Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara tre hästar än så länge! :D Vill förstå hur det funkar innan jag köper massa fler haha... fler än två raser vill jag inte ha. Roligare att nischa sig tycker jag :)
 
Men attans, fastnade direkt! Fattar inte allt än men har mest föl så en hinner väl lära sig:D Har fjord, Welsh, Normandisk cob och Brabant. Fångade mig också två Camarguer och en Exmoorponny, jag som skulle koncentrera mig på en ras eller kanske två:cautious:
Vill betäcka ena Camarguen och Exmoorn men det finns ju inga hingstar...:meh:
 
Hur tjänar man pengar egentligen? Och sådana där biljetter för att kunna fånga vildhästar?

Du får både pengar och biljetter genom att levla upp, lättaste sättet att levla snabbt är att helt enkelt träna sina hästar kontinuerligt, då får man XP allteftersom. Du kan tjäna pengar genom att jobba på ridskolan inne i staden och att sälja hästar du inte tänkt behålla. Jag brukar spara ihop några av mina biljetter och fånga ett gäng vildhästar som jag sedan säljer för ungefär samma som ett foundationföl brukar kosta, eller lite mer om de har bra GP och exteriör.
Förresten tror jag att det var du som köpte en av mina cobs tidigare, användarnamnet ser misstänkt bekant ut. ;)
 
Jag är också fast. :D
Har bara föl än så länge, Normandisk cob och exmoor för tillfället. Tänkte testa körning med cobarna när de är vuxna.
 
Jag som bara hade tre hästar... nu har jag sju! :p Lite jobbigt att sidan är så långsam/kraschar ibland, men jag gissar att det kommer bli bättre med tiden.
 
Det där jäkla spelet är så beroendeframkallande att jag får ont :D
Jag köpte på mig ett gäng araber och skulle hålla mig till dem, men var ju bara tvungen att prova fånga vildhästar och fick tag i ett rätt bra camargue-sto. Hon var dessutom brunstigt, så jag passade på att betäcka henne, tänkte att hon kunde bli min läromästare :D så nu går jag i väntans tider :love:
 
Jag som bara hade tre hästar... nu har jag sju! :p Lite jobbigt att sidan är så långsam/kraschar ibland, men jag gissar att det kommer bli bättre med tiden.
Det beror också på när man spelar har jag upptäckt. Är man inne på tider när många är inloggade så blir det segare, medan på andra tider så går det bättre.
 
Det funkar med Puffin, och jag börjar få lite kläm på funktionerna. Känner bara att jag behöver tygla mina lustar lite och bygga upp mitt avelsmaterial gradvis och inte bara köpa alla hästar som ser fina ut, då lär jag bli bankrutt direkt.
Hur tjänar man pengar egentligen?
Du har redan fått svar, men jag vill tillägga också att om man börjar plugga i universitetet så ska man kunna starta ett företag i framtiden och på så vis tjäna pengar.

Men det kostar pengar att gå med i en utbildning och jag är alltför pank för det :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag vill ha ALLA hästar 😇

En fråga; när ett föl redan fått "star", är det någon idé att fortsätta med utställningarna eller är det bättre att enbart fokusera på träning? 🤔 De kan väl inte få fler utmärkelser som föl, bara fler rosetter?
Precis, men(!) om man ska sälja sitt föl så kan det vara bra att ha så höga högsta poäng i utställning som möjligt. En del, som jag, skriver in de högsta poängen under namnet - och det kan kanske locka ev köpare till att köpa det. Mina föl som redan har stjärnor tänkte jag få med i utställning bara när de är på topp på alla tre områden (energi osv) så kanske de kan få så höga tal som möjligt.

Men jag undrar om det beror på hur många föl som är med i en utställning också, det gick dåligt för alla mina föl igår (även de bra) och då var det många väldigt bra föl med.
 
Okej, jag är helt fast! Förstår inte allt men kör på med det som är kul, vilket mest är att titta på de fina hästarna, träna dem och komma på namn! Tänkte hålla mig till en ras först men det varade inte så länge :rofl: Som vanligt är jag jättesnål med pengar, är inne i ridskolan och klickar hela tiden och sätter in allt jag får över varje dag på banken för att få ränta, och sen sparar jag ihop nya att spendera :p

Mina hästisar än så länge, ska försöka att hålla dem relativt få!
Visa bifogad fil 20432
Smart med det där med pengarna - tur att jag är någorlunda bättre på det i det verkliga livet :o:angel:
 
Du har redan fått svar, men jag vill tillägga också att om man börjar plugga i universitetet så ska man kunna starta ett företag i framtiden och på så vis tjäna pengar.

Men det kostar pengar att gå med i en utbildning och jag är alltför pank för det :angel:
Kom på, man vinner också pengar när man vinner tävlingar. :idea::up:
 
Det där jäkla spelet är så beroendeframkallande att jag får ont :D
Jag köpte på mig ett gäng araber och skulle hålla mig till dem, men var ju bara tvungen att prova fånga vildhästar och fick tag i ett rätt bra camargue-sto. Hon var dessutom brunstigt, så jag passade på att betäcka henne, tänkte att hon kunde bli min läromästare :D så nu går jag i väntans tider :love:
Jag minns inte om man var tvungen att vänta tills stoet var brunstigt i beta-versionen, mitt minne är som ett såll :o men verkligt! :up:
 
Kom på, man vinner också pengar när man vinner tävlingar. :idea::up:
@Laa Och så kom jag på en sak till! Man kan lägga ut sin hingst på avel så tjänar man pengar om folk väljer ens hingstar :up: Jag lade ut min mustang hingst som inte är så jättebra för bara 100 :rofl: en nappade och jag höjde till 500, ingen annan ännu :angel::D
 
Jippi! Två st star-hingstar! Eller, de är ju föl ännu, men de har potential. Och en är svart, så jag tänker mig att han ska få bli min kassako ett tag i framtiden :D
Måste bara få tag på några bra ston också...
 
Ett urval av mina hästar :angel:
Screenshot_20181015-135911_Samsung Internet.jpg

Det som står under namnen är alltså först vilken gren de passar till (om någon) sen genetisk potential, conformation (bara de tre godkända) och sist deras bästa resultat från utställningarna :D
Vissa har jag inte deras bästa resultat på eftersom de har under typ 75 p som bästa, inte så jättebra så de skippar jag att skriva något om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 818
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 273
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp