Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En helt ny HR-värld öppnade sig nu när jag skärmklippte och började läsa texterna ordentligt! Ni har rätt - det står inte alls samma även om variationerna är högst subtila. :laugh:
Jag viker ner mig och ska läsa på lite mer ordentligt i fortsättningen.
Det är just de subtila skillnaderna som kan visa hur bra eller dålig ett foundation föl är, vilket är ju bra då man inte har siffrorna till hjälp när man tittar och vill köpa någon av dem :up:
 
Varför har jag bara en stallplats ledig.. Måste ju skicka hyfsade hästar till pensionatet :p Hittade en hingst med G+ på canter, inga A och ett VG, men bara GP 584..
Edit. antar att det är vanligt för jag fick precis ett sto med G+ på canter också :laugh:
Ja, det är vanligt med bra canter och gallop på camargue. Jag har fler med VGn på gallop än canter, och kanske två-tre stycken som har bästa meningarna på alla fyra gångarterna. Det är inte araber eller ATer vi pratar om här :D
 
Spelar utrustningen verkligen någon roll?? :nailbiting:
Som @Tigertofflan och @Elin_B (och kanske någon till) säger: utrustning KAN spela roll. Det beror på vilken utrustning du har, vilken gren du tävlar i och vilket motstånd du har.

Jag var rätt hård motståndare till utrustning, tyckte inte det gjorde någon skillnad alls, men efter lite diskussioner här gjorde jag ett experiment i den mest buggade grenen vi har: distans. Fulltränad häst fick tävla med och utan utrustning (den dyraste utrustningen, alla delar). Det skilde 3sek i sluttid, så ja, utrustning gör skillnad.
Men. Här pratar vi den dyra utrustningen. Att köpa den billigaste är rimligen rätt meningslöst.
Och. I slumpgrenarna (reining och fälttävlan, men ffa reining) känns det iaf för mig som bortkastade pengar, men det är jag.
I de övriga grenarna hjälper utrustningen till, men bor man inte i Europa eller Nordamerika klarar man sig rätt bra utan också.
 
Kommer ni in i spelet? Hade planerat att i lugn och ro gå igenom alla nya föl och planera betäckningar, men jag får bara felmeddelanden. :(
 
Det märks i alla fall stor skillnad på utställningarna, om hästarna har grimma eller inte. Jag har inte tävlat utan utrustning men mina ganska mediokra tävlingshästar placerar sig ofta när de är något så när tränade, och jag tänker att det borde ha med utrustningen att göra.
På utställningarna räknas grimman in som 3% av poängen (eller något sånt), på tävlingarna räknas utrustningen in som en del i de 15% av poängen som även påverkas av en massa andra faktorer som jag inte kommer ihåg på rak arm men typ matad och sånt. Deloryans tanke var att utrustningen skulle spela större roll, men hon har inte kommit på hur hon ska lösa det.
 
Tror ni man kan tjäna DP på den här om den åldras upp?
palermo
Eller är Shire marknaden inte så stor?
Det tror jag man kan. Hade det varit en vanlig färg hade det kanske inte gått, men jag tror folk drar sig till färgen. Sedan är confon helt ok, inte jättebra men inte dålig heller.
 
Den var diskret! Kör lite blingbling linjeavel? :rofl:
Tanken slog mig men jag beslutade mig för att det var synd att dra ner den fina fotsäkerheten för en eventuell blingad avkomma. Nu blev det linjeavel på Ulema istället. Får jag någon bra avkomma så kan det bli intressant med blingavel.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 802
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 100
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 520
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 084
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp