Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ska man ställa sig till om hästen har average på health? Är det något att bry sig om eller ska man skicka iväg sådana?
 
Hur ska man ställa sig till om hästen har average på health? Är det något att bry sig om eller ska man skicka iväg sådana?
Jag testar alla mina och kollar resultatet. Bryr mig dock inte om de har ett average, men vill ha lite koll så att det inte blir värre och värre så att säga. :)
 
Fick precis det här meddelandet när jag försökte gå in men nu funkar det igen. Jag som hoppades på någon spännande uppdatering.


33347
 
Ja (eller så spännande vet jag inte) men finns en forum post om det :)

Ah, såg nu att de postat om det när jag var i stallet.



Går för övrigt här och är i desperat behov av DP och boxplatser men är inte så sugen på att köpa när man inte riktigt vet vad som ska hända framöver. Å andra sidan kan jag inte riktigt vänta tills september heller....
 
Ah, såg nu att de postat om det när jag var i stallet.



Går för övrigt här och är i desperat behov av DP och boxplatser men är inte så sugen på att köpa när man inte riktigt vet vad som ska hända framöver. Å andra sidan kan jag inte riktigt vänta tills september heller....
Man kan väl hoppas att de meddelar innan september vad som ska hända så vi slipper ramaskri igen.
Fö kommer jag bli superbesviken om de sänker priset på boxplatser (utan att kompensera på något vis). Inte för att jag inte unnar er andra men tänk vad mycket roligt man hade kunnat köpa (åldra, betäckningar) för de DP som är lagda på 200 boxar nu.
 
Man kan väl hoppas att de meddelar innan september vad som ska hända så vi slipper ramaskri igen.
Fö kommer jag bli superbesviken om de sänker priset på boxplatser (utan att kompensera på något vis). Inte för att jag inte unnar er andra men tänk vad mycket roligt man hade kunnat köpa (åldra, betäckningar) för de DP som är lagda på 200 boxar nu.
T o m jag som bara köpt ett tiotal boxar för "riktiga" pengar skulle bli sur om de sänkte priset utan vidare.
 
Är det sagt att det inte ska bli hardcap förrän september nu? Har inte haft tid att hänga med i den långa tråden...
Det blir ingen ändring den 22 juli som annonserats utan den blir flyttad till början på september. Hur det hela blir är inte säkert eftersom de ska diskutera igenom det hela. I nuläget ser det ut som om det blir en begränsning men en sådan med lite extra utrymme. Det som de flesta nu talar om är en soft cap som är på 20%. Det tror jag är önskedrömmar det blir ju nästan som "köp 5 boxar få en gratis". För mig känns det troligare att det blir lite extra utrymme på 5-10 överkapacitet rakt över alternativt någon lägre procentsats.
Tiden får utvisa vad resultatet blir men jag tror 20%arna kommer bli oerhört besvikna.
 
Man kan väl hoppas att de meddelar innan september vad som ska hända så vi slipper ramaskri igen.
Fö kommer jag bli superbesviken om de sänker priset på boxplatser (utan att kompensera på något vis). Inte för att jag inte unnar er andra men tänk vad mycket roligt man hade kunnat köpa (åldra, betäckningar) för de DP som är lagda på 200 boxar nu.
Jag med. Även om det står i ”reglerna” att de kan ändra priserna. 150 boxar x 500 DP = 75000 DP (:eek:) vilket är 375 Euro om man köper flera av det största och billigast/DP-paketet... Det är ju inte småpengar faktiskt, och jag tror nog inte de ”vågar” ändra så mycket där. Det som känns närmast, som jag tror, är nog att priset för boxar blir kvar som det är men att det blir lite lättare att tjäna DP i spelet. (Och ja. Jag har köpt en hel del DP till boxar, men det mesta har jag ju ändå fått från stud fees.)
 
Jag med. Även om det står i ”reglerna” att de kan ändra priserna. 150 boxar x 500 DP = 75000 DP (:eek:) vilket är 375 Euro om man köper flera av det största och billigast/DP-paketet... Det är ju inte småpengar faktiskt, och jag tror nog inte de ”vågar” ändra så mycket där. Det som känns närmast, som jag tror, är nog att priset för boxar blir kvar som det är men att det blir lite lättare att tjäna DP i spelet. (Och ja. Jag har köpt en hel del DP till boxar, men det mesta har jag ju ändå fått från stud fees.)

Ja men precis, vem fasen har råd/lust att lägga närmre 4000 spänn på ett spel liksom och om det är folk som gjort det så känns det ju väldigt fel om andra sedan får det för halva priset (vilket för övrigt också är för mycket pengar för min del). Men Jag hoppas de kommer med kreativa lösningar för att kunna tjäna DP för just nu är det ju bara "kända" spelare med topphingstar som faktiskt drar in DP som är något att tala om. Andras hingstar drunknar i mängden och eftersom det inte finns sökfunktioner så kan man inte filtrera fram dem. Dessutom är det ju då många som inte har råd att använda DP-hingstar eftersom de själva inte drar in DP...

Jag vinner inte massor av DC-titlar eftersom jag inte avlar på confo främst men jag har ALDRIG fått DP för en DC, någonsin. Varför kunde man inte få vinna DP på tävlingarna ibland lite så där randomly? Det vore mer rättvist tycker jag. Det är ju många som avlar för tävling och i vissa tävlingar är resultatet ju random så då har även spelare med lite sämre hästar chans att vinna. Fast jag har vunnit massor även i hoppning och dressyr med hästar som inte borde kunna vinna (ja, i Europa) så siffrorna säger inte allt heller för den delen.
 
Jag med. Även om det står i ”reglerna” att de kan ändra priserna. 150 boxar x 500 DP = 75000 DP (:eek:) vilket är 375 Euro om man köper flera av det största och billigast/DP-paketet... Det är ju inte småpengar faktiskt, och jag tror nog inte de ”vågar” ändra så mycket där. Det som känns närmast, som jag tror, är nog att priset för boxar blir kvar som det är men att det blir lite lättare att tjäna DP i spelet. (Och ja. Jag har köpt en hel del DP till boxar, men det mesta har jag ju ändå fått från stud fees.)
Ja, det är sinnes hur mycket pengar/DP det blir. Jag har klarat mig på stud fees men har märkt en nergång i användningen av mina hingstar sedan diskussionen om hard cap kom upp, antar att folk håller hårt i sina DP just nu. Men oavsett hur man får in sina DP så vill man såklart hushålla med dem och kunna använda dem till roligare saker än boxar. Så nej, hoppas verkligen inte de ändrar priset utan att kompensera på något vis i sådana fall. Håller med och hoppas på lättare sätt att tjäna DP.
 
Jag med. Även om det står i ”reglerna” att de kan ändra priserna. 150 boxar x 500 DP = 75000 DP (:eek:) vilket är 375 Euro om man köper flera av det största och billigast/DP-paketet... Det är ju inte småpengar faktiskt, och jag tror nog inte de ”vågar” ändra så mycket där. Det som känns närmast, som jag tror, är nog att priset för boxar blir kvar som det är men att det blir lite lättare att tjäna DP i spelet. (Och ja. Jag har köpt en hel del DP till boxar, men det mesta har jag ju ändå fått från stud fees.)

Jag tyckte dom skrev att priserna på boxarna inte skulle ändras, utan att andra alternativ till mer svängrum skulle ses över istället. För ja, det vore skitsurt om dom ändrar priset. Jag lägger typ all min DP på boxar just nu ifall dom inför för lite svängrum så jag inte kan avla, och det är så tråkigt... :cautious:

Något som är ännu tråkigare är att jag måste avla med en massa raser jag egentligen inte ens vill ha (avlar 14 raser just nu, vill egentligen bara ha tre), bara för att få större chans att vinna DP på utställningar, och då måste jag även ha runt 10st per ras då det aldrig är tillräckligt många som anmäler att det ens går upp i 10 anmälda på en show :crazy: Himla slöseri på stallplatser.
 
Jag tyckte dom skrev att priserna på boxarna inte skulle ändras, utan att andra alternativ till mer svängrum skulle ses över istället. För ja, det vore skitsurt om dom ändrar priset. Jag lägger typ all min DP på boxar just nu ifall dom inför för lite svängrum så jag inte kan avla, och det är så tråkigt... :cautious:

Något som är ännu tråkigare är att jag måste avla med en massa raser jag egentligen inte ens vill ha (avlar 14 raser just nu, vill egentligen bara ha tre), bara för att få större chans att vinna DP på utställningar, och då måste jag även ha runt 10st per ras då det aldrig är tillräckligt många som anmäler att det ens går upp i 10 :crazy: Himla slöseri på stallplatser.
Såhär skrev de: "We won’t halve our stable prices all of a sudden, but we will definitely take note of the different possibilities mentioned in the ideas board and see what we can do."
Jag är inte helt på det klara exakta innebörden av detta men de kanske själv inte ens är det heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 786
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 470
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 972
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 794
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp