Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp, de flytningar (enligt förlossningen) som jag haft nästan dagligen de senaste veckorna var visst mindre blödning från livmodern eller moderkakan. Läkaren på spec mvc tyckte det var lite svårt att se vilket, men jag fick förbud mot fysisk aktivitet/ansträngning för att inte riskera en större blödning. Så ingen träning, promenader osv tills hon är ute :arghh:

Hon fortsätter däremot att må riktigt bra i alla blodvärden, och ligger nu på +40% i vikt. Fick prata med narkosläkaren idag inför kejsarsnittet, han kändes trygg men måttligt intresserad då hans telefon ringde konstant. Fick sagt det viktigaste iaf, och han berättade lite hur de tänker kring snittet och dess komplikationer.
 
Var hos mvc i går (vecka 39 idag) allt såg bra ut, hade ju 9,2 i blodsocker sist och fick göra glukosbelastning men då såg allt bra ut, nu låg blodsockret på 4,1 (?) Jag frågade hur det kunde pendla så, och då sa hon att dom funderade på om det var fel på deras avläsare, det verkade som den gav för höga värden ibland O_o Nåja, allt var bra iaf.
Jag ska ha videosamtal med BB Sthlm på tisdag om kejsarsnitt och är ju lite orolig, orolig att de kommer tvinga mig till vf och att bebis kanske kommer vara stor och min ålder osv osv så jag kommer få ett TUL om några veckor. BM tyckte även att det vore bra iom att jag inte ökat ngt öht i vikt.
magmått var iaf 28 och hjärtljud 136 :heart
 
Jahapp, de flytningar (enligt förlossningen) som jag haft nästan dagligen de senaste veckorna var visst mindre blödning från livmodern eller moderkakan. Läkaren på spec mvc tyckte det var lite svårt att se vilket, men jag fick förbud mot fysisk aktivitet/ansträngning för att inte riskera en större blödning. Så ingen träning, promenader osv tills hon är ute :arghh:

Hon fortsätter däremot att må riktigt bra i alla blodvärden, och ligger nu på +40% i vikt. Fick prata med narkosläkaren idag inför kejsarsnittet, han kändes trygg men måttligt intresserad då hans telefon ringde konstant. Fick sagt det viktigaste iaf, och han berättade lite hur de tänker kring snittet och dess komplikationer.
Åh vad jobbigt, lider med dig! När man är van att vara aktiv suger det verkligen att inte kunna vara det :( Såklart fantastiskt bra att bebis mår bra :heart men jag förstår att det var ett jobbigt besked.
 
Magbild 32+4
(ja,jag fick gå ut i hissen pga ingen bra spegel inne😅)
20210910_135220.jpg
 
Var hos mvc i går (vecka 39 idag) allt såg bra ut, hade ju 9,2 i blodsocker sist och fick göra glukosbelastning men då såg allt bra ut, nu låg blodsockret på 4,1 (?) Jag frågade hur det kunde pendla så, och då sa hon att dom funderade på om det var fel på deras avläsare, det verkade som den gav för höga värden ibland O_o Nåja, allt var bra iaf.
Jag ska ha videosamtal med BB Sthlm på tisdag om kejsarsnitt och är ju lite orolig, orolig att de kommer tvinga mig till vf och att bebis kanske kommer vara stor och min ålder osv osv så jag kommer få ett TUL om några veckor. BM tyckte även att det vore bra iom att jag inte ökat ngt öht i vikt.
magmått var iaf 28 och hjärtljud 136 :heart

Jag får inte ihop ditt inlägg. Har du skrivit fel på graviditetsvecka? För om du är i vecka 39 idag så är ett TUL om några veckor väldigt optimistiskt, samt väldigt sent samtal med BB Stockholm om kejsarsnitt.

Nu vet jag inte hur "snälla" BB Stockholm är, men att endast vara rädd för stor bebis och din ålder är ingen anledning nog för att få igenom humanitära skäl. Nu skriver du iofs osv osv, så det kan finnas punkter där som är skäl nog.
Varför är du orolig för stor bebis om jag får fråga? :)
 
@Bexzor Vad drygt med förbudet men skönt att bebis ändå mår bra :)
Åh vad jobbigt, lider med dig! När man är van att vara aktiv suger det verkligen att inte kunna vara det :( Såklart fantastiskt bra att bebis mår bra :heart men jag förstår att det var ett jobbigt besked.

Tack, det känns riktigt drygt och jobbigt med ett sånt förbud. Även om det är för bebisens och mitt bästa.
Samtidigt är jag så glad att ha fått en otroligt bra läkare på spec mvc som både lyssnar och förklarar på ett förståeligt sätt. Ska dit om två veckor igen så jag antar att han kommer följa upp om det lugnat sig.
 
Funderar på att packa en bb-väska redan nu, för att ge tecken till universum och bebis att hon gärna få bli en early bird, runt vecka 38 kanske? Kan ju inte skada :angel:

Eftersom du skriver om att packa en BB-väska så slog det mig att jag kan lika gärna tvätta upp alla små bebiskläder för att lättare strukturera upp vad som ska med till BB. Jag får ju dock en early bird, redan i vecka 37 så jag kände paniken lite efter ditt inlägg :o:laugh:
 
Idag har jag haft så ont i magen så jag haft svårt att andas stundtals.
Ringde mvc och det är troligen navelbråck eller invändigt blåmärke (?).
Är så öm på magen så vill skrika när jag råkar komma åt.
Bebis sparkar, vrider och vänder sig så mycket hela tiden så tror mer på invändigt blåmärke än navelbråck men fick tid på måndag för att kolla upp det.
 
Idag har jag haft så ont i magen så jag haft svårt att andas stundtals.
Ringde mvc och det är troligen navelbråck eller invändigt blåmärke (?).
Är så öm på magen så vill skrika när jag råkar komma åt.
Bebis sparkar, vrider och vänder sig så mycket hela tiden så tror mer på invändigt blåmärke än navelbråck men fick tid på måndag för att kolla upp det.
Låter obehagligt! Skönt att du får kolla upp det :heart
 
Här får jag känna på livets första förvärkar, antar jag. 😅 Onda sammandragningar iaf. Spännande. Och jag blir ej taggad på riktiga värkar 🙈🙈
 
Jag får inte ihop ditt inlägg. Har du skrivit fel på graviditetsvecka? För om du är i vecka 39 idag så är ett TUL om några veckor väldigt optimistiskt, samt väldigt sent samtal med BB Stockholm om kejsarsnitt.

Nu vet jag inte hur "snälla" BB Stockholm är, men att endast vara rädd för stor bebis och din ålder är ingen anledning nog för att få igenom humanitära skäl. Nu skriver du iofs osv osv, så det kan finnas punkter där som är skäl nog.
Varför är du orolig för stor bebis om jag får fråga? :)
Vecka 30 ska det vara :angel:
Självklart så får man inte snitt endast pga rädsla för stor bebis.
Jag har valt att inte skriva så mkt om varför jag behöver ks i den här tråden då jag inte tycker det passar här, vill liksom inte skrämma upp någon, kanske passar bättre i en tråd avsedd för det så en kan välja att läsa :)
Jag har fö väldigt bra koll på ks och jag är egentligen trygg i att jag kommer få det, men tills det är bestämt kan en ju aldrig vara helt säker :)
 
Jag har ju sedan vecka 20 varit hemma pga arbetsförbud och det har varit så otroligt skönt. Jag har dock svårt att njuta av det för jag känner mig så himla dålig på ett sätt, jag är väldigt trött, jag renoverar en del hemma nu och boar men orkar inte allt jag tagit mig för, och då är jag ändå ledig, vuxet barn så har liksom bara mig själv att ta hand om. Tänker på er som jobbar och har småbarn och är gravida, vilka hjältar ni är alltså.
 
Vecka 30 ska det vara :angel:
Självklart så får man inte snitt endast pga rädsla för stor bebis.
Jag har valt att inte skriva så mkt om varför jag behöver ks i den här tråden då jag inte tycker det passar här, vill liksom inte skrämma upp någon, kanske passar bättre i en tråd avsedd för det så en kan välja att läsa :)
Jag har fö väldigt bra koll på ks och jag är egentligen trygg i att jag kommer få det, men tills det är bestämt kan en ju aldrig vara helt säker :)

Ber om ursäkt om det uppfattade som om jag ifrågasatte dig. Det var inte min mening och det var därför jag skrev att det kan finnas skäl i ditt "osv osv" :)
 
Ber om ursäkt om det uppfattade som om jag ifrågasatte dig. Det var inte min mening och det var därför jag skrev att det kan finnas skäl i ditt "osv osv" :)
Jag är lite känslig :angel: Särskilt kvällstid.
Ska bli roligt med TUL som jag fick extra iaf, alltid roligt att se bebis. Men har hört att man inte ser så mkt i de sena veckorna?
 
Jag är lite känslig :angel: Särskilt kvällstid.
Ska bli roligt med TUL som jag fick extra iaf, alltid roligt att se bebis. Men har hört att man inte ser så mkt i de sena veckorna?

Helt förståeligt, så jag kände att jag ville bara förtydliga att jag inte menade något illa. Alla har vi våra olika anledningar till hur vi reagerar och tänker kring vf/ks.

Jodå man ser massor tycker jag. Jag har gjort sena TUL med alla mina barn, och tycker att det är häftigare än RUL. Man ser inte hela bebisen direkt av förståeliga skäl men de kikar hela bebisen så man får se allt ändå.
 
Jag håller ju på att renovera min tvättstuga. Har rivit ut allt, så endast tvättmaskinen står kvar mitt på golvet 😅 nu ska renoveringstapet upp på väggen idag, sen målas. Sen på med bänskiva, skåp, blandare och handfat. Och så blir det en skötdel där är det tänkt😁
När det är klart så ska jag tapetsera om vårat sovrum och möblera om så bebis får en egen del, har ett rum sen som han kan få men tänker att det blir smidigast att ha honom i samma rum ett tag 🥰
Stickar o virkar en del också, gjorde denna gulliga hjälmmössa 😂
 

Bifogade filer

  • F1E3EB27-4802-48BA-B481-7F98FAE7DB2F.jpeg
    F1E3EB27-4802-48BA-B481-7F98FAE7DB2F.jpeg
    357,7 KB · Visningar: 30
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
406
· Visningar
43 209
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 361
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 805
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp