Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att illamåendet har gett med sig! Hehe som sagt, inte mycket vila med ett litet barn hemma 😅 Jag har en 17-månaders hemma så det är samma här!

Vad tråkigt med hästen! Leta kan man ju alltid göra men risken är förstås att man hittar en som inte går att släppa :angel:
Åh, då vet du precis 😂😅

Jag har ju två såna favoriter på annonsmarknaden.. båda två inom fem mil, varav den ena har Cortez som morfar 😍
Det var ett av mina önskemål när jag började leta ny pålle... kanske inte skadar att åka och klappa på den åtminstone 🤷🏼‍♀️
 
Åh, då vet du precis 😂😅

Jag har ju två såna favoriter på annonsmarknaden.. båda två inom fem mil, varav den ena har Cortez som morfar 😍
Det var ett av mina önskemål när jag började leta ny pålle... kanske inte skadar att åka och klappa på den åtminstone 🤷🏼‍♀️
Det låter riskabelt :laugh:
 
Nu har jag fått tid för KUB-ultraljud :) Om ca 3 veckor, det borde ändå gå ganska snabbt. Om allt ser OK ut där tänkte jag berätta för chefen och för resten av familjen.
 
Nu har jag fått tid för KUB-ultraljud :) Om ca 3 veckor, det borde ändå gå ganska snabbt. Om allt ser OK ut där tänkte jag berätta för chefen och för resten av familjen.

Håller tummarna ✊
Gjorde du KUB förra gången?

Har KUB ultraljud 19 april sen tänkte jag berätta för jobbet.
 
Jag kämpar fortfarande med illamåendet men det sakta släpper så jag får vissa tillfällen på dygnet där jag mår okej.

Kommer också göra kub om ca 3 veckor, hade vi inte BF typ samtidigt @zassoo ?

Vi har bestämt att berätta efter KUB då min minste son är väldigt orolig över att jag kräks varje dag. Han frågar mig varje dag om jag slutat kräka och blivit frisk, mitt mammahjärta gråter av att se hans oro.
 
Jag kämpar fortfarande med illamåendet men det sakta släpper så jag får vissa tillfällen på dygnet där jag mår okej.

Kommer också göra kub om ca 3 veckor, hade vi inte BF typ samtidigt @zassoo ?

Vi har bestämt att berätta efter KUB då min minste son är väldigt orolig över att jag kräks varje dag. Han frågar mig varje dag om jag slutat kräka och blivit frisk, mitt mammahjärta gråter av att se hans oro.
Jo jag tror det, jag har BF 30 oktober!

Åh men stackars liten ❤️ Hur gammal är han?
 
Besök hos barnmorskan idag. Stucken i fingret, båda armarna pga när hon skulle ta sista röret blod bara fräste det till och sprayades blod i röret 😂
Hade det varit för några år sen hade jag fått en kris för ytterligare ett stick, pga sjuk nålrädsla. Men jag har övat så det gick bra 😁
Fick gjort cellprov också, äntligen. 👍

KUB bokat till 19 april.
 
Besök hos barnmorskan idag. Stucken i fingret, båda armarna pga när hon skulle ta sista röret blod bara fräste det till och sprayades blod i röret 😂
Hade det varit för några år sen hade jag fått en kris för ytterligare ett stick, pga sjuk nålrädsla. Men jag har övat så det gick bra 😁
Fick gjort cellprov också, äntligen. 👍

KUB bokat till 19 april.

Härligt, bra jobbat! Vi är många som har KUB inom bara några dagar, spännande!
 
Just nu har jag kommit till en växtspurt antar jag för det spänner och drar konstant i magen. Den är dessutom spänd och svullen så jag har svårt att hitta bra positioner när jag ligger ner. Det känns ju mycket spännande att det redan nu börjar eftersom jag går i vecka 11 (10+0) imorgon. Nog för att det är mitt 4e barn, men ändå :meh:
 
Just nu har jag kommit till en växtspurt antar jag för det spänner och drar konstant i magen. Den är dessutom spänd och svullen så jag har svårt att hitta bra positioner när jag ligger ner. Det känns ju mycket spännande att det redan nu börjar eftersom jag går i vecka 11 (10+0) imorgon. Nog för att det är mitt 4e barn, men ändå :meh:
Sådär kände jag också tidigt denna gången, går in i vecka 18 på måndag och är redan lika stor som i vecka 30 förra graviditeten 😅
 
Just nu har jag kommit till en växtspurt antar jag för det spänner och drar konstant i magen. Den är dessutom spänd och svullen så jag har svårt att hitta bra positioner när jag ligger ner. Det känns ju mycket spännande att det redan nu börjar eftersom jag går i vecka 11 (10+0) imorgon. Nog för att det är mitt 4e barn, men ändå :meh:

Spännande hur olika det kan vara. Här syns det i princip ingenting. Ibland är jag lite svullen, men oftast ser och känner jag mig typ som vanligt. Det här är ju dock första ungen för oss, så det är ju såklart stor skillnad 😊
 
Idag mår jag rätt dåligt faktiskt 😂
Ser ej fram emot att jobba inatt, men hoppas kunna sova ordentligt innan i alla fall 😝
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 565
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 558
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp