Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
RNG för GP är så otroligt dålig överhuvudtaget så jag börjar fundera på att helt enkelt skippa aveln tills de uppdaterar den till något som inte är totalt random, för det känns det som att den är nu. :down:
 
Du kan ju börja så och får du inte in några betäckningar kan du prova med ett högt hrc-pris :) tiriea har ett par sw1-studs med rätt hög balance och strength (hon avlar mot eventing) och ett par A (gallop bl a). Hon har satt 75 dp och enligt henne får hon in en del betäckningar.

Det kanske är en idé att posta honom i ets-studbooken för att göra lite reklam och för att visa att A:na sitter på okej ställen :)
Ah, det skulle jag kunna göra. Om jag hade haft en aning om hur man gör 🙈
 
RNG för GP är så otroligt dålig överhuvudtaget så jag börjar fundera på att helt enkelt skippa aveln tills de uppdaterar den till något som inte är totalt random, för det känns det som att den är nu. :down:
Jag tror inte det finns planer på att uppdatera? Totalt random är det ju inte, det finns två siffror bakom varje GP-del, det vi ser är ett snitt av de två. Fölet ärver ena från vardera förälder, plus en RNG som kan påverka uppåt eller nedåt (för varje siffra, antar jag). Kollar man enbart på total-GP när man betäcker två hästar blir det ofta väldigt random, om de inte har liknande styrkor och svagheter. Kollar man på varje siffra individuellt upplever jag det som bra mycket större chans att lyckas, även om man såklart kan ha otur också. :)
 
Skam den som ger sig 🤣

Ha! Det där var väl inget! Jag har den här ”stjärnan” (foundationhingst som jag sparat för att ha i ”reserv” för att undvika alltför mkt inavel)
73955A41-A157-446C-B05A-8AA62755F575.png
 
Ha! Det där var väl inget! Jag har den här ”stjärnan” (foundationhingst som jag sparat för att ha i ”reserv” för att undvika alltför mkt inavel)
Visa bifogad fil 33365

Shit vad ihärdiga ni är allihop! Blir så imponerad. Har ett par jag hade gett upp om men nu när jag ser att det faktiskt lönar sig att anmäla, anmäla och anmäla igen så får jag väl ge dem en ny chans :D
 
Haha det är enkelt bortsett från fotot som ska in, men det hjälper de till med. Jag tror all info finns på AlmostSane:s profil eller åtminstone i discordkanalen hen länkar till därifrån.

Om man orkar alltså... :)

Edit: invitelänken till discord https://discord.gg/bannDec

Önskar att diskussioner hölls i spelet, alltså på forumet där. Jag pallar inte med discord! Dels har jag ont om utrymme i mobilen och vill inte ha fler appar och dels är min engelska inte bra nog för att hänga med i sådana snabba diskussioner. Tror det var @Iamia som skrev så bra i forumet om hur konstigt det är att om man inte är med i diskussioner i en helt annan app så hänger man inte med i vad som händer i spelet.
Tänker också på barn som spelar, min dotter är elva år liksom, hon är rätt okej på engelska för sin ålder och kan traggla sig igenom en del foruminlägg men discord - nej inte en chans. Tror dessutom det är, som på många andra sociala medier- appar, 13-årsgräns på Discord och om man som förälder inte vill lära/uppmuntra sitt barn att ljuga om sin ålder så kan man inte ens låta barnen ha Discord.
Ursäkta mitt lilla utbrott men jag tycker verkligen hela discordgrejen är så kasst och den här studbooken är bara ytterligare ett exempel. Det hade ju varit enkelt att lägga upp info om den i forumet.
 
Shit vad ihärdiga ni är allihop! Blir så imponerad. Har ett par jag hade gett upp om men nu när jag ser att det faktiskt lönar sig att anmäla, anmäla och anmäla igen så får jag väl ge dem en ny chans :D

Gör’t för fan!! Det är bara att nöta vidare! Och har hästen väl fått EN 1fst premium så kan den få två till. Man vet bara inte när... 😆
 
När jag är klar med fjordingarna här LÄNK så tänkte jag ge mig på brabanterna faktiskt :laugh: Men vet inte om jag kommer köpa någon, för jag tycker stona är så fula och det är ju dom man kommer ha mest av om man ska avla:cautious: Men jag vill ha fler körraser..
Vad har dom för meningar på sina An? Är det G-meningar eller A-meningar?
Tänkte om det är något speciellt jag då ska hålla utkik efter när jag går igenom alla foundationhästar.
Jag flikar in med min hingst här: https://www.horsereality.com/horses/68118/metallica :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 771
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 445
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 937
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 768
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp