Bukefalos 28 år!

HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här fick förresten också växa upp när jag insåg att den har bäst Racing-potential enligt CC av alla mina:

Racing GP 317, 71 på Strength, VG på Posture, Head, Back, G+ på Walk, Shoulders, Frontlegs, Hindquarters (tyvärr A på canter men det räknas ju inte i Racing så...) Endurance GP 319. 75% Europa 25% Asien.

https://www.horsereality.com/horses/688959/rehimli-dj
Det där är rekord på styrka högsta listade hitills är 70.
 
Okej, det här med tävlingar - i dressyr är det ju väldigt viktigt att de är nästan eller helt färdigtränade på nivån för att få bra resultat.

Det verkar vara samma sak med hoppningen fast där känns det som om hästens siffror spelar lite mindre roll för resultaten än i dressyr. Har en rätt medioker hopphäst som vinner en hel del - är hoppningen mer slumpmässig än dressyren?

I endurance gör jag samma sak, ser till att ha dem tränade till max på nivån. Där har jag bara en hyfsat bra häst än så länge och hon placerar sig okej så jag har inte kunnat utforska det helt.

Köpte för skojs skull en eventinghäst igår för billiga pengar. Hon har placerat sig i samtliga tre tävlingar jag hunnit testa, trots att hon ligger i mitten på en nivå och hennes siffror för eventing är sådär. Enligt achievements har hon placerat sig bra de senaste 25 tävlingarna. Det känns väl inte helt slumpmässigt, eller?

Samma sak med reining som jag tycker är den tråkigaste grenen egentligen, eftersom de är så många som startar och det liksom är det man får rådet att satsa på om hästen inte är bra på något :( Alltså, är det verkligen slumpmässigt? För dottern har två hästar som placerar sig ofta, alltså anmärkningsvärt ofta jämfört med andra.
 
@crazyrabbitlady Skulle precis pensionera denna gypsykille men kom på att du kanske behöver lite mer dun? ;)
Ektörne
Såg nu att han är efter en av mina hingstar, men jag tar honom gärna. Jag har redan ett sto ifrån dig som jag är barnsligt förtjust i! :love:
Jag gjorde plats i stallet för honom. :D
Jag heter Eudaimonia i spelet.

OM inte @crazyrabbitlady vill ha honom förstås.

Vad populär jag var när jag inte var i närheten av buke ett dygn eller så. Mycket att läsa ikapp med.

Ta honom du @Mona, jag har inte plats i stallet.
 
Dagens föl..
Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den här fölungens confo..
5 VG 7G + 5VG 1A = 1VG 11G  och en GP sämre än båda föräldrarna :cautious:
https://www.horsereality.com/horses/707281/foal-doe-707281 @Murray finns det möjlighet att göra om kombinationen och hoppas på ett bättre resultat? :D

Den andra..
Gp 723, 1VG 11G och 91,95,80 för dressyr
https://www.horsereality.com/horses/708942/foal-doe-708942
🙈
Stackare, klart att du får göra om. Är du fortfarande inne? Jag är lite in och ut nu men inne senare ikväll.

Skrev förut idag att han verkar eventuellt ha rätt spridda alleler bakom så man får kanske räkna med att få några bottennapp innan fullträffen kommer. Kanske tur att fölet var hingst, så behöver du inte fundera menar jag :D
 
🙈
Stackare, klart att du får göra om. Är du fortfarande inne? Jag är lite in och ut nu men inne senare ikväll.

Skrev förut idag att han verkar eventuellt ha rätt spridda alleler bakom så man får kanske räkna med att få några bottennapp innan fullträffen kommer. Kanske tur att fölet var hingst, så behöver du inte fundera menar jag :D
Ja det blir solsemester för honom ganska omgående :D
Håller på att måla om vardagsrummet, så senare ikväll om du har tid då? :)
 
Var tvungen att åldra upp denna för jag var nyfiken på om den kunde vara mörk, och bara kolla på den :love: :love: :love:

https://www.horsereality.com/horses/647467/tuwaly-dj

28854
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 066
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 456
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 508
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 255
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp