Bukefalos 28 år!

Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har upptäckt bästa sättet att se om man lyckats missa att betäcka en märr eller missa att hon inte tig sig. Man går in på veterinären och ser vilka ston som är tillgängliga för att spruta igång. Antagligen nummer 122 på den bollen. Hade en märr som stått tom sedan midnatt och jag missade meddelandet imorse nu är hon dock ombetäckt.
 
Typ det sötaste jag sett :love:

Screenshot_20190128_194357.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Procenten i dressyrtävlingarna är ju helt sjukt höga.. Om man tittar på bästa ryttarna i världen som deltar i bland annat FEI ser man ju inte ofta siffror över 80-85%. Men i horse reality, över 90 är ju väldigt vanligt:confused::laugh:
 
Nån som har racinghäst utbildad routine 4-5, eller hopphäst utbildad ISC2-grand prix som står och skräpar i nåt hörn? :angel:
 
Åkte till Afrikas foundation för att leta lite nytt Norman Cob blod, herregud :rofl: Aldrig mer. Sitter nu och väntar på cooldown så jag kan åka någon annanstans :cautious:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Uppdaterar lite

-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Arrows - Maverickmv - Friesers, Trakhener och welshar, + annat kul i väldigt liten skala
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Huvudsakligen Exmoor, Islandshäst samt Welsh (Sedan finns flera andra som jag har svårt att släppa taget om.)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-crazyrabbitlady - hrafntinna - Allt med black-anlag som primärfokus (Fjord, mustang, quarter, island, gypsy)
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Igbest - Qarusell - Arab, Akhal-Teke, Oldenburg, Trakhener och Mustanger men dom är på väg bort + några enstaka av andra raser.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - avlar araber för racing/endurance (samt lite färg), AT för race och endurance, samt färgglada islänningar som går bra på utställning. Gett mig in lite på clevelands (körning), trakheners (hoppning), oldenburgs (hoppning/eventing) samt welshar (dressyr). Har ibland isisar/araber/AT till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE
-Linta - Linta - Fjordingar, mustanger, exmoor
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mollsantrollsan - Mollsanbollsan - Precis börjat spela men förhoppningsvis araber längre fram
-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)
-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.
-Mulles_matte - flohabba - Främst shire och fåtal av andra raser
-Pilot - OliviaPilot - Quarters och Mustanger
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke... några Quartrar, 1 Welsh, 1 Mustang och en (alldeles för dyr) PRE hingst
-Sasse - Shindeagan - Oldenburg, Shire, Quarter. Nysatsning på trakehners.
-starcraft - CanCan - oldenburgare inriktning hoppning. Någon haflinger, men mest som maskot typ.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tigertofflan - Mythicjoel - Oldenburg
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), quarter (reining), oldenburg (hoppning)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
 
Ultraljudat tre ston idag. Väntar två hingstar och ett sto. Tror ni inte att jag hade glömt anteckna två av tre betäckningar? :arghh: Jag är sämst. :down:

Ja, ja, imorgon blir det fler ultraljud.
 
Alltså, färglotteriet igen :arghh:
Fyra gånger har jag försökt få fram en SW1/SW1 föl utan G. Tre gånger har jag fått SW1/SW1 och fyra gånger ärver fölen mammans ensamma G :rage:
Denna lilla rackare fick dessutom GP612 och 3VG. Han fick heta fiskskjärt bara för det. :cool:
https://www.horsereality.com/horses/386427/

Jag SKA ha ett SW1SW1 föl utan G!
Otur! Men vad fin fiskstjärten (:rofl:) är! :love: Är han silver också, eller ser det bara ut så i pannluggen?
 
Otur! Men vad fin fiskstjärten (:rofl:) är! :love: Är han silver också, eller ser det bara ut så i pannluggen?
Rub it in!
Hade glömt att det fanns chans för silver, men jovisst den kunde han tydligen också ärva :cry::cry: Jäkla unge. Nu hoppas jag han genererar MÄNGDER med pengar på marknaden. :meh:
 
Hur gör man för att ultraljuda sina ston? Om jag går in på veterinären finns det inga hästar i ultraljuds-listan men på stonas egen sida står det att de är "due in 11 days" och "Ultrasound" finns som knapp bredvid. Trycker man på den hamnar jag dock hos veterinären igen där det inte finns någon häst att välja...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 144
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 646
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 689
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 531
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp