Bukefalos 28 år!

Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att folk kan byta namn på hästarna hejvilt. Kommer ju bli jättejobbigt att ha koll på om ens hästar är släkt när man ska avla om hästarna byter namn i stamtavlan.
Håller med, borde inte vara tillåtet. Ett jäkla oskick är det
//Säger hon som prescis bytte namn själv på fjordingen hon köpte

//Fast den hade ju inget riktigt namn och jag gillar när de har riktiga namn
 
Skulle önska ett mer preciserat sökverktyg... Städar bland mina framtida avelsston och fick göra mig av med ett akhal teke sto. Vacker som en dag på bild med sin breda bläs men jag vill inte avla på en häst med så många average...
Men nu jagar jag ersättning för henne och det är ju hopplöst att bläddra...

Om någon sitter på/råkar se ett akhal teke sto som har GP på 680 eller mer, minst 11 good och 1 very good+conformation över 80p så är jag intresserad ^^. Gärna brun eller med vita tecken.

Jag letar typ samma som du, haha. :D Så om du hittar nån extra får du gärna skicka henne åt mitt håll. Jag söker framför allt stora vita tecken, helst magfläck (tänker försöka föda upp AT med sabino-tecken). Önskar också fler sätt att söka på! Gärna härstamning, eller att en kunde kombinera GP/antal G/VG/färg osv.
 
Håller med, borde inte vara tillåtet. Ett jäkla oskick är det
//Säger hon som prescis bytte namn själv på fjordingen hon köpte

//Fast den hade ju inget riktigt namn och jag gillar när de har riktiga namn

"Foal Doe" namnen borde man ju få byta men att nästa namn efter det fick vara permanent. Nån som vet om det diskuterats på hr forumet? Ska inavel påverka i framtiden? För då blir det ju ett himla detektivarbete om hästar dessutom byter namn flera gånger... Som om inte avel redan är detektivarbete liksom...
 
För mig vad det två av 16 föl som var borta vilket kändes helt okej. Lite tråkigt med den enda då hon skulle ha fölat idag och jag kommer ihåg att jag valde hingst med omsorg, men kommer såklart inte ihåg vilken nu :rofl: Nu får jag vänta några dagar till innan de första fölet kommer igen och sen några dagar till innan nästa omgång. Borde sälja av lite hästar men blir så fäst vid dem, så vissa som jag vet att jag borde sälja lägger jag bara ut till överpris så att ingen ska köpa dem :angel:

Funderar på om jag ska börja med någon mer ras men kan inte bestämma mig för vilken. Just nu håller jag mig mest till dem som går att fånga, mustangerna för att de kommer i så fina färger, Exmoor för att de är så söta och camargue för att jag har en hingst som blivit en favorit för att han går bra på utställning, förutom det är han värdelös :rofl: han har 81 first premium (och en second när jag råkade glömma att ta hand om honom först, annars bara first) och 43 day champion, så han har dragit in ganska mycket pengar till mig :D

Du kan få köpa lite exmoors billigt av mig, så jag slipper skicka dem! https://www.horsereality.com/horses
 
Therese-logik: Jag sålde en häst för 10 000 och pensionerade några dåliga. Alltså kan jag köpa 4 nya hästar. Ehhh... Quartrarna var dessutom halvbröder, men det gör inget. Den ena är roan och den andra silverbrun 😍 Köpte två Oldenburger också. Ett skimmelsto och en svart hingst. Nu har jag Oldernburger från alla världsdelar i min avel, så nu ska jag lugna mig lite. Bara lite 😁
 
"Foal Doe" namnen borde man ju få byta men att nästa namn efter det fick vara permanent. Nån som vet om det diskuterats på hr forumet? Ska inavel påverka i framtiden? För då blir det ju ett himla detektivarbete om hästar dessutom byter namn flera gånger... Som om inte avel redan är detektivarbete liksom...
Men namnen ändras ju överallt, så det ska väl funka? Eller tänker jag konstigt?
 
Stör mig på att folk kan byta namn på hästarna hejvilt. Kommer ju bli jättejobbigt att ha koll på om ens hästar är släkt när man ska avla om hästarna byter namn i stamtavlan.

Av den anledningen är det nog enklare att kolla ID-numren på hästarna, i alla fall för de som använder Excel och liknande. De ändras ju aldrig oavsett hur många namnbyten en häst går igenom. Men jag håller med om att det är ett otyg, blir putt på att en del inte bara byter bort de namn jag gett, utan dessutom byter ut "namn" till något som bara beskriver typ genetiken. Det känns så industrialiserat på något vis? :cautious:
 
Jag spelar också HR och har gjort sen tidiga Beta när det knappt fanns 200 medlemmar:D
Jag är nu på level 40 och föder upp welshies med främst hög conformation, och allra helst med vita tecken! Jag säljer också vissa uppfödningar och hästar, och vill ni ingå ett avelssamarbete så hör av er!!

Måste bara fråga, vilka GP gäller för dressyr? agility, balance och stamina?:angel::confused:

Kul att så många svenska spelar!
 
Något jag hoppas att kommer till spelet snart är att man får som en "bonus" eller nåt när man kastrerar hästarna! typ att de får några % mer i träning eller så! tycker det är lite orealistiskt att de typ bara finns hingstar, och att folk lägger ut bokstavligen DÅLIGA hingstar till avel, det tar så himla länge att hitta det man söker då :p
 
Jag spelar också HR och har gjort sen tidiga Beta när det knappt fanns 200 medlemmar:D
Jag är nu på level 40 och föder upp welshies med främst hög conformation, och allra helst med vita tecken! Jag säljer också vissa uppfödningar och hästar, och vill ni ingå ett avelssamarbete så hör av er!!

Måste bara fråga, vilka GP gäller för dressyr? agility, balance och stamina?:angel::confused:

Kul att så många svenska spelar!
Kul med någon till från beta-perioden! :D

När det gäller GP för vilka grenar så kollar jag på deras wiki som fusklapp :up:
 
Tjoho, efter en evighet av klickande har jag nu avancerat och får kratsa hovarna på ridskolans hästar
:rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 793
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 031
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 492
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 716
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp