Höstföräldrar 2023

Skulle aldrig skrivit att han kan vara hos pappa. Idag har bara jag och bröstet dugit. Men han är så söt och faktiskt i detta nu sover han en stund i vagnen och har gjort så i 30 minuter. Hunnit med ett bad och en kopp kaffe.
 
Skulle aldrig skrivit att han kan vara hos pappa. Idag har bara jag och bröstet dugit. Men han är så söt och faktiskt i detta nu sover han en stund i vagnen och har gjort så i 30 minuter. Hunnit med ett bad och en kopp kaffe.
Lite tufft är det för R:s pappa. Jag lämnade över R till honom för att ta en dusch. Inom någon minut hör jag hur R börjar skrika. När jag kommer ut 15 min senare gallskriker R i sin pappas famn. I samma sekund som jag tar honom lugnar han ner sig... nåväl, det var samma sak med storebror och han blev sen snabbt en riktig pappagris så min man tar det med jämnmod.
 
Från att ha haft världens bästa nätter med 3 timmar mellan matningarna vaknar lillebror nu varje till varannan timme för att äta och är allmänt knölig. Trött!
 
Här har det stånkats sen halv fyra. Visade sig rätt snabbt att det var bajs sen har han fortsatt stånka tills han somnade runt sju.

Funderar på att skaffa en potta och sätta honom på den när han börjar stånka för det är nästan samma tid varje morgon. Han stånkar så pass högt att han väcker storasyster också, jag sover med öronproppar för att slippa höra det värsta. Han går under namnen minielefanten och stånkmästaren här hemma.
 
Här har det stånkats sen halv fyra. Visade sig rätt snabbt att det var bajs sen har han fortsatt stånka tills han somnade runt sju.

Funderar på att skaffa en potta och sätta honom på den när han börjar stånka för det är nästan samma tid varje morgon. Han stånkar så pass högt att han väcker storasyster också, jag sover med öronproppar för att slippa höra det värsta. Han går under namnen minielefanten och stånkmästaren här hemma.
Förlåt att jag hoppar in här med oombedda råd, ignorera om du vill! Men om det är ungefär samma tid varje morgon och lite jobbigt att få ut, så kanske EC (babypottning) vore något? Du behöver inte köpa något, det går bra att hålla barnet över ett handfat eller en toalett. Det brukar göra underverk för stånkande bebisar! Så kanske ni får somna om lite snabbare… 😊
 
Den gulliga bebisen är tillbaka, natten som var sov han som tidigare med bara två matpauser. Dock superpigg nu trots att han varit vaken sen kl 18.30, men nöjd och glad så är väl bara att vänta på att han blir trött.
IMG_3143.jpeg
 
Förlåt att jag hoppar in här med oombedda råd, ignorera om du vill! Men om det är ungefär samma tid varje morgon och lite jobbigt att få ut, så kanske EC (babypottning) vore något? Du behöver inte köpa något, det går bra att hålla barnet över ett handfat eller en toalett. Det brukar göra underverk för stånkande bebisar! Så kanske ni får somna om lite snabbare… 😊

Jag har funderat på det själv men samtidigt varit för trött och bekväm för att gå upp men hjälper det oss att sova bättre ändå så gör jag nästan vad som helst. Han är ju väldigt tydlig med vad som är på g så det går ju inte att missa.

Var samma visa nu också, stånk och stön vid fyra. Sen var han pigg och glad och gav mig ett par väldigt söta svars leenden :heart
 
Vi fortsätter att ha rätt så jobbiga kvällar.

Vid runt sju börjar han skrika hysteriskt och inget jag gör hjälper. Idag tänkte jag att nej, nu går vi in i sovrummet innan sju, sätter på fläkten på ACn (han gillar ljudet) släcker ner och myser lite i sängen. Han har sovit i några minuter åt gången och sen vaknat och gnällt och sen somnat om. Nu ligger han och filosoferar i sitt nest med sin snuttefilt som han försökt äta på ett tag även fast vi legat och ammat i säkert 40 minuter.

Jag börjar få smått ångest varje kväll när det börjar närma sig hans skrikperiod men ikväll var en bättre kväll.
 
Jag har funderat på det själv men samtidigt varit för trött och bekväm för att gå upp men hjälper det oss att sova bättre ändå så gör jag nästan vad som helst. Han är ju väldigt tydlig med vad som är på g så det går ju inte att missa.

Var samma visa nu också, stånk och stön vid fyra. Sen var han pigg och glad och gav mig ett par väldigt söta svars leenden :heart
Testa några nätter och se vad som händer. I värsta fall är du uppe en kvart i onödan, och i bästa fall hittar ni ett sätt som kan bryta cirkeln! Obs obs vet mycket väl att det INTE är så bara att vara uppe en kvart i onödan mitt i natten när man har bebis/småbarn 🤪 Men OM det hjälper lär det kännas så sjukt värt det.
 
Nu är R drygt fyra veckor gammal. Han är en väldigt lättsam bebis, förutom att han på nätterna vägrar sova någon annanstans än på mig. Den senaste veckan har han börjat vara vaken mycket mer och har legat och tittat i långa stunder. Väldigt mysigt :love: När storebror var bebis längtade jag hela tiden efter "nästa steg", typ första svsrsleendet, men med R njuter jag bara av nuet. Vet hur otroligt kort tid det är som de är såhär små.
 
Nu är R drygt fyra veckor gammal. Han är en väldigt lättsam bebis, förutom att han på nätterna vägrar sova någon annanstans än på mig. Den senaste veckan har han börjat vara vaken mycket mer och har legat och tittat i långa stunder. Väldigt mysigt :love: När storebror var bebis längtade jag hela tiden efter "nästa steg", typ första svsrsleendet, men med R njuter jag bara av nuet. Vet hur otroligt kort tid det är som de är såhär små.

Jag var precis så förra gången. Ville bara att storasyster skulle bli större men då mådde jag också väldigt, väldigt dåligt. Nu njuter jag bara av att lillebror är liten. Han blev sju veckor i onsdags och jag älskar verkligen den här tiden. Visst är det jobbigt att vakna tre-fyra gånger på nätterna och att hela dagarna mest går ut på att följa hans behov men jag har heller inget behov av att göra nåt annat just nu.
 
Vi var på bvc igår och läkaren skrattade till när han la in den nya vikten (3770 g) på kurvan, och berättade att den nu pekade rakt upp. Duktig bebis :love:

Men föga förvånande egentligen med tanke på hur ofta han äter. Han har sedan tidigare ovanan att vilja äta flera gånger på natten och sen sova på mig. I natt utvecklade han upplägget med att han skulle ligga med bröstet i munnen och småsnutta hela natten. Jag hoppas verkligen det är någon fas just nu, för så kan vi inte ha det.
 
Igår var jag och barnen ensamma för första gången sen lillebror kom. Det gick över förväntan. På kvällen ville inte lillebror ligga själv en sekund så han fick åka sjal medan jag borstade tänderna på storasyster och gjorde klart andra kvällssysslor. Han tyckte det var jätte mysigt så han sov en stund och var ett solsken resten av kvällen tills han somnade runt halv tio. Jag hoppas det blir lika smidigt idag. Snart är det lov för både storasyster och maken :D
 
Tog en promenad med vagnen vid sju och han somnade omgående efter lite skrikfest hemma pga trött. Han sover fortfarande även fast han nu ligger i sitt nest med overallen fortfarande på sig, jag kunde alltså bära honom upp från källaren och lägga honom i nestet.

Den här bebisen är helt otroligt olik sin storasyster som vaknade bara man la en tyst fis :laugh: Hade aldrig kunnat bära henne och hon hade fortsatt sova.
 
BVC besök och rota vaccin idag. BVC besöket gick bra, svarade fint när sköterskan pratade med honom. Bajsat väldigt löst nu ikväll så det läckt ur blöjan. Fick bli bad med pappa i badkaret vilket uppskattades mycket. Nöjd hela tiden när han badade så det ska vi absolut göra flera gånger.

Jättejobbiga nätter senaste dagarna, vaknar nästan varje timme, vill äta lite, ligger sedan och knölar, stånkar och stönar.
Efter att vi varit ute på morgonpromenad med hundarna kan han fortsätta sova i vagnen i tre timmar utan problrem. Likaså efter BVC besöket sov han 3 1/2 timme i vagnen. Men kan ju inte låta honom sova där på natten?!? Sovrummet ligger på övervåningen så gå är inte att ta upp vagnen dit.
 
Jättejobbiga nätter senaste dagarna, vaknar nästan varje timme, vill äta lite, ligger sedan och knölar, stånkar och stönar.
Efter att vi varit ute på morgonpromenad med hundarna kan han fortsätta sova i vagnen i tre timmar utan problrem. Likaså efter BVC besöket sov han 3 1/2 timme i vagnen. Men kan ju inte låta honom sova där på natten?!? Sovrummet ligger på övervåningen så gå är inte att ta upp vagnen dit.

Varför inte? :) Jag har sovit många nätter på soffan i vardagsrummet med barn i vagn bredvid eller barn på mig helt enkelt för att det just då var det som gjorde att alla sov bäst. Alla sätt är bra utom de dåliga :)
 
Fick era bebisar någon reaktion av rota-vaccinet? R fick första dosen idag och har nu ikväll haft magknip en längre stund. Men svårt att veta om det beror på vaccin eller om det bara är en slump, han har magont då och då.
 
Fick era bebisar någon reaktion av rota-vaccinet? R fick första dosen idag och har nu ikväll haft magknip en längre stund. Men svårt att veta om det beror på vaccin eller om det bara är en slump, han har magont då och då.
Nej, J fick inga biverkningar alls som jag märkte av. Men det är ju inte konstigt om de får en reaktion i magen.

Vi har fortfarande jättejobbiga nätter. Har testat med ersättning 3 kvällar nu men han vaknar lika snabbt ändå så beror nog inte på att han är hungrig… vi kämpar på men lite jobbigt är det att behöva vakna minst varannan timme.
 
Fick era bebisar någon reaktion av rota-vaccinet? R fick första dosen idag och har nu ikväll haft magknip en längre stund. Men svårt att veta om det beror på vaccin eller om det bara är en slump, han har magont då och då.

H hade lite magknip och var lite bubblig i magen efter rota vaccinet. Han har i princip nästan aldrig ont i magen så var jobbigt att se :(
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
900
Senast: enough
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 261
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 409
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp