Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Går absolut att skriva funktioner mellan olika blad. Osäker på färg dock. Hur ser bladet ut du vill referera från?Så här ser det ut för mig so far, alla ej dr är inte uppskrivna tyvärr, hade rätt många ett tag på de tunga raserna.. Någon som är duktig på Excel och vet om det går att autosummera dessa uppgifter från olika blad och på färg? (skriver hingstarna i blått och stona i rött b.la.)
Visa bifogad fil 24324
Så här:Går absolut att skriva funktioner mellan olika blad. Osäker på färg dock. Hur ser bladet ut du vill referera från?
Vilken ras är det?Alltså VARFÖR får så många av mina föl sämre GP än sina föräldrar?
Några "roliga" exempel:
Hingst: 579 Sto: 607 Föl: 574
Hingst: 579 Sto: 583 Föl: 563
Hingst: 591 Sto: 594 Föl: 575
Och så klart, min "favorit":
Hingst: 616 Sto: 626 Föl: 594
Svårt att se att man kan skriva funktion med färg tyvärr. Om du däremot har en ruta där du skriver sto eller hingst (eller vad som passar) så hade man kunnat göra funktioner med =IF (=OM på svenska). Funktionen kan då räkna ut hur många gånger du skrivit det och summera i det andra bladet. Uppdaterar du detta blad allt eftersom du betäcker på nytt? Då kommer IF-formeln inte räkna in redan födda föl, eller ja det beror ju såklart på hur du lägger upp formeln.
Alltså VARFÖR får så många av mina föl sämre GP än sina föräldrar?
Några "roliga" exempel:
Stona finns fler gånger, de läggs in vartefter de betäcks, så varje betäckning får en ny ruta. Får helt enkelt lägga till en ruta med sto/hingst, nu skriver jag bara namnet i rött eller blått.Svårt att se att man kan skriva funktion med färg tyvärr. Om du däremot har en ruta där du skriver sto eller hingst (eller vad som passar) så hade man kunnat göra funktioner med =IF (=OM på svenska). Funktionen kan då räkna ut hur många gånger du skrivit det och summera i det andra bladet. Uppdaterar du detta blad allt eftersom du betäcker på nytt? Då kommer IF-formeln inte räkna in redan födda föl, eller ja det beror ju såklart på hur du lägger upp formeln.
EDIT: är inte helt säker på att jag förstår hur du arbetar/lägger in informationen i bladet med tanke på födelsedadatumen som är i början av januari. Kan avelsstona finnas flera gånger allt eftersom de fölar eller byter du ut informationen?
Jag som betäckte mitt 7VG-sto för två dagar sen...Tur att det finns tidsmaskin
Hojta till om någon vill använda honom för hrc
Ah, okej, då förstår jag mer.Stona finns fler gånger, de läggs in vartefter de betäcks, så varje betäckning får en ny ruta. Får helt enkelt lägga till en ruta med sto/hingst, nu skriver jag bara namnet i rött eller blått.
Nästa gångJag som betäckte mitt 7VG-sto för två dagar sen...
De första är islandshäst och den allra sista är Welsh. Jag vill helst klättra över 600 GP på islandshäst, men welsharna MÅSTE vara över det.Vilken ras är det?
Har quarter och har skickat de till retirement som ligger under 640 typ.
Har ett par som ska föla inom en vecka, lämnar de låga poäng så åker de med. Är jag för hård?
Säg till om du ska sälja hingstenTjoho!
Ett mustangstoföl idag, GP693 och 3VG, 9G och så en hingstunge, GP 694 och 3VG, 9G.
Är riktigt nöjd med min mustangavel just nu
Irriterande va jag har ett mustangföl (Om jag minns rätt) som fick väldigt låg GP men bra confo - nästan ännu mera irriterande då det är inte så bara att skicka till de eviga ängarna.. confon är ju braAlltså VARFÖR får så många av mina föl sämre GP än sina föräldrar?
Några "roliga" exempel:
Jag har alldeles för många sådana hästar nu. Bra confo dålig GP eller tvärtom. Vissa har halvkass GP och halvkass confo, men trots det gjort ok på utställningarna.Irriterande va jag har ett mustangföl (Om jag minns rätt) som fick väldigt låg GP men bra confo - nästan ännu mera irriterande då det är inte så bara att skicka till de eviga ängarna.. confon är ju bra
Säg till om du ska sälja hingsten
Länka så jag får ta en titt?Jag hade tänkt göra det, du får gärna köpa honom om du vill
Och du får gärna döpa om honom också
Jag vet inte ens hur hon går på utställningarnaJag har alldeles för många sådana hästar nu. Bra confo dålig GP eller tvärtom. Vissa har halvkass GP och halvkass confo, men trots det gjort ok på utställningarna.
Länka så jag får ta en titt?