Bukefalos 28 år!

Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, min nya lilla shire fick tydligen 70,77% på sin första och enda utställning. Nu slängde jag in honom, med dålig affection och fitness och poff. 83.62%. Jag tänkte att nåt måste vara skumt för han har rätt bra text även om han bara har 1 VG... :rofl:https://www.horsereality.com/horses/374673/sunrise-rebel
Han har i princip samma text som mina med 5 Vg.. :) Var nöjd med det köpet!
Jag använder honom gärna sen när han vuxit upp.. Jag vill ha ett fuxföl! :love:
 
Jag är luspank på hr nu efter alla shirefynd på foundation :/

Jag har förövrigt funderat på en sak när det gäller Shire..

Silver Forest är ju den som verkar lämna bäst i Europa, och typ bara hingstar :confused:
Det måste väl finnas någon bra häst som lämnar bra ston, i någon annan världsdel?

Jag påbörjade någon lista när jag började med Shires som jag sedan gav upp. Kan leta upp den, borde ha den här i datorn någonstans...
 
Hm, min nya lilla shire fick tydligen 70,77% på sin första och enda utställning. Nu slängde jag in honom, med dålig affection och fitness och poff. 83.62%. Jag tänkte att nåt måste vara skumt för han har rätt bra text även om han bara har 1 VG... :rofl:https://www.horsereality.com/horses/374673/sunrise-rebel
Söt! och fuxig! och ganska bra! Skall genast spara honom i min hingstlista (jag försöker avla fram fux nu på kul). Skulle han åldras upp fortare än vanligt vill jag gärna höra om det :angel::D
 
Min lilla kantiga sötnos fick sin stjärna idag (hos förra ägaren låg den på 6x-73 så det var oväntat :rofl:) och fick fira det med att bli vuxen. Är det någon bukare som har någon bra hingst? :)

Screenshot_20190207_205929.jpg
 
Jag villhöver en norman cob som är skimmel. Kan man avla fram en fuxfrieser så borde man kunna få fram en skimmel norman?
Något genetikgeni som kan peka mig i rätt riktning? Man bör avla på individer med ee,aa,gg va? Men... kan man trolla fram Gg/GG från det?
 
Jag villhöver en norman cob som är skimmel. Kan man avla fram en fuxfrieser så borde man kunna få fram en skimmel norman?
Något genetikgeni som kan peka mig i rätt riktning? Man bör avla på individer med ee,aa,gg va? Men... kan man trolla fram Gg/GG från det?
Det enda som spelar roll är att det finns minst ett G. Alla de övriga bokstäverna är ointressanta. Du får helt enkelt leta reda på en skimmel norman, för skimmel syns alltid om anlaget finns
 
Då kör jag gärna om jag får :angel: Måste ju vara den snyggaste hingsten som finns!
Jag har inte riktigt koll på PRE, skulle bara testa nåt nytt. Köpte Jaspes mamma då hon hade högsta GP av alla PRE ston till salu, tänkte att nåt var lurt för hon kostade bara en struntsumma. Men fattade att hon var bra när jag letade hingst till henne och knappt kunde hitta nån som matchade.
Har nu en helsyster till Jaspe på bakning 😋

Sänker hrc priset på honom nu då?
 
Jag har inte riktigt koll på PRE, skulle bara testa nåt nytt. Köpte Jaspes mamma då hon hade högsta GP av alla PRE ston till salu, tänkte att nåt var lurt för hon kostade bara en struntsumma. Men fattade att hon var bra när jag letade hingst till henne och knappt kunde hitta nån som matchade.
Har nu en helsyster till Jaspe på bakning 😋

Sänker hrc priset på honom nu då?

Jag kan inget om PRE egentligen men jämfört med allt annat jag hittat är han verkligen helt fantastisk!

Och yes, gärna :)
 
Jag har inte riktigt koll på PRE, skulle bara testa nåt nytt. Köpte Jaspes mamma då hon hade högsta GP av alla PRE ston till salu, tänkte att nåt var lurt för hon kostade bara en struntsumma. Men fattade att hon var bra när jag letade hingst till henne och knappt kunde hitta nån som matchade.
Har nu en helsyster till Jaspe på bakning 😋

Sänker hrc priset på honom nu då?

Klar! Tack :bow::bow:
 
Jag måste verkligen rensa bland hästarna men hur gör man :confused: Den enda jag lyckades göra mig av med var ett sto som fått 7 avkommor där jag inte varit riktigt nöjd med någon och ytterst missnöjd med alla utom en. Jag har en till som jag vet ska få flytta men hon fölar idag och tjänar endel pengar på tävlingar så hon får stanna tills hon är färdigtävlad (sista nivån och bara en träningsruta kvar) eller tills ungen flyttar om hon är något att ha.
Sen då?

Jag är sugen på flera av dina som jag kan hjälpa dig ta hand om... 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 954
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 766
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 639
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 887
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp