Bukefalos 28 år!

Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jäklar vad det knips här. Har fått 3 av dagens föl men 3 återstår. Det börjar bli lite sent nu. Jag vill ju se dem och se om jag kan få något som är intressant att behålla.
 
Nu roar jag mig med att se om det går att räkna ut procenten i exceldokumentet ... :p
Herregud, varför utsätter jag mig för detta. Jag hittade en grej som kunde fixa det, men det lägger till sju kolumner och så måste jag ändra på formlerna i de som räknar ihop GPn och confon. Borde inte vara så svårt.
Men ... det är väldigt många hästar vars siffror jag sabbar om jag har fel :rofl:
 
Herregud, varför utsätter jag mig för detta. Jag hittade en grej som kunde fixa det, men det lägger till sju kolumner och så måste jag ändra på formlerna i de som räknar ihop GPn och confon. Borde inte vara så svårt.
Men ... det är väldigt många hästar vars siffror jag sabbar om jag har fel :rofl:
Spara en kopia att jobba i
 
Ehm. Jag tror att jag tänker fel.
Jag har räknat ut procenten av varje område av confon.
Sedan har jag medelvärdet av GP i de områden som omfattar den grenen ...

Det borde inte vara något medelvärde där om jag ska räkna ihop GPn och confon, eller ska jag bara addera dem? :confused: Hittils har jag räknat ihop confon och GPn och sedan delat med 2 för att få fram medelvärdet. Men nu försöker jag ju få med 25% av confon. Och det blir ju sååå låga siffror om jag bara gör som förut med medelvärdet av GPn och de nya siffrorna (25% av confon).
 
Ehm. Jag tror att jag tänker fel.
Jag har räknat ut procenten av varje område av confon.
Sedan har jag medelvärdet av GP i de områden som omfattar den grenen ...

Det borde inte vara något medelvärde där om jag ska räkna ihop GPn och confon, eller ska jag bara addera dem? :confused: Hittils har jag räknat ihop confon och GPn och sedan delat med 2 för att få fram medelvärdet. Men nu försöker jag ju få med 25% av confon. Och det blir ju sååå låga siffror om jag bara gör som förut med medelvärdet av GPn och de nya siffrorna (25% av confon).
Jag har ingen aning om hur du räknar ut exteriörpoängen men för mig känns det som om du borde kunna ta 0,75*GPn+0,25*extriören. Är dock för trött för att kunna säga om min känsla är rimlig eller inte.
 
Ehm. Jag tror att jag tänker fel.
Jag har räknat ut procenten av varje område av confon.
Sedan har jag medelvärdet av GP i de områden som omfattar den grenen ...

Det borde inte vara något medelvärde där om jag ska räkna ihop GPn och confon, eller ska jag bara addera dem? :confused: Hittils har jag räknat ihop confon och GPn och sedan delat med 2 för att få fram medelvärdet. Men nu försöker jag ju få med 25% av confon. Och det blir ju sååå låga siffror om jag bara gör som förut med medelvärdet av GPn och de nya siffrorna (25% av confon).
Och adderar jag bara så blir det höga tal istället. :cautious: Vilket låter bäst?

Alltså, vi säger att en häst i grenen dressyr har 81 i medelvärde av GPn. Sedan 80,5 i confon, 25% av det är 20,125.
Så jag har de två siffrorna, men jag vet inte vilket som låter rimligast.
81+20,125 blir ca 101.
(81+20,125)/2 blir 51.
:cautious:
 
Jag har ingen aning om hur du räknar ut exteriörpoängen men för mig känns det som om du borde kunna ta 0,75*GPn+0,25*extriören. Är dock för trött för att kunna säga om min känsla är rimlig eller inte.
ÅH, glömde att det ska bara vara 75% av GPn också! :o:banghead:
Känns som att ditt var enklare än mitt dessutom :cautious::rofl:
 
Men nu behöver jag gå igenom typ varje häst (eller åtminstone föl) för att se hur krokigt deras bästa ämnen hamnade på nu .... :nailbiting: Den bästa sortens skräckis att läsa innan läggdags antar jag :cautious::p
 
Oj, vad intressant. Då jag tror att denna formel gör det mera korrekt iochmed att den räknar med 25% confo istället för 50% confo så litar jag mera på den här. Då är det intressant att kika på de nya siffrorna. En shirehästs medeltal i körning av bara GPn minskade med 10p med den korrektare formeln.

Medan en annan shirehästs ökade med 5p i samma jämförelse som ovan.
 
Jag kan meddela att bland trakehnarna så stämde deras rekommenderade gren till 100% hos mina hästar.
Men det räknar såklart inte med hur väl de skulle kunna lyckas i andra grenar i jämförelse med de andra raserna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 972
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 855
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 699
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 917
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp