Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har helt plötsligt en plats över då en häst såldes så jag tittar lite för att se om jag hittar nåt roligt men jag har inte riktigt fokus att leta och jag har inte något jättespecifikt jag letar efter heller...
 
Jag har helt plötsligt en plats över då en häst såldes så jag tittar lite för att se om jag hittar nåt roligt men jag har inte riktigt fokus att leta och jag har inte något jättespecifikt jag letar efter heller...

Färgavel? Liten ras? Ny gren? Jag har påbörjat mängder med små projekt för att slippa bli uttråkad :D
 
Bra! Jag har inget emot att lägga mycket pengar dock, har snart 7 miljoner :D
Jag menar ju att sätta klockan mitt i natten/när man sover för att vakna i tid till auktionen...
Jag har bara 6 miljoner, men jag gör ju roliga och galna hästaffärer hela tiden. Det är ju det som är kul. Spara pengar kan man göra i riktiga världen om man vill! :D
 
Jag menar ju att sätta klockan mitt i natten/när man sover för att vakna i tid till auktionen...
Jag har bara 6 miljoner, men jag gör ju roliga och galna hästaffärer hela tiden. Det är ju det som är kul. Spara pengar kan man göra i riktiga världen om man vill! :D

Jahaaa, det kan inte jag göra även om jag vill, samsover med två små barn :angel:
Ja jag vet inte hur mycket jag lagt på tom skräphästar :o men nu har jag slut på DP och tänker inte köpa mer, så blir inga mer boxar. Så kommer inte kunna göra några mer roliga köp.. Men många hingstar är ju svindyra att betäcka med så behöver ju pengar ändå.
Jo sant :D
 
Testade Comp calculatorn nu för att se hur mycket den dåliga exteriören påverkar, det gör ju lite på sig ändå. Från 79.25 på bara GP till 76,3 med exteriören. Men den delar alltså bara upp G+ och G- och inte A+/A-?

Och lillhingsten som har 3 VG och 3 G+ på confodelen gick upp från 76,75 till 78,9! :up: Ska bli spännande att se om han verkligen står sig mot de med bättre GP.
 
Senast ändrad:
@Hedinn försökte läsa wiki angående proven. Jag tolkar det som att det kan vara ättlingar (alltså avkommors avkomma sas) också. Vet du eller någon annan hur det är? 😊
Vad jag ”har hört” på HR-forumet så ska det vara avkommor, inte ättlingar.
Men, jag läste det här någon gång i början, oktober-november? Och det är oklart om personen som skrev visste vad hen talade om, minns inte om det refererades till Deloryan eller inte...
 
aarrrrrgh vad jobbigt det är att leta trakhenerhingstar. Varför sätter folk ut bruna hingstar med halvdålig gp och typ tre A:n??

Det känns som att nästan alla trakheners är bäst på dressyr? Har ett sto nu med typ 84 i dressyrsnitt och 80 i hoppsnitt där de valt hoppning. Gör inte mig så mkt då jag inte hade nån hopphäst men vad är ett "bra" hoppsnitt eller sammanlagt hopp-gp? Funderar på om jag ska välja dressyrhingst eller hopphingst.
 
Jag har en fin hoppehingst som jag köpt av @Iamia
aarrrrrgh vad jobbigt det är att leta trakhenerhingstar. Varför sätter folk ut bruna hingstar med halvdålig gp och typ tre A:n??

Det känns som att nästan alla trakheners är bäst på dressyr? Har ett sto nu med typ 84 i dressyrsnitt och 80 i hoppsnitt där de valt hoppning. Gör inte mig så mkt då jag inte hade nån hopphäst men vad är ett "bra" hoppsnitt eller sammanlagt hopp-gp? Funderar på om jag ska välja dressyrhingst eller hopphingst.

Jag har en hopp-trakehner som jag köpt av @Iamia med hopp-GP på 390. Jag tror det är helt ok. https://www.horsereality.com/horses/297981/raucisson
 
Här snackar ni om miljoner :cautious: är jag den ende som faktiskt kan säga att jag är rikare IRL än i HR? :cool::rofl:
Det känns ju som att det borde vara en WIN situation men ändå inte ... :cautious:
 
aarrrrrgh vad jobbigt det är att leta trakhenerhingstar. Varför sätter folk ut bruna hingstar med halvdålig gp och typ tre A:n??

Det känns som att nästan alla trakheners är bäst på dressyr? Har ett sto nu med typ 84 i dressyrsnitt och 80 i hoppsnitt där de valt hoppning. Gör inte mig så mkt då jag inte hade nån hopphäst men vad är ett "bra" hoppsnitt eller sammanlagt hopp-gp? Funderar på om jag ska välja dressyrhingst eller hopphingst.
390+ (så 78snitt) skulle jag säga är bra för hoppning, men jag har några som har lägre än så som ändå lyckas hävda sig på något vänster. Man måste vara noga med att kolla Sprint på trakehners bara, har sett många hingstar som varit fis-låga där.
 
aarrrrrgh vad jobbigt det är att leta trakhenerhingstar. Varför sätter folk ut bruna hingstar med halvdålig gp och typ tre A:n??

Det känns som att nästan alla trakheners är bäst på dressyr? Har ett sto nu med typ 84 i dressyrsnitt och 80 i hoppsnitt där de valt hoppning. Gör inte mig så mkt då jag inte hade nån hopphäst men vad är ett "bra" hoppsnitt eller sammanlagt hopp-gp? Funderar på om jag ska välja dressyrhingst eller hopphingst.
Min bästa dressyrhäst har 90,7 i snitt och min bästa hopphäst har 81,4. Tror båda siffrorna är riktigt bra. Så om jag haft din häst hade jag avelsmässigt satsat på hoppning tror jag. :)
 
Vad jag ”har hört” på HR-forumet så ska det vara avkommor, inte ättlingar.
Men, jag läste det här någon gång i början, oktober-november? Och det är oklart om personen som skrev visste vad hen talade om, minns inte om det refererades till Deloryan eller inte...
Tack, får kanske starta en tråd eller göra mer efterforskning. Osäker var som är bästa platsen för att få svar av Deloryan eller annan ur teamet.
 
Här snackar ni om miljoner :cautious: är jag den ende som faktiskt kan säga att jag är rikare IRL än i HR? :cool::rofl:
Det känns ju som att det borde vara en WIN situation men ändå inte ... :cautious:
Haha jag med! :rofl: Saknar några nollor innan jag är på några miljoner. Det är för roligt att köpa hästar.. tur att jag är mer sparsam med mina riktiga pengar :D
 
Jag är luspank på hr nu efter alla shirefynd på foundation :/

Jag har förövrigt funderat på en sak när det gäller Shire..

Silver Forest är ju den som verkar lämna bäst i Europa, och typ bara hingstar :confused:
Det måste väl finnas någon bra häst som lämnar bra ston, i någon annan världsdel?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 798
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 036
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 935
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 488
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp