Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kollar gärna igenom de du vill sälja av innan du lägger ut dem, det kan alltid finnas något guldkorn där som passar mina avelsmål :)
Jag har en ute nu men tror inte att den passar dig. Kommer även att sälja Lin, vet inte om det blir efter den här ungen eller om jag väntar en till.
Tror du Delo går med på lösdrift? Det hade varit paradiset :rofl:
Du får gå in och supporta mitt förslag på idésidan
 
Jag sparar alla "life number" så jag kan kolla upp dem, bara lite stalking ;):D

Haha det är jag för lat för :o Får alltså skylla mig själv :rofl:

De du fött upp kan du ju se om du fortfarande äger någon av föräldrarna.
Men jag håller delvis med. Å andra sidan tror jag att jag kan ha grämt mig rätt mycket över en del försäljningar nu... så jag vill helst inte veta :D
Ja, de flesta föräldrar äger jag så många har jag koll på, men gamla favorithästar jag sålde och inte har något förälder till är jag så nyfiken på! Och ja, det är mycket möjligt att jag med facit i hand skulle föredra att inte veta :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Vi kanske kan få hjälp av moderator. Tänker att det är en rätt bra grej, en sån där text är inte direkt inbjudande för nytt folk och skapar ingen nyfikenhet direkt... Vi var ju rätt många som började spela efter att ha ramlat över första tråden, i senaste tror jag inte det tillkom en enda? Så bara det är ju en anledning att ha mer information i första inlägget. :D
Aah drabbades av lite nostalgi av att läsa det här :love::rofl:
 
Aah drabbades av lite nostalgi av att läsa det här :love::rofl:
Men din öppning var ju asbra! Den tycker jag vi fortsätter med, inget exkluderande och befintlig grupp-känsla med nån form av "tråden för oss som spelar..." utan en inledande fråga "vilka här spelar på horsereality.com?" och kanske en kort beskrivning av spelet tror jag på! :up: Det lockade ju en hel del senast, som sagt.
 
Jag har en ute nu men tror inte att den passar dig. Kommer även att sälja Lin, vet inte om det blir efter den här ungen eller om jag väntar en till.

Du får gå in och supporta mitt förslag på idésidan
Will do :)

Kikade på fölet, och nej, fin, men jag har fler liknande :)
 
Jag har nästan helt slutat köpa foundationföl. Jag vågar typ inte längre, jag lyckas ha otur hela tiden trots att jag tycks lusläsa confotexten. :o Tror jag måste försöka ta mod till mig och börja igen, det är ju så kul när man lyckas hitta något bra! :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Men din öppning var ju asbra! Den tycker jag vi fortsätter med, inget exkluderande och befintlig grupp-känsla med nån form av "tråden för oss som spelar..." utan en inledande fråga "vilka här spelar på horsereality.com?" och kanske en kort beskrivning av spelet tror jag på! :up: Det lockade ju en hel del senast, som sagt.
Jag har anmält mitt förstainlägg till moderator, så vi får hoppas på möjlighet till bättring :D
 
Men din öppning var ju asbra! Den tycker jag vi fortsätter med, inget exkluderande och befintlig grupp-känsla med nån form av "tråden för oss som spelar..." utan en inledande fråga "vilka här spelar på horsereality.com?" och kanske en kort beskrivning av spelet tror jag på! :up: Det lockade ju en hel del senast, som sagt.
Tack :o:love:
 
@Hedinn
Om du ska sälja någon av dem så hade jag tänkt mig det äldre fölet. Du kan alltid ”göra en kopia” (även om du kanske skulle vänta tills du gjort den kopian om du nu tänkt dig en sån, så att du inte säljer den som faktiskt blev bäst), och GP-mässigt tappar han ffa stamina jmf sin far. Annars är det ju bara småpoäng han förlorat, men där var det bottennapp.

Håller med jag hade också valt att sälja det äldre fölet.
 
Hur får man egentligen Cream-hästar? Måste båda föräldrarna ha CR/CR för att fölet ska få den färgen eller kan man få fram färgen även om ena föräldern bara har CR/n?
 
Hur får man egentligen Cream-hästar? Måste båda föräldrarna ha CR/CR för att fölet ska få den färgen eller kan man få fram färgen även om ena föräldern bara har CR/n?
Bägge föräldrarna måste bära på CR. Om du har kombinationerna enligt nedan får du dessa procentsatser för CR/CR
CR/n+CR/n=>CR/CR 25%
CR/n+CR/CR=> CR/CR 50%
CR/CR+CR/CR=>CR/CR 100%
 
Hur får man egentligen Cream-hästar? Måste båda föräldrarna ha CR/CR för att fölet ska få den färgen eller kan man få fram färgen även om ena föräldern bara har CR/n?
Räcker att ena har CR/n. Då har du 50% chans att fölet ärver anlaget. Har ena föräldern CR/CR är det 100% säkerhet att fölet får ett CR. Om båda föräldrarna har CR/n är det 75% chans att fölet får anlaget (i de 75 ingår 50% för CR/n och 25% för CR/CR). Cream är dominant, alltså räcker med ett anlag för att det ska synas. Dock ger det väldigt liten effekt på svart, knappt synbart på en svart häst alltså. En brun blir gulbrun och en fux isabell dock.

Det är ett av få anlag som ger mer effekt i dubbel upplaga (det har nåt fancy namn men det minns jag inte), så med CR/CR får du dubbelgul, alltså t.ex cremello, perlino eller smoky cream.

Edit: Jag kanske missförstod? Är det dubbelgul du är ute efter? :o I så fall gäller Shaggys exempel ovan.
 
Bara 3 av 65 mustanger kvar som inte har stjärna men alla har kommit över gränsen minst en gång så dem kommer också få med tiden :banana: det såg mörkt ut i början men så här i efterhand är det bara att inse att jag kommer ha fler med stjärna än innan, då jag hade ett antal föl som gick dåligt förut. Nu kommer varenda en ha stjärna! *stolt hästägare*
 
Räcker att ena har CR/n. Då har du 50% chans att fölet ärver anlaget. Har ena föräldern CR/CR är det 100% säkerhet att fölet får ett CR. Om båda föräldrarna har CR/n är det 75% chans att fölet får anlaget (i de 75 ingår 50% för CR/n och 25% för CR/CR). Cream är dominant, alltså räcker med ett anlag för att det ska synas. Dock ger det väldigt liten effekt på svart, knappt synbart på en svart häst alltså. En brun blir gulbrun och en fux isabell dock.

Det är ett av få anlag som ger mer effekt i dubbel upplaga (det har nåt fancy namn men det minns jag inte), så med CR/CR får du dubbelgul, alltså t.ex cremello, perlino eller smoky cream.

Edit: Jag kanske missförstod? Är det dubbelgul du är ute efter? :o I så fall gäller Shaggys exempel ovan.
Det var nog jag som missförstod när jag läst ditt svar och då läste inlägget igen. Oavsett vilket så är frågan garanterat besvarad nu :D
 
Bara 3 av 65 mustanger kvar som inte har stjärna men alla har kommit över gränsen minst en gång så dem kommer också få med tiden :banana: det såg mörkt ut i början men så här i efterhand är det bara att inse att jag kommer ha fler med stjärna än innan, då jag hade ett antal föl som gick dåligt förut. Nu kommer varenda en ha stjärna! *stolt hästägare*
Jag har ett några av mina egna föl som inte kommer få stjärna som hade tidigare och ett sto också. En possitiv sak är att 2 av mina hingstar med lite envishet bör kunna skrapa hem en stjärna var, två hingstar som inte var i närheten tidigare :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 761
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 808
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 532
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp