Bukefalos 28 år!

Homeopatmedel för öroninflammation?

M

morris50

Nån som vet? har nu kört 2 kurer igen nu med Canaural dvs 10 droppar x 2 i 14 dagar x 2, som vet. skrev ut, men inte har det hjälpt nåt. Verkar ha blivit kroniskt, vill ju inte ge med sig. Kommer nu inte ihåg vilken preparat det var som vi provade först, nåt Auri... men det hjälpte inte heller.
Tar tacksamt emot råd om öroninflammation som jag inte råkat ut för tidigare...usch, lider med hunden varje gång hon kliar sig. Har ju varit till veterinär och kollat örat ett par gånger men efter dessa kurer så tappar jag hoppet om att hon blir bra.
Kom och tänka på homeopatmedel, har ju provat det mot min handeksem och det fungerade suveränt. Vill gärna prova men har inte lyckats och hitta nåt som stämmer. Finns det nån som provat detta och hur har det fungerat, vilket preparat och styrka? Brun vax och luktar lite surt, varm i örat fortfarande och lite rött och klåda. Läste om öronljus också men vågar inte testa detta.

Nån liten trollgumma/gubbe som kan svaret?
 
Sv: Homeopatmedel för öroninflammation?

Börja inte trixa med hokus-pokus om hunden är sjuk. Åk tillbaka till veterinären för vidare utredning.
 
Sv: Homeopatmedel för öroninflammation?

Det behöver inte vara örinflammationer, min allergiska hund får de mesta a sina symptom just på öronen, så utred det ordentligt.
 
Sv: Homeopatmedel för öroninflammation?

Gå tillbaka till Veterinären och se till att han gör en odling - har själv en hund som reagerade på den första medicinen Veterinären skrev ut, vilket resulterade - inte "bara" öroninflammation utan hunden fick också svamp i örat.
Lycka till
 

Liknande trådar

Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 486
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Flera kliniker och veterinärer har kontaktats, men jag behöver lite solskenshistorier och hoppas på att hitta dem här. Kastrerad...
Svar
0
· Visningar
1 465
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 364
Hundhälsa Jag har självklart kontakt med veterinär, vi pratade senast idag och hon skulle fundera lite... Iaf, Loka är en öronhund, hon har...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
18 055
Senast: Fiffi1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp