Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tre månader sedan diagnos, två sen operation. Trodde faktiskt att 2 månaders rehab med en ung BC skulle vara betydligt värre än så här!

Jag tyckte det var asjobbigt med Miras OCD-op. 4 mån rehab men hon var skitsvår att hålla lugn och gjorde några grejer som gav bakslag. Sen bodde jag i en bostadsrätt på 2:a våningen så jag fick bära henne (16 kg) upp och ner plus att jag var gravid. Ingen kul kombo.
 
Jag tyckte det var asjobbigt med Miras OCD-op. 4 mån rehab men hon var skitsvår att hålla lugn och gjorde några grejer som gav bakslag. Sen bodde jag i en bostadsrätt på 2:a våningen så jag fick bära henne (16 kg) upp och ner plus att jag var gravid. Ingen kul kombo.
Jag bar Daud ner första tre veckorna, sen har han fått gå själv (sakta!). Vet inte hur det kom sig att vi bara fick två månaders restriktioner?
 
Jag bar Daud ner första tre veckorna, sen har han fått gå själv (sakta!). Vet inte hur det kom sig att vi bara fick två månaders restriktioner?

Kan nog bero på omfattningen av op. Mira fick 2 titanstift insatta i armbågen.
 
Har jätteproblem att få dokumenterat träningen med unghundarna. Idag ställde jag mobilen i stativ, men då blir det jättesvårt att få med sig djupet - man ser inte om hunden går åt höger elle vänster i vissa lägen. Funderar på om man kan montera en billig actionkamera på en hörnstolpe? De har ju vidvinkel...


Själv är jag sugen på en såndär drönare. :D
 
Träffade ägaren till Mozarts mamma och kullbror igår eftersom de hade en vän som skjutit fåglar i skyddsjakt jag kunde få köpa. Hon berättade att hennes förnuftiga sida hade sagt åt henne att välja Mozart för han var den som verkligen tyckte om att apportera och hade kämpat för att få med sig fåglar upp för en trappa. Men hon hade siktat sig in på brorsan sedan innan och hade svårt att se bort ifrån det känslomässiga. Kändes som jag vunnit högsta vinsten på lotto när hon berättade det 😍🤩.
 
Väntar på att veterinärmottagningarna ska öppna så jag kan boka tid.

Effie är bättre men långt ifrån bra. Tack gode gud för värmen som gör att hon velat vara still.
 
Veterinären har nu klämt och känner. Effie gav inte en reaktion..

Nu väntar vi på röntgen.

Blev lite förbannad då sist jag var inne här fick ta bort min dv schnauzer akut och i tele så jag att hunden inte vart där förut. Betten kommer in och frågar hur det är med tant Tuva och mitt svar att fortfarande är död sen avlivningen akut här hos er. Blev väl inte då bra
 
Veterinärbesök avklarat här också, fick ny tid för ultraljud av prostata och urinblåsa imorgon. Hatar att det första jag direkt tänker är CANCER, flatteägarens eviga förbannelse :meh:
 
Tillbaks på kontoret. Hunden har röntgats, korsbandet är uteslutet. Inte en min när veterinären klämde och kände. Ingen fraktur någonstans. Allt såg fint ut.

Lutar åt en rejäl stukning/vrickning smärtstillande i 5 dagar och ska vara stilla. Hur jag ska lyckas med det vet jag inte.

Hoppas nu att det släpper. Var tvungen att fråga hur hon såg ut i hullet för jag och min mor är mycket oense. Enligt min mor är hon mager som skrika och enligt mig i fint hull. Man känner revbenen men man ser dem inte. Veterinären tyckte hon var i väldigt fint hull :love: HA! in your face mama!

Man blir ju lite hemmablind när man har 2 överviktiga basenjisar hemma :D
 
Floyd var faktiskt riktigt trött igår.
Provstart förra söndagen, simning i måndags, gruppträning i tisdags, lugn träning hemma i onsdags, gruppträning i torsdags, vanlig långprommis i fredags, unghundsderby i lördags och så viltspårkurs igår.
Denna veckan ska han få vila :laugh:
 
Tips på övningar för en hund som ska vara stilla men behöver lite träning? Funderar på kongen med mat för att vara mer still men lite jobb är ju aldrig fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 739
Senast: Avalbane
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 522
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp