Vi håller oss till omkringliggande kommuner men bor ju i villaområde nu och det är verkligen inte vår grejVad spännande! Letar ni i samma område eller helt nytt ställe?

Ska ni flytta långt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi håller oss till omkringliggande kommuner men bor ju i villaområde nu och det är verkligen inte vår grejVad spännande! Letar ni i samma område eller helt nytt ställe?
Vi håller oss till omkringliggande kommuner men bor ju i villaområde nu och det är verkligen inte vår grejJag får lite klaustrofobi av alla grannar, är ju uppväxt ute på landet och van att inte ha så många hus inom synhåll
Ska ni flytta långt?
Ja det där med semesterfrid är nog bara att glömma har vi känt![]()
De sägs ju att om motorikutvecklingen hindras så hindras även övrig utveckling, så det är ju inte så konstigt om det tar liiite längre tid när hon varit fixerad så pass stor tid av sitt ännu korta liv
Det kommer hon ta igen med raketfart![]()
Oh jisses! Då är det verkligen fullt ös om bebisen börjar byta våning utan att en själv är med
Enplanshus känns plötsligt som en väldigt bra idé![]()
Så himla mysigt! Och lite läskigt att det går så fortSamtidigt som vi längtar och törstar efter regn här är ju sommaren himla härlig ändå. Vi har varit nere och badat i sjön ett flertal gånger och han älskar att bada verkligenJag har aldrig varit en riktig badmänniska och var ganska likgiltig till boende nära badsjö när vi flyttade hit, men nu uppskattar jag det verkligen! Cyklar dit på några minuter bara med ungen i stol bakpå
Han håller för övrigt på att lära sig att ställa sig upp från sittande nu (utan nåt att dra sig i) och idag kan han plötsligt stå utan stöd, riktigt stadigt! Det är så himla fascinerande det där, hur de tycks lära sig saker över en natt bara. Får se om han går innan han blir tio månader...Han är aldrig still verkligen så även om det är otroligt roligt och häftigt att se honom utvecklas så kan det ju bli ganska spännande när han börjar springa omkring...
Visa bifogad fil 16936
Det går ganska bra ändå tycker jag, mest svårt att få kepsen/solhatten sitta kvar på när vi "måste" vara ute i solen en stundHur går det för era bebisar i värmen?
Det går ganska bra ändå tycker jag, mest svårt att få kepsen/solhatten sitta kvar på när vi "måste" vara ute i solen en stundI övrigt blir det mestadels inomhuslek eller i skuggan mitt på dagen när det är som varmast, men jag tycker inte han verkar så påverkad ändå.
Här vill det också gärna ätas själv.. Oftast går det bra att mata om han får hålla i en egen sked (eller en leksak) men han får även en del bär från trädgården som han kan sitta och plocka med själv (hallon, smultron, vinbär), vi har även börjat ge honom smörgåsrån, det kan han sitta och gnaga på en stund!
Här fungerar värmen ganska bra för bebis, värre för mig som visserligen gillar värmen men lite svettigt nu när jag är ensam
Bebis har inte börjat krypa men rör sig i en jäkla fart! Krälar sig fram som en ödla och är på ALLT! Dörrar, eluttag, stolar allt är superkul och spännande. Stängde in mig och hunden på toa igår så vi kom knappt ut, han låg ju för dörren...
Min ej krypande bebis
Visa bifogad fil 17217
Vi har ju introducerat mat enligt BLW så bebis äter allt vi äter. Får ibland anpassa storlekar bara, tänka att en vuxens pekfinger är ett bra riktmärke på form. Men ju bättre motorik de får går det även bra med mindre bitar. Undvika former som körsbärstomat, oliv och slantade morötter/korv, klyftor är bättre då
Sedan anpassar jag bara efter hur kladdigt jag orkar ha det för dagen![]()
Här är det supervarmt men tycker Agnes klarar det bra. Skugga och massa vatten typ.
Fröken äter bra men vi är fega med att ge plockmat, är livrädd för att hon ska sätta i halsen. Majs känns liksom som att det är både i fel form och storlek, borde ju vara superlätt att det fastnar i halsen?
Tips på mat att äta själv:Hur går det för era bebisar i värmen? Här är verkar det vara mest vi (och hunden) som lider, men vissa gånger är det svårt att få henne att sova utomhus. Vi spenderar mycket tid inne eller i skuggan utomhus. Dock älskar hon att bada så vi har införskaffat ett UV-tält och hänger således en del på stranden och i vattnet
Det är ibland svårt att få henne att äta, verkar som att hon inte är så intresserad av att bli matad längre utan det ska ätas själv. Hon stoppar gladeligen i sig det mesta som serveras men kom gärna med tips på mat de kan plocka med själva!
Två veckor kvar tills vi flyttar till huset, ska bli otroligt skönt med egen trädgård, både för barn och hund.
Hur går det för er amdra? Tänk, snart fyller de 1 år![]()
Lite olika beroende på konsistens typHaha ja de är snabba nu de små livenBiter hon av stavarna eller suger hon på dem?
![]()