Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satte mig och gick igenom mina hästar och hur det fördelar sig med avkommor som är kvar (och som ska vara kvar) i stallet. Resultatet blev förvånande. Jag trodde det var en större snedfördelning än det var. Jag äger 3 hästar e Quersus och Salix 2 e Daphne, Diospyros, Gernaium och Munin samt en efter vissa andra hingstar. På stosidan toppar Consolida, Primula, Hoya, Astrid, Sigrun och Sol med 2 vardera. Det finns även några där jag inte bestämt hur jag ska göra än. Det är rätt nyfödda föl som går vid sidan av mor eller där kombinationen gjorts om och den bästa ska sparas.
Varför gör jag sådant här kl 1 på natten?
 
Satte mig och gick igenom mina hästar och hur det fördelar sig med avkommor som är kvar (och som ska vara kvar) i stallet. Resultatet blev förvånande. Jag trodde det var en större snedfördelning än det var. Jag äger 3 hästar e Quersus och Salix 2 e Daphne, Diospyros, Gernaium och Munin samt en efter vissa andra hingstar. På stosidan toppar Consolida, Primula, Hoya, Astrid, Sigrun och Sol med 2 vardera. Det finns även några där jag inte bestämt hur jag ska göra än. Det är rätt nyfödda föl som går vid sidan av mor eller där kombinationen gjorts om och den bästa ska sparas.
Varför gör jag sådant här kl 1 på natten?
För att det är onödigt att sova kl 1 en fredag natt? :p
 
Jobbat ute hela dagen och bara kunnat gå in och slänga in i tävlingar. Är du inne nu ikväll så finns jag tillgänglig en stund
Vi är sex timmar före, så är vaken nu däremot :rofl:
Vi ska ut med båt hela dagen idag men kanske kan försöka få till något imorgon istället?
 
Nää, hörrni... Mina första föl har börjat komma och jag är riktigt besviken. Jag har föreställt mig att fölet har störst sannolikhet att bli ett genomsnitt av sina föräldrar, men hittills har 5/5 föl blivit sämre än föräldrarnas genomsnitt och dessutom är fyra av dem hingstar. :arghh::arghh::arghh:

Gör jag något fel? Ska man räkna med många skräpföl innan en guldklimp landar ner? Lämnar vissa hästar generellt bättre föl än andra?

Jag har ett sto jag skulle vilja påstå lämnar bättre än andra, i relation till henne själv. Är verkligen riktigt dålig med GP och Conf (mest bara A) men lämnar minst 12Goch gärna lite VG:confused:
Nu börjar dock de andra stona springa ifrån henne ändå men kan inte göra mig av med henne då hon varit så duktig:o
 
Är du helt säker på att den flyttar till Gisela? Tänker eftersom jag kan träna henne..
Hmm nej då är jag inte alls säker :confused: jag pensionerade direkt fölet föddes så hos mig stod Gisela som ägare och jag kunde inte göra något alls med det. Försäljning kanske häver processen då...? Märkligt :cautious:
 
Hmm nej då är jag inte alls säker :confused: jag pensionerade direkt fölet föddes så hos mig stod Gisela som ägare och jag kunde inte göra något alls med det. Försäljning kanske häver processen då...? Märkligt :cautious:
Det måste ha hävts, för hon är fullt träningsbar och jag står som ägare..
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190216-064111.jpg
    Screenshot_20190216-064111.jpg
    143,2 KB · Visningar: 11
Ni som kan araber, är det ens någon idé att försöka sälja ett stoföl med GP662 och 11G 1A? Annars får den åka på spa när den lämnar mamma helt enkelt..
 
Kom på att jag är lite stressad med att köpa hästar innan boomen med föl från typ alla mina ston kommer, så kommer troligtvis inte ha plats längre framöver att köpa nytt för. Så bokar jag mage kommer jag kanske inte kunna köpa fölet..:(
Du kommer garanterat få en lucka någon gång, jag har aldrig panik med platser, så vi kan fixa en deal att fölet blir kvar tills du har plats. Klart du ska ha vettigt rabicano-material! :) eller, iaf möjlighet till det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 231
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
62 123
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 960
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 194
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp