Höstföräldrar 2023

Lillebror tar inte napp. Han spottar ut den och kräks nästan, flaska är ingen höjdare det heller. Bara amning som gäller här. Är så glad att det funkar så bra, i alla fall på ett bröst. Det andra ammas det några gånger per dag, mjölk finns men det duger bara när han redan är mätt från det bästa. Jag pumpar ett par gånger om dagen också för att upprätthålla nån form av produktion i det han inte gillar. På natten blir det bara favoritbröstet eftersom han är så hungrig när han vaknar och blir jätte arg om han får fel :rofl: men pumpar en gång på natten. Hade önskat jag orkade pumpa fler gånger men inte en chans.
 
Hur försiktiga är ni med att röra er ute bland folk nu i början? Tänker på olika smittor den lilla kan få…
 
Jag gillar också förlossningsberättelser, så kul att läsa! Men för att ha lovat att åka in tidigt tycker jag du var vansinnigt cool som både jobbade, släppte ut hästar osv under tiden. 😆 Jag som också hade snabb förlossning åkte ju in 2 h efter första lilla känning och lovade bm att åka in direkt vid minsta antydan om det blir nåt mer barn. 😅
Haha, ja, alltså, jag är uppenbarligen jättedålig på att läsa av såna här situationer :p Jag jämförde med förra förlossningen, och upplevde att det inte gjorde tillräckligt ont än. Men tänkte inte på att jag då hade gått med värkar i många timmar och hade sämre med energi kvar. Men det var många skämt bland personalen om att om vi skulle få för oss att skaffa en tredje så får vi åka in vid minsta lilla, även om det skulle visa sig bara vara en fis på tvären :p
 
Lillebror tar inte napp. Han spottar ut den och kräks nästan, flaska är ingen höjdare det heller. Bara amning som gäller här. Är så glad att det funkar så bra, i alla fall på ett bröst. Det andra ammas det några gånger per dag, mjölk finns men det duger bara när han redan är mätt från det bästa. Jag pumpar ett par gånger om dagen också för att upprätthålla nån form av produktion i det han inte gillar. På natten blir det bara favoritbröstet eftersom han är så hungrig när han vaknar och blir jätte arg om han får fel :rofl: men pumpar en gång på natten. Hade önskat jag orkade pumpa fler gånger men inte en chans.
Sån var vår storebror också, han tog aldrig napp eller flaska under de 10 månader han ammades. Men jag tyckte det var rätt skönt att slippa napp faktiskt, så hoppas på att R också kan tänka sig att vara utan.

Hur försiktiga är ni med att röra er ute bland folk nu i början? Tänker på olika smittor den lilla kan få…
Jag känner mig rätt lugn med att typ gå på Ica med bebis, där är det ingen som ska pilla på honom eller komma i närkontakt.
Sen träffar vi släkten och ska i helgen träffa några vänner. Träffar dock bara folk om de inte är förkylda.
 
Haha, ja, alltså, jag är uppenbarligen jättedålig på att läsa av såna här situationer :p Jag jämförde med förra förlossningen, och upplevde att det inte gjorde tillräckligt ont än. Men tänkte inte på att jag då hade gått med värkar i många timmar och hade sämre med energi kvar. Men det var många skämt bland personalen om att om vi skulle få för oss att skaffa en tredje så får vi åka in vid minsta lilla, även om det skulle visa sig bara vara en fis på tvären :p
Haha eller så är du sjukt bra på det, allt gick ju bra ändå! 😁😅
 
Hur försiktiga är ni med att röra er ute bland folk nu i början? Tänker på olika smittor den lilla kan få…

Jag handlar som vanligt och lillebror hänger på. Dock åker jag inte och besöker Leos eller ett köpcentrum. Håller oss långt borta från människor vi vet är sjuka men ändå ligger maken däckad nu men misstänkt covid :arghh:
 
I natt har vi ammat, ammat och ammat lite till. Misstänker att det är en ökningsperiod eller nåt nu. Jag gav upp vid tre och la honom bredvid mig så han fick fri tillgång till tutten och jag kunde sova vidare. Bästa beslutet någonsin, inte för att jag sover så jätte bra ändå men jag slipper i alla fall sitta upp och mata.
 
Nu är tre av fyra sjuka. Jag, maken och lillebror. Natten har varit sömnlös då jag haft lillebror sovandes på mig då han var tätt stackarn. Tur vi hade koksalt och nässug hemma också. Är helt slut och ska kasta in handduken så fort stora barnet åkt till skolan.
 
Nu är tre av fyra sjuka. Jag, maken och lillebror. Natten har varit sömnlös då jag haft lillebror sovandes på mig då han var tätt stackarn. Tur vi hade koksalt och nässug hemma också. Är helt slut och ska kasta in handduken så fort stora barnet åkt till skolan.
Ett välment tips är att be någon komma förbi med physiomer. Det går inte att jämföra koksaltlösning mot det, det är KANON mot täta bebisnäsor. Så jobbigt när de små inte kan amma ju 😔 Sjukt stor stress för alla inblandade.
 
Ett välment tips är att be någon komma förbi med physiomer. Det går inte att jämföra koksaltlösning mot det, det är KANON mot täta bebisnäsor. Så jobbigt när de små inte kan amma ju 😔 Sjukt stor stress för alla inblandade.

Tack för tipset. En vän kom förbi med physiomer nu :heart

Lillebror har sovit ett par timmar nu men det hörs på honom att det är jobbigt. Vi tar tempen på honom regelbundet och ska åka in om den går över 38. Jag är livrädd och stressad.
 
Tack för tipset. En vän kom förbi med physiomer nu :heart

Lillebror har sovit ett par timmar nu men det hörs på honom att det är jobbigt. Vi tar tempen på honom regelbundet och ska åka in om den går över 38. Jag är livrädd och stressad.
Andas lugnt nu, bebisar kan bli förkylda utan att det är farligt. Håll uppsikt bara.
 
Lilleman blev bättre och bättre igår. Febern gick ner och han blev piggare. Somnade i vagnen runt halv sju, då passade jag på att sova med storasyster.

Halv elva kom maken in med superpigg bebis som mådde prima. Matade och försökte natta om, hah! Gav upp och gick med honom till maken igen. Tolv kom de in igen, då var lillebror hungrig och sen gick det bra att natta.

Har haft frossa hela natten. Nu tog jag tempen, 38,6. Maken tar hem giftiga grejer från jobbet alltså. Är helt slut och har ännu en gång sovit som en påse skit.
 
Lilleman blev bättre och bättre igår. Febern gick ner och han blev piggare. Somnade i vagnen runt halv sju, då passade jag på att sova med storasyster.

Halv elva kom maken in med superpigg bebis som mådde prima. Matade och försökte natta om, hah! Gav upp och gick med honom till maken igen. Tolv kom de in igen, då var lillebror hungrig och sen gick det bra att natta.

Har haft frossa hela natten. Nu tog jag tempen, 38,6. Maken tar hem giftiga grejer från jobbet alltså. Är helt slut och har ännu en gång sovit som en påse skit.
Skönt att det gick över så snabbt för lillebror. Hoppas han håller sig frisk nu och att du kryar på dig.

Lillebror här är också sjuk, täppt och tungandad så just nu sitter vi och sover, eller iaf lillebror, jag har svårt att sova sittandes. 37,6 i temp så inte så mycket som tur är.
 
Hoppas alla sjuka bebisar snabbt kryar på sig!

Min unge är två veckor gammal nu (vart tog de två veckorna vägen?!) och är en himla rar unge. Men jag får inte sova. Min första unge var också dålig på att sova, men då upplevde jag att jag fick mer hjälp av hormonerna, att jag var orimligt pigg trots så lite sömn. Så känner jag inte nu, jag är trött... nu är klockan snart 06 och jag har varit vaken sen 04. Hoppas på att R snart har ätit klart och att vi kan satsa på någon timmes mer sömn innan dagen drar igång.
 
BVC besök med läkare närvarande idag. Allt bra med Jalmar. Har vuxit 5 cm och gått upp 700g sen födseln, egentligen har han gått upp över kilot eftersom han dippade så mycket.
 
Äntligen är vi friska allihopa. Jag är helt färdig efter dessa sjukdagarna. Barn som sover dåligt, barn som hostar hela nätterna. Barn som måste få näsan rengjord mitt i natten, etc etc. Kläm gärna dit en bajsblöja som måste bytas också och nerkissad pyjamas. Livet alltså.

Men dagarna gör det värt för lillebror har börjat le och är bara så förfärligt söt att jag ibland känner för att äta upp honom. I nuläget ligger han och har en konversation med något uppe i taket, sova verkar vara ointressant :laugh:
 
Har varit lite nervös om huruvida amningen funkat även fast jag sett på lillebror att han växt. Passande nog ringde bvc idag om en ny tid då vi varit sjuka och även missat tid pga annat strul så fick en snabb tid idag.

Han har gått upp lite över 1300g sen han föddes. Så skönt att få kvitto på att allt fungerar eftersom amningen krånglade så mycket med dottern och till slut inte alls fungerade. Dessutom hade han växt 6cm också.
 
R har kommit fram till att livet ska levas i min famn. Igår tror jag att jag på hela dygnet hade två timmar då min famn var fri. Och lyckligtvis var storebror på förskolan då, annars hade han garanterat tagit över platsen.
Det är mysigt, men också slitigt. Lägger jag ner honom tar det typ två minuter innan han genomskådat mig och vaknar, arg!
 
R har kommit fram till att livet ska levas i min famn. Igår tror jag att jag på hela dygnet hade två timmar då min famn var fri. Och lyckligtvis var storebror på förskolan då, annars hade han garanterat tagit över platsen.
Det är mysigt, men också slitigt. Lägger jag ner honom tar det typ två minuter innan han genomskådat mig och vaknar, arg!

Vi hade också en sån period för någon vecka sen. Tack och lov gillar han sin pappa också bara han har en famn att ligga i, det gjorde inte storasyster, det var jag, jag, jag. Jag tycker också det är mysigt att ha honom sovandes på mig men det är så klart skönt att nån gång få ha sin kropp ifred.

Nu kan han ligga själv igen när han sover. Han vill gärna när han är riktigt trött somna själv, det är också något nytt. Otroligt vad olika barn är ändå.
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
894
Senast: enough
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 260
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 383
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp