Horsereality XIII

@Murray jag fattar inte var jag klistrar in confo, GP siffrorna och breeders advice 🙈 Jag har fĂ„tt in lĂ€nken till Shambanya, och fĂ€rg, men sen fastnade jag
 
@Murray jag fattar inte var jag klistrar in confo, GP siffrorna och breeders advice 🙈 Jag har fĂ„tt in lĂ€nken till Shambanya, och fĂ€rg, men sen fastnade jag
I 'Paste your horses info'-fliken, i det som Àr under input. Det som sedan blir i output Àr det du kopierar och lÀgger in under AT-fliken :)
 
I 'Paste your horses info'-fliken, i det som Àr under input. Det som sedan blir i output Àr det du kopierar och lÀgger in under AT-fliken :)
Jag Àr korkad. Det blir sÄ hÀr
Screenshot_20190615-224128.jpg
 
Men nÀe, jag mÄste gÄ och lÀgga mig nu. NÀr jag sÄg en 9VG oldiehingst tÀnkte jag men vad bra, har inte betÀckt mitt sto pÄ evigheter dÄ jag gett upp dom men kan ju prova denna. Var svindyr men betÀckte ÀndÄ... Utan att kolla stammen :laugh:
Ja det blev Quartiermeister i typ tre led...
 
Nu gjorde jag slag i saken och skapade mig ett nytt konto, stationerade mig i Asien den hÀr gÄngen.
SÄ fort jag fÄr lite mer plats i stallet kommer jag sÀkert börja frÄga efter om nÄgon har nÄgra överblivna hÀstar :angel::bump:

Men jag har en strategifrÄga först ocksÄ;
Jag har förstÄtt att raser dÀr det finns mer ovanliga fÀrgkombinationer kan vara strategiskt smart att satsa pÄ.
Jag vill ha trakehner och oldenburg i stallet, vad skulle ni satsat mer pÄ? Quarter, Isis, knabbe? :D

(tusen tack för att ni Àr sÄ trevliga och tÄlmodiga med mina nybörjarfunderingar! Jag har lÀst lite i gamla trÄdar men det Àr vÀÀÀldigt mycket att ta sig igenom :D)
 
Nu gjorde jag slag i saken och skapade mig ett nytt konto, stationerade mig i Asien den hÀr gÄngen.
SÄ fort jag fÄr lite mer plats i stallet kommer jag sÀkert börja frÄga efter om nÄgon har nÄgra överblivna hÀstar :angel::bump:

Men jag har en strategifrÄga först ocksÄ;
Jag har förstÄtt att raser dÀr det finns mer ovanliga fÀrgkombinationer kan vara strategiskt smart att satsa pÄ.
Jag vill ha trakehner och oldenburg i stallet, vad skulle ni satsat mer pÄ? Quarter, Isis, knabbe? :D

(tusen tack för att ni Àr sÄ trevliga och tÄlmodiga med mina nybörjarfunderingar! Jag har lÀst lite i gamla trÄdar men det Àr vÀÀÀldigt mycket att ta sig igenom :D)
Jag skulle sĂ€ga att det Ă€r lĂ€tt att vilja börja med mĂ„nga, och sĂ€rskilt dom med roliga fĂ€rger. Men, enligt mig, sĂ„ Ă€r det svĂ„rt att satsa pĂ„ flera raser. Jag har försökt mig pĂ„ att avla fram fux frieser, sufflock, kladruber, Brabant, w19 pĂ„ araber osv... Men jag har nu övergett nĂ€stan allt annat Ă€n Akhal-Teke, för det blir för splittrat mig 😅
 
Nu gjorde jag slag i saken och skapade mig ett nytt konto, stationerade mig i Asien den hÀr gÄngen.
SÄ fort jag fÄr lite mer plats i stallet kommer jag sÀkert börja frÄga efter om nÄgon har nÄgra överblivna hÀstar :angel::bump:

Men jag har en strategifrÄga först ocksÄ;
Jag har förstÄtt att raser dÀr det finns mer ovanliga fÀrgkombinationer kan vara strategiskt smart att satsa pÄ.
Jag vill ha trakehner och oldenburg i stallet, vad skulle ni satsat mer pÄ? Quarter, Isis, knabbe? :D

(tusen tack för att ni Àr sÄ trevliga och tÄlmodiga med mina nybörjarfunderingar! Jag har lÀst lite i gamla trÄdar men det Àr vÀÀÀldigt mycket att ta sig igenom :D)
Vad vi skriver vÀl ingenting alls, förstÄr inte vad du menar :angel:
Vad du vÀljer fÄr du nog fundera ut sjÀlv. Det jag kan sÀga sÀkert Àr att marknaden Àr usel sÄ rÀkna inte med att vÀlja en ras för att kunna sÀlja hÀstar. Numera sÀljer inte hÀstar enbart pga fÀrgen utan man det mÄste till nÄgot mer. VÀlj en ras som du gillar utseende pÄ, fÀrgen eller bara nÄgot annat, typ de inriktningar de passar för.
 
Jag Àr beredd att hÄlla med @Trott.
Börja med en eller kanske tvÄ olika raser..
Jag försökte mig pÄ brabant, shire, trakehner, hade nÄn klabbe o nÄn frieser.. Det blir lite vÀl mkt i början. Enklast Àr att starta med nÄn ras o sen utöka allt eftersom :) (sÀger hon som nu har 8 olika raser o bara mÄl med tvÄ av dom..)
 
Jag skulle sĂ€ga att det Ă€r lĂ€tt att vilja börja med mĂ„nga, och sĂ€rskilt dom med roliga fĂ€rger. Men, enligt mig, sĂ„ Ă€r det svĂ„rt att satsa pĂ„ flera raser. Jag har försökt mig pĂ„ att avla fram fux frieser, sufflock, kladruber, Brabant, w19 pĂ„ araber osv... Men jag har nu övergett nĂ€stan allt annat Ă€n Akhal-Teke, för det blir för splittrat mig 😅
HĂ„ller med. Jag började med bara araber, sedan kom A-T in. Nu har jag rĂ€tt mĂ„nga raser men de flesta Ă€r pĂ„ vĂ€ldigt fĂ„ hĂ€star dĂ€r det knappast kan betraktas som seriös avel. Jo sen har jag ju fallit lite lĂ€tt för de dĂ€r prickiga 🙈:banghead:
 
Nu gjorde jag slag i saken och skapade mig ett nytt konto, stationerade mig i Asien den hÀr gÄngen.
SÄ fort jag fÄr lite mer plats i stallet kommer jag sÀkert börja frÄga efter om nÄgon har nÄgra överblivna hÀstar :angel::bump:

Men jag har en strategifrÄga först ocksÄ;
Jag har förstÄtt att raser dÀr det finns mer ovanliga fÀrgkombinationer kan vara strategiskt smart att satsa pÄ.
Jag vill ha trakehner och oldenburg i stallet, vad skulle ni satsat mer pÄ? Quarter, Isis, knabbe? :D

(tusen tack för att ni Àr sÄ trevliga och tÄlmodiga med mina nybörjarfunderingar! Jag har lÀst lite i gamla trÄdar men det Àr vÀÀÀldigt mycket att ta sig igenom :D)
HÄll dig till fÄ raser till en början, hÀstarna kommer föröka sig rejÀlt och det tar tid innan fölen vÀxer upp, sÄ vill du kunna avla ordentligt sÄ hÄll dig till fÄ raser, absolut inte fler Àn tre. Vad gÀller raser sÄ vÀlj nÄgot du GILLAR för annars kommer du tröttna. IslandshÀstar Àr generellt rÀtt sÀljbara, Ätminstone ston. "Fördelen" just nu Àr att de Àr bÀst i reining, som Àr en buggad gren vilket gör att vilken hÀst som helst kan vinna, ren slump. SÄ Àven om de egentligen inte borde vara konkurrenskraftiga dÀr sÄ kan de dra in pengar. Det gÀller ju dock Àven quarter, sÄ vÀlj som sagt den ras du gillar bÀst av dem. Bukare borde kunna hjÀlpa dig med en bra start dÀr, skulle jag tro. :) Knabstrupper skulle jag nog avvakta med om jag var du, dÄ det nog inte Àr helt enkelt att fÄ tag pÄ bra hÀstar billigt dÄ rasen Àr vÀldigt ny. Men jag kan ha fel. :) De finns ju dock i fÀrre fÀrger Àn islandshÀst och quarter.
 

Liknande trÄdar

IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 935
Senast: Iamia
·
  • LĂ„st
IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 820
Senast: Laa
·
  • LĂ„st
IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 464
Senast: liwhoj
·
  • LĂ„st
IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
62 591
Senast: Laa
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp