Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo Jag känner igen mig i att vara lite överkänslig. Skulle till BM och på vägen jag tänkte köra var det vägarbete på så fick välja en annan väg, den andra vägen var dock avstängd och ingen vidarevisning av hur man skulle köra för att komma rätt. :rage:

Satt och grinade i bilen medan jag letade efter möjliga vägar in, blev 20 min sen. :crazy:
 
@zassoo Jag känner igen mig i att vara lite överkänslig. Skulle till BM och på vägen jag tänkte köra var det vägarbete på så fick välja en annan väg, den andra vägen var dock avstängd och ingen vidarevisning av hur man skulle köra för att komma rätt. :rage:

Satt och grinade i bilen medan jag letade efter möjliga vägar in, blev 20 min sen. :crazy:
Då hade jag också gråtit! 🙋🏼‍♀️
 
Åh vad skönt för er!

Här ska tonåringen få ta hand om hunden när han kommer hem från skolan. Inte det mest optimala då han inte riktigt kan hantera hunden, men vi har ingen annan som kan ta hunden. Det är ingen svår hund men inte alla i vår närhet kan hantera honom då de skickar dubbla signaler som får honom att gå upp i varv istället. Vilket är just problemet med tonåringen som säger kommandon som hunden inte kan, vilket kan ge ganska knepiga situationer dom emellan. Vår hund är 4,5 år och sonen bor här på heltid så man kan tycka att han borde kunna hundens vanligaste kommandon vid det här laget :cautious:

Ja, oerhört skönt faktiskt. Har ändå funderat en del på hur vi ska lösa det med henne...

Skönt att din son kan ta hunden, även om han inte gör riktigt likadant. Rastningar i trädgården räcker ju några dagar tänker jag, så det ska han nog reda ut 😊
 
Ja, oerhört skönt faktiskt. Har ändå funderat en del på hur vi ska lösa det med henne...

Skönt att din son kan ta hunden, även om han inte gör riktigt likadant. Rastningar i trädgården räcker ju några dagar tänker jag, så det ska han nog reda ut 😊

Ja, jag har läst dina funderingar kring hunden så förstår att det är skönt att det löste sig.

Just rastningar i trädgården är jag inte så orolig för, utan snarare att de inte har en så bra relation vilket kan leda till en hel del konflikter dom emellan. Min man kommer ju dock inte kunna stanna mer än max 1 natt på BB med tanke på våra andra barn så sonen behöver ju egentligen bara ta hunden i max 1 dygn. Vi kommer vara tillgängliga över telefonen för tips och råd om hunden inte skulle lyssna på honom, för det är mest troligt.
 
Åh hoppas allt är bra :heart , jag gör också mitt tredje TUL denna vecka. Vi är några i tråden som gör många ultraljud :rofl:
Har du TUL graviditeten ut med tanke på omständigheterna?

Haha, ja, vi är ett gäng 😅

Allt såg fint ut idag, bara -5,2% idag så det ser jättebra ut.
Har ett till ultraljud, första veckan i oktober. Så har haft i 24+, 28+, 32+ och sista i 36+ 😊

Hade en ny läkare idag (började tro att jag träffat alla 😅) och hon var väldigt trevlig. Jättenöjd med bemötandet från alla läkare i allt det här.
Mina ultraljud nu är ju dock bara pga en artär för lite, det andra är helt avfärdat 😊
 
Alltså nu känner jag för vräkning av bebis bums!

Ja, det är för tidigt men jag gör inget annat än att åker på kontroller eller tar blodprov. Jag har dessutom 150% studier (yrkeshögskola + högskola) att fokusera på, och där har hjärnan gett upp helt just nu.
Imorgon ska jag ta blodprov för 2 remisser, sen försöka plugga på torsdag och sen spec mvc + möte med narkossköterskan på fredag (tar hela dagen typ på det är ca 5 mil enkel resa). I helgen ska vi greja det sista med babysängen. På tisdag ska jag till vårdcentralen för bedömning av mitt hb, prov i excel på torsdag, högskola hela fredag em och lördag fm. Däremellan ska jag styra upp min pre-studie, kursstart i en kurs på YH, granska en B-uppsats samt läsa på inför seminariet på fredag. Och så fullsmockat är det i mitt schema hela vägen fram till kejsarsnittet, så jag är ganska less på att de inte kan samsynka sina blodprover för jag tog blodprover på mvc senast i torsdags :banghead:
 
Har beställt ett babyskydd nu, hade ju varit dumt att glömma bort det! Känner att veckorna seeeeegar fram, det tar sån tid att baka en bebis! 🙄
 
Negativt på covid-testet förresten, så det är bara vanliga hederliga förskolebaciller :up:

Trött som en galning ändå. Hade velat gå och kolla blodtrycket och andra värden som planerat den här veckan men får vackert vänta till på måndag. Känner att jag börjat samla på mig mer vätska och jag blir andfådd och får mjölksyra i benen bara av att stå rakt upp och ner. Är väl en blandning av förkylning och graviditet.
 
Tog prover idag på lab där jag fick frågan om det var mitt första barn. Hennes min när jag sa att det var nummer fyra, den var oslagbar :laugh:

Fick även frågan om jag tar prover ofta för hon tyckte att min ena arm såg sönder stucken ut med alla små blåmärken. När hon fick veta att jag tar prover i snitt varann vecka så tyckte hon att alla inblandade borde samverka för hon behövde sticka mig i båda armarna för att få till alla rör. Skönt att hon höll med mig om det men det blir nog svårt att få de olika inblandade att förstå att jag blir mer och mer stressad för varje provtagning.
 
Min v34-mage:

F997E00B-4874-4644-BFFA-152C0D98A1F6.jpeg
 
Min mage har blivit så öm och känslig vid beröring ett område runt naveln. Det sticker i huden och kliar emellanåt.

Kan inte minnas det var såhär förra graviditeten. Är det någon som varit med om liknande?
 
Min mage har blivit så öm och känslig vid beröring ett område runt naveln. Det sticker i huden och kliar emellanåt.

Kan inte minnas det var såhär förra graviditeten. Är det någon som varit med om liknande?

Hela min mage är öm med smärta till och från, och har varit länge så jag trodde att det berodde på min bukplastik. Efter ditt inlägg så kom jag att tänka på mina tidigare graviditeter. Och inser att huden alltid kliat under mina graviditet, förutom denna gång så jag tror mest att kroppen reagerar som den vill :meh:
 
Här är det nu mitten på v 27 och jag är bara så tacksam att jag fortfarande mår så himla bra. Befarade karpaltunnelsyndrom och svullna händer och fötter håller sig fortfarande borta och idag var jag ute och joggade 3 km. Fort går det ju inte men det går bekymmersfritt!

Så nu har jag jinxat alltihopa så och kommer antagligen få äta upp det både en och sju gånger :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 762
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 383
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 824
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp