Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började igår och är redan fast. :o Fokuserar på normandisk cob för närvarande men har sett rykten om att knabstrupper kommer läggas till så småningom. Hoppas att det stämmer, för det var min huvudras på Howrse som jag tyvärr fick lägga ner aveln av när jag fick slut på stamhästar till mitt inavelsfria projekt.
Förresten, jag har ett par hästar av den rasen. För nöjes skull mest eftersom jag är intresserad av körning. Jag fick tag på en hingst som passar för körning men har ett sto (som dock är svart med vita tecken :love:) som egentligen inte är så bra.
Fokuserar du på någon särskild tävlingsgren?
 
Jag skulle inte läst den här tråden... Nu är jag också fast 😅 Förstår inte riktigt allting ännu, men men. Jag lär mig nog 😉
 
@Asko Är det som i howrse att hästarnas hälsa försämras om de har under en viss % energi när de åldras? 🤔
Jag tror faktiskt inte det! Jag har tränat flera föl till de är 0% i energi till natten, och de har varit som vanligt dagen efter. Alltså för att få dem att behålla sin affection och physical fitness upp till 100% så måste man träna dem varje "dag" i spelet. Så det är ju snarare tvärtom.
Just hälsa och sjukdomar har de inte hunnit så långt med ännu i spelet men det ska komma tydligen.
 
Jag skulle inte läst den här tråden... Nu är jag också fast 😅 Förstår inte riktigt allting ännu, men men. Jag lär mig nog 😉
Fråga om du undrar något! :up: Mitt främsta tips just nu är dock att se till att fölen får en Star efter Predicates, genom att ha så bra föl att de får 80+ poäng på showerna.
Det kan krävas många försök.
 
Fokuserar du på någon särskild tävlingsgren?

Nej, inte än, just nu håller jag mest på att grundträna mina föl. Utvärderingen säger dock att de bör lämpa sig bäst till körning, så förmodligen blir det huvudgrenen när de har åldern inne för att tävla.
 
Nej, inte än, just nu håller jag mest på att grundträna mina föl. Utvärderingen säger dock att de bör lämpa sig bäst till körning, så förmodligen blir det huvudgrenen när de har åldern inne för att tävla.
Skoj :love:
Körning är en ny gren som har dykt upp nu när de öppnade så jag har inte full koll på den ännu, och inte riktigt koll på vilken ras som passar bäst till den än. Inte många som börjat tävla i den än.
 
Mest Oldenburger, men det har smugit sig in ett par quarters och några vildhästar också. Men känner jag mig själv rätt så har jag snart en av varje ras 😅
Det hade jag under beta versionen - tänkte att jag skulle prova på dem alla så att jag kunde fokusera på mindre antal raser nu. Men eh, tja, det var inte lika lätt som jag hade tänkt :angel:
Blir jobbigt när jag måste sälja uppfödningarna också :laugh: Jag var dålig på det förut.
 
Jag provar runt lite och fattar bara en del (spelade howrse hette de va? I typ en vecka för flera år sedan), men jag har lite bekymmer som jag funderar på om de beror på mig eller mitt val av enhet att spela på, eller om funktionerna inte funkar första månaden i fölens liv eller nåt.
Så hjälp!
Är det någon som spelar på padda/platta?
Jag får inte flikarna vid hästarna att fungera... har testat två web-läsare.
 
Jag provar runt lite och fattar bara en del (spelade howrse hette de va? I typ en vecka för flera år sedan), men jag har lite bekymmer som jag funderar på om de beror på mig eller mitt val av enhet att spela på, eller om funktionerna inte funkar första månaden i fölens liv eller nåt.
Så hjälp!
Är det någon som spelar på padda/platta?
Jag får inte flikarna vid hästarna att fungera... har testat två web-läsare.
Hm vad märkligt, jag har spelat på mobilen utan större problem. Och det blir ju nästan likadant på platta. Är det de flikar där det står summary, training etc du menar? Har du Android eller iPad?
 
Hm vad märkligt, jag har spelat på mobilen utan större problem. Och det blir ju nästan likadant på platta. Är det de flikar där det står summary, training etc du menar? Har du Android eller iPad?
IPad. Ja, training och de andra kommer jag inte in i på någon av mina föl (6mån om det spelar roll).
Har provat spela i Safari och Chrome.
 
Det verkar vara ett ”känt” fel som dykt upp med nya versionen, det fanns en tråd i forumet där. Puffin verkar funka som webläsare. Aldrig hört talas om, men men, vad gör man inte :)
 
Det funkar med Puffin, och jag börjar få lite kläm på funktionerna. Känner bara att jag behöver tygla mina lustar lite och bygga upp mitt avelsmaterial gradvis och inte bara köpa alla hästar som ser fina ut, då lär jag bli bankrutt direkt.
Hur tjänar man pengar egentligen?
 
Det hade jag under beta versionen - tänkte att jag skulle prova på dem alla så att jag kunde fokusera på mindre antal raser nu. Men eh, tja, det var inte lika lätt som jag hade tänkt :angel:
Blir jobbigt när jag måste sälja uppfödningarna också :laugh: Jag var dålig på det förut.

Jag vill ha ALLA hästar 😇

En fråga; när ett föl redan fått "star", är det någon idé att fortsätta med utställningarna eller är det bättre att enbart fokusera på träning? 🤔 De kan väl inte få fler utmärkelser som föl, bara fler rosetter?
 
Nu när jag hittat vilka Wildlife Sanctuaries som funkar/är öppna blev det ju genast lite roligare (och jag kan ha fångat typ 12 mustanger eller nåt....av bara farten). Dock började jag ju på fel kontinent så jag får alltid vänta med att testa nya färgkombinationer osv.

(tycker dock fortfarande att layouten/upplägget är lite icke-intuitivt vilket gör den del saker långsamma och svårhittade?
 
Okej, jag är helt fast! Förstår inte allt men kör på med det som är kul, vilket mest är att titta på de fina hästarna, träna dem och komma på namn! Tänkte hålla mig till en ras först men det varade inte så länge :rofl: Som vanligt är jag jättesnål med pengar, är inne i ridskolan och klickar hela tiden och sätter in allt jag får över varje dag på banken för att få ränta, och sen sparar jag ihop nya att spendera :p

Mina hästisar än så länge, ska försöka att hålla dem relativt få!
Screenshot_20181014-115219_Samsung Internet.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 890
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 267
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 700
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp