i, men så har vi ju en liten huligan där hemma som knappt är still 😅 jag njuter av att jobba heltid, jämfört med en 15-månaders hemma känns det som semester!

Går in i vecka 20 idag och hade RUL imorse.
Vi väntar en till synes helt perfekt lillasyster ♥️

härligt med både brist på illamående och pigg lillasyster! ❤️
 
Det är väl stora ultraljudsveckan i tråden den här veckan, många KUB-ultraljud har jag för mig. Jag har mitt på fredag och räknar dagarna, vill få se att allt är ok (förhoppningsvis) så att jag kan berätta på jobbet. Det har varit lite mycket både på jobbet och privat så det skulle vara skönt att i alla fall kunna vara ärlig på jobbet om hur jag mår och att kunna anpassa arbetsuppgifterna.

Jag skulle gjort idag men bytte tid pga orkade inte stressa ihjäl mig idag. Har KUB 8.40 imorn.
Har landat i att berätta på jobbet nästa vecka. Både skönt och jobbigt...
 
Vad spännande med alla kub!

Själv har jag kommit så långt att jag ringde Mvc igår för inskrivning. När jag nämnde att jag gått hos dem innan och gärna hade samma barnmorska som då om möjligt sa hon i telefonen "absolut jag ska kolla, ja jag känner verkligen igen ditt namn". Vet inte om man ska bli orolig, det var ju ändå nästan 4 år sedan :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
398
· Visningar
42 513
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 040
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 764
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp