Horse Reality VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha ha. Förresten jag skrev ju till en att den borde ändra infon i sin annons. Det stod att stoet som var till salu hade 6VG och 6G, vilket inte alls stämde. Hen svarade och var jätteupprörd, men inte på mig. Tydligen hade hen just köpt hästen och hade inte ändrat på ”namnraden”. Sedan hade den fått jättedåliga utställningspoäng och åkte ut på marknaden igen. Att man kanske råkar klicka hem nån häst utan att kolla konfon kan väl hända, men (senast) när/om det går mycket sämre på utställning än förväntat så kollar man väl? Eller? :rofl: Låter lite konstigt, men hen skulle iallafall kontakta den hen köpt hästen av och kräva pengarna tillbaka.

Jag är långt ifrån bra på sånt där, men jag tar gärna en titt vid tillfälle om jag på något sätt kan få det att funka på iPaden. (I värsta fall kan jag fråga maken, han är ganska bra på sånt... Kanske inte just formler, men statistik. :p )
Jättegärna!
Jag har problem med att =IF/=OM-formeln inte vill som jag vill. Behöver få den att funka för att det ska vara någorlunda effektivt att omvandla tiderna till dummy-variabler. Jag behöver läsa på lite hur man gör regression korrekt med beroende variabeln som dummy, men det borde inte vara så svårt. Har inte hunnit ännu :)
Men ska iväg en del nu på fm/dag så senare och i ett annat forum än i tråden kanske?

Jättegärna!
Jag har problem med att =IF/=OM-formeln inte vill som jag vill. Behöver få den att funka för att det ska vara någorlunda effektivt att omvandla tiderna till dummy-variabler. Jag behöver läsa på lite hur man gör regression korrekt med beroende variabeln som dummy, men det borde inte vara så svårt. Har inte hunnit ännu :)
Men ska iväg en del nu på fm/dag så senare och i ett annat forum än i tråden kanske?
Skulle jag på något sätt kunna få tillgång till dokumentet så kan jag ta en titt. (Som sagt, vänta dig inget allt för storslaget - är inte alls så haj på det här... :o )

Jag skickade iväg de två cobbarna jag tänkte spara då jag kände att näe, jag behöver inte dra in fler A i min avel, har redan tillräckligt. Så gjorde slut på de få tickets jag hade kvar och den sista resulterade i denna foal-doe-508759
Inte världens bästa körpoäng men helt OK att avla på :D

Glömde ta hand om hästarna innan jag skickade ut dem på tävling, FML. Den där knappen som gör att man tar hand om alla samtidigt, kan inte komma snabbt nog :laugh:

Glömde ta hand om hästarna innan jag skickade ut dem på tävling, FML. Den där knappen som gör att man tar hand om alla samtidigt, kan inte komma snabbt nog :laugh:
Har gjort så många ggr. Och råkar skicka in hästar jag just levlat. Och tagit hand om bara tävlingshästarna och sen kommit på att jag ska passa på att skicka in några i conf shows när jag ändå är i farten. Utan att tänka på att de också behöver pysslas om. Sen står de där med en blå rosett :banghead:

Har gjort så många ggr. Och råkar skicka in hästar jag just levlat. Och tagit hand om bara tävlingshästarna och sen kommit på att jag ska passa på att skicka in några i conf shows när jag ändå är i farten. Utan att tänka på att de också behöver pysslas om. Sen står de där med en blå rosett :banghead:
Åh gud, skickar in dem när de precis levlat gör jag också hela tiden, jag kör alldeles för mycket på rutin i det här spelet. "Amen de tävlade igår, då gör de det idag också." :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 061
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 470
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 829
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 340
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka