Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan meddela att bland trakehnarna så stämde deras rekommenderade gren till 100% hos mina hästar.
Men det räknar såklart inte med hur väl de skulle kunna lyckas i andra grenar i jämförelse med de andra raserna.
Just med trakhenarna känns det dock som att dressyren kommit mkt längre. De bästa hästarna har runt 90 i snitt-GP medan jag typ aldrig hört om såna siffror i hoppning. Därav tänker jag att en häst med 80 i hopp-GP och 83 i dressyr-GP ändå kanske är mer konkurrenskraftig i hoppningen? Men breeders advice lär rekommendera dressyr.
 
Vilken ras tycker ni är roligast och varför?

Funderar på att skaffa mig någon av de "ovanligare" raser och kan inte bestämma mig riktigt.
 
Jag är inte främmande för att båda skulle kunna få flytta hem till mig. Jag försöker hitta plats bara men det är lite svårt...

Finns det nån tidsgräns och vad vill dav?
Den sista föddes igår så den finns det ju lite tid för. Kommer inte påbörja resning förrän jag är hemma, tidigast i helgen, så det är inte så bråttom. Överfullt ändå och nu börjar fölen som är födda i början av resan flytta ut. Jag har lite att gå igenom :nailbiting:
Jag kommer inte vara inloggad idag på HR, så du vet, men är säkert här en stund i em.
 
Han ligger uppe för hrc. Vågade inte lägga riktigt samma bukepris jag brukar ge eftersom jag inte kommer kunna logga in och ändra närmsta dygnet men han finns där iaf :) vill du vänta och ha bättre pris, hojta så löser vi det imorgon.
Det var ju ett alldeles för lågt pris, man skäms ju för att utnyttja folk sådär 😳
 
Varning för mycket klagande..

Fick ett antal fina föl inatt som kändes riktigt lyckade, bla en islänning med 7VG och GP606 och en Akhal-Teke med 6VG. Men alla är ju hingstar. Inte ett enda stoföl. Så jag kände mest för att skicka dem alla till slakt I frustration för jag behöver inte fler hingstar.

Väntar en stund, släpper frustrationen och bestämmer mig för att göra ultraljud på några ston.

Screenshot_20190219_064411.jpg


Snart slutar jag spela. Det här är så jävla frustrerande och tråkigt. Det förstör halva spelglädjen, om inte mer. Jag försöker se det positivt men nä, det är så jäkla tråkigt. Skit.
 
Varning för mycket klagande..

Fick ett antal fina föl inatt som kändes riktigt lyckade, bla en islänning med 7VG och GP606 och en Akhal-Teke med 6VG. Men alla är ju hingstar. Inte ett enda stoföl. Så jag kände mest för att skicka dem alla till slakt I frustration för jag behöver inte fler hingstar.

Väntar en stund, släpper frustrationen och bestämmer mig för att göra ultraljud på några ston.

Visa bifogad fil 25622

Snart slutar jag spela. Det här är så jävla frustrerande och tråkigt. Det förstör halva spelglädjen, om inte mer. Jag försöker se det positivt men nä, det är så jäkla tråkigt. Skit.
Jag förstår dig till fullo
 
Varning för mycket klagande..

Fick ett antal fina föl inatt som kändes riktigt lyckade, bla en islänning med 7VG och GP606 och en Akhal-Teke med 6VG. Men alla är ju hingstar. Inte ett enda stoföl. Så jag kände mest för att skicka dem alla till slakt I frustration för jag behöver inte fler hingstar.

Väntar en stund, släpper frustrationen och bestämmer mig för att göra ultraljud på några ston.

Visa bifogad fil 25622

Snart slutar jag spela. Det här är så jävla frustrerande och tråkigt. Det förstör halva spelglädjen, om inte mer. Jag försöker se det positivt men nä, det är så jäkla tråkigt. Skit.
En fråga och det inte för att gni in något i dig. Hur gör du när du betäcker? Jag testade ju att plocka fram ett antal betäckningssidor på samma gång och sedan trycka dem en efter en. Det gav exakt 50/50. Det kanske kan vara värt att prova men är givetvis ingen garanterad lösning.
 
En fråga och det inte för att gni in något i dig. Hur gör du när du betäcker? Jag testade ju att plocka fram ett antal betäckningssidor på samma gång och sedan trycka dem en efter en. Det gav exakt 50/50. Det kanske kan vara värt att prova men är givetvis ingen garanterad lösning.

Jag gör lite olika vid alla möjliga olika tider. Vissa betäcker jag på löpande band och vissa blir enskilt betäckta eller i par. Märker ingen direkt skillnad.. Men får prova att köra på löpande band igen då :(
 
Varning för mycket klagande..

Fick ett antal fina föl inatt som kändes riktigt lyckade, bla en islänning med 7VG och GP606 och en Akhal-Teke med 6VG. Men alla är ju hingstar. Inte ett enda stoföl. Så jag kände mest för att skicka dem alla till slakt I frustration för jag behöver inte fler hingstar.

Väntar en stund, släpper frustrationen och bestämmer mig för att göra ultraljud på några ston.

Visa bifogad fil 25622

Snart slutar jag spela. Det här är så jävla frustrerande och tråkigt. Det förstör halva spelglädjen, om inte mer. Jag försöker se det positivt men nä, det är så jäkla tråkigt. Skit.

Alltså det är ju ingen lösning och bara tillfällig bugg antar jag, men brukar du vänta tills de flyttat från stoet/vuxit upp? Går ju att hoppas på att de byter kön :o
Men ja, jag förstår frustrationen. Jag avlar inte i samma omfattning som du men när jag får hingstföl som ändå känns hyfsade så känns det så värdelöst för man kommer ju bli tvungen att skicka dem till pensionatet då ingen köper ok hingstar när de istället kan köpa ett ok sto att avla vidare på. Och är hingsten inte bättre än mina egna avelshingstar så är det inget för mig att spara på heller.
 
Alltså det är ju ingen lösning och bara tillfällig bugg antar jag, men brukar du vänta tills de flyttat från stoet/vuxit upp? Går ju att hoppas på att de byter kön :o
Men ja, jag förstår frustrationen. Jag avlar inte i samma omfattning som du men när jag får hingstföl som ändå känns hyfsade så känns det så värdelöst för man kommer ju bli tvungen att skicka dem till pensionatet då ingen köper ok hingstar när de istället kan köpa ett ok sto att avla vidare på. Och är hingsten inte bättre än mina egna avelshingstar så är det inget för mig att spara på heller.
Finns det några hingstföl som blivit ston? Jag har bara varit med om tvärt om so far... :cautious:
 
Finns det några hingstföl som blivit ston? Jag har bara varit med om tvärt om so far... :cautious:

Jag har inte varit med om något av det (peppar peppar...) men jag tycker jag har läst i bug-tråden om att ett par bytt från hingst till sto. Men jag antar att de flesta blir glada då och inte bryr sig om att rapportera ;). Plus att det köps/behålls färre hingstföl från början.
 
Jag har inte varit med om något av det (peppar peppar...) men jag tycker jag har läst i bug-tråden om att ett par bytt från hingst till sto. Men jag antar att de flesta blir glada då och inte bryr sig om att rapportera ;). Plus att det köps/behålls färre hingstföl från början.
Haha ja jag har några stycken som jag inte skulle bli ledsen om de bytte... Har dock bara varit med om det vid ett par tillfällen och alltid när de separeras från mamman.
 
Alltså det är ju ingen lösning och bara tillfällig bugg antar jag, men brukar du vänta tills de flyttat från stoet/vuxit upp? Går ju att hoppas på att de byter kön :o
Men ja, jag förstår frustrationen. Jag avlar inte i samma omfattning som du men när jag får hingstföl som ändå känns hyfsade så känns det så värdelöst för man kommer ju bli tvungen att skicka dem till pensionatet då ingen köper ok hingstar när de istället kan köpa ett ok sto att avla vidare på. Och är hingsten inte bättre än mina egna avelshingstar så är det inget för mig att spara på heller.

Det är olika, men har bara haft totalt 1 eller 2 föl som jag skulle kunna svära på. Bytt kön, totalt av alla. Så vet inte om det är någon idé :(
 
Jag gör lite olika vid alla möjliga olika tider. Vissa betäcker jag på löpande band och vissa blir enskilt betäckta eller i par. Märker ingen direkt skillnad.. Men får prova att köra på löpande band igen då :(
Misstänkte att det var så :( men tänkte jag skulle nämna utifall att
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 936
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 554
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 488
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 826
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp