Bukefalos 28 år!

Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör man för att ultraljuda sina ston? Om jag går in på veterinären finns det inga hästar i ultraljuds-listan men på stonas egen sida står det att de är "due in 11 days" och "Ultrasound" finns som knapp bredvid. Trycker man på den hamnar jag dock hos veterinären igen där det inte finns någon häst att välja...
Det är som @Iamia säger. Ultraljudet går att göra exakt 96 timmar efter betäckningen. Det är lite förvirrande när samma sak löper på två olika klockor.
 
Alltså, färglotteriet igen :arghh:
Fyra gånger har jag försökt få fram en SW1/SW1 föl utan G. Tre gånger har jag fått SW1/SW1 och fyra gånger ärver fölen mammans ensamma G :rage:
Denna lilla rackare fick dessutom GP612 och 3VG. Han fick heta fiskskjärt bara för det. :cool:
https://www.horsereality.com/horses/386427/

Jag SKA ha ett SW1SW1 föl utan G!

Ändå bättre än denna som hade chans på Z, SW1, TO och G men blev... helt svart :meh:

https://www.horsereality.com/horses/346098/galma-fran-vindkulle
 
Jag har en häst vars lilla bio säger att den borde lyckas bäst inom fälttävlan, men med tanke på vad ni skriver här i tråden gör jag kanske klokt att fokusera träningen på dressyr eller hoppning istället. Hur vet man vad man bör välja? Vilka egenskaper smäller högst i vilken gren?
 
Nu skapar vi en träningsbibel för att maxa antalet tävlingsdagar då hästen är på topp!

Strategin är att nå 99 (eller så nära som möjligt) i alla träningsbars på den aktuella nivån innan man börjar tävla. När alla nått 99 tränar man hästen endast en gång om dagen - 15 min Track, för att maxa fitness. Då kan man tävla lika många dagar som det finns bars på den aktuella nivån, innan man går vidare till nästa.

Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
 
Jag har en häst vars lilla bio säger att den borde lyckas bäst inom fälttävlan, men med tanke på vad ni skriver här i tråden gör jag kanske klokt att fokusera träningen på dressyr eller hoppning istället. Hur vet man vad man bör välja? Vilka egenskaper smäller högst i vilken gren?
Inte nödvändigtvis. Fälttävlan kan man ju tävla konstant. :D
 
Träningsbibel
Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%
Distans: Träna 60 min Trail x2, 30 min Track x1, 15 min Trail x1 =99%
Galopp: Träna 60 min Trail x5, 15 min Arena x2 =99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
 
Träningsbibel
Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%
Distans: Träna 60 min Trail x2, 30 min Track x1, 15 min Trail x1 =99%
Galopp: Träna 60 min Trail x5, 15 min Arena x2 =99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
Det här spelet är en hel vetenskap :p
 
Imorgon behöver jag hingst till denna lilla fröken: https://www.horsereality.com/horses/247220/miss-hess
Någon här som har en på lager? Med GP iaf något högre än stoets och en sisådär 3-4 VG? Och inga A förstås. Gärna en CR, Dun, eller RN. Men färg är inget måste!

Jag har denna gossen om det är intressant? :) Du får bukepris så klart.
https://www.horsereality.com/horses/45322/acherongp680
5VG, GP680, Roan.

Eller denna:
https://www.horsereality.com/horses/355799/cinnamon-nikan-gp701

GP701, 3VG. Ingen rolig färg dock.
 
Träningsbibel
Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%
Distans: Träna 60 min Trail x2, 30 min Track x1, 15 min Trail x1 =99%
Galopp: Träna 60 min Trail x5, 15 min Arena x2 =99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
Som tillägg på det här: Man kan tävla med framgång även om fitness och affection börjar gå ner. Mitt skruttiga hoppsto som är helt färdigtränad är nere på 79 i fitness och 86 i affection och det går fortfarande rätt bra för henne. Alltså kan man tävla åtminstone en/två/tre dagar efter att de är fulltränade på en nivå också. Har provat i dressyr också, med lite lägre fitness och affection och det går också. :)
 
Nu skapar vi en träningsbibel för att maxa antalet tävlingsdagar då hästen är på topp!

Strategin är att nå 99 (eller så nära som möjligt) i alla träningsbars på den aktuella nivån innan man börjar tävla. När alla nått 99 tränar man hästen endast en gång om dagen - 15 min Track, för att maxa fitness. Då kan man tävla lika många dagar som det finns bars på den aktuella nivån, innan man går vidare till nästa.

Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
Detta gäller även Training Level alltså?

Jag såg att det var 98% på alla bars på en av hästarna jag fick av dig - udda tyckte jag :angel: Så om jag förstått det rätt, träning en gång om dagen nu, 15 min Track, tills hästen är färdigtränad - och sedan kan jag tävla?
 
Träningsbibel
Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%
Distans: Träna 60 min Trail x2, 30 min Track x1, 15 min Trail x1 =99%
Galopp: Träna 60 min Trail x5, 15 min Arena x2 =99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
Oj, går galoppen så galet långsamt att träna?
 
Detta gäller även Training Level alltså?

Jag såg att det var 98% på alla bars på en av hästarna jag fick av dig - udda tyckte jag :angel: Så om jag förstått det rätt, träning en gång om dagen nu, 15 min Track, tills hästen är färdigtränad - och sedan kan jag tävla?
Det gäller alla levels! :) Och nej, du kan börja tävla NU! Hästen har totalt 98% på Training level-nivån (det ser du i level-baren till höger) och nu tränar du 15 min Track innan du sätter hästen i tävlingar idag, så fitness går upp (och matar och så, såklart). Så tävlar du för fullt. Sen gör du samma sak imorgon, 15 min Track på nästa bar som inte nått 100 än, så kommer du kunna tävla hästen ända fram t.o.m dagen du tränar den så sista baren på den aktuella nivån nått 100. Dagen därpå behöver du levla upp för att behålla fitness och då får du vänta med tävlingar tills du nått 98% på alla bars på nästa nivå. :)
 
Det gäller alla levels! :) Och nej, du kan börja tävla NU! Hästen har totalt 98% på Training level-nivån (det ser du i level-baren till höger) och nu tränar du 15 min Track innan du sätter hästen i tävlingar idag, så fitness går upp (och matar och så, såklart). Så tävlar du för fullt. Sen gör du samma sak imorgon, 15 min Track på nästa bar som inte nått 100 än, så kommer du kunna tävla hästen ända fram t.o.m dagen du tränar den så sista baren på den aktuella nivån nått 100. Dagen därpå behöver du levla upp för att behålla fitness och då får du vänta med tävlingar tills du nått 98% på alla bars på nästa nivå. :)
Tack för utförlig information! :)

Får börja tänka till nu med andra ord :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 019
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 050
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 143
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 893
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Hovelände
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp