Bukefalos 28 år!

Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kanske inte är ölnörd? Varje gång han tittar konstigt på hundsakerna frågar jag hur mycket ölen han köpte sist kostade :D

Han är ju det ändå. Har den är appen när han skannar och betygsätter varje ny öl han dricker. Kanske får trycka på det inför framtiden för nya hundrelaterade inköp :cautious:
 
Din uppfödare har ju lite lustiga namn så är väl ovanligt att de behålls. Häftigt att alla fått olika tilltalsnamn ändå!

Din hund har ju faktiskt ett hyfsat bra stamtavlenamn jämfört med vad jag kanske tycker att andra i tidigare kullar haft. :rofl:

Förstår jag inte alls vad du menar :D
 
Fast det är lite annorlunda. Här är det inget annat som händer än att Hund 1 går från att slicka Hund 2 kring munnen och se nöjd ut till att morra och sen bli hotfull. Hund nr 2 har oftast aldrig rört en fena utan står och kollar på något annat med låg avslappnad svans.

Jag menade inte på att det skulle vara samma sak mer att det också ett lite knäppt beteende som vore intressant att veta hur hunden är funtad när den gör så :laugh:.
Som sagt så kan Nessie även göra som du beskriver i fallet ovan, har för mig att Nike också kunde göra så när hon var yngre men vad de har i huvudet hade ju varit intressant att veta. Har tänkt att det nån slags försök till maktdemonstration men ren spekulation och vild gissning från min sida.
 
Om min sambo skulle ifrågasätta mina köp och monstruösa summor jag lägger på hundarna så skulle jag bli skitsur. Mina pengar. I do what I want. :D

Jag och sambon har gemensam ekonomi men jag gjorde klart från start att hundar är mitt intresse och det kostar pengar, punkt. Inga problem eftersom sambon kan lägga pengar på saker han med minsann... *tittar på vår 14 ton tunga grävmaskin för en kvarts miljon* :cautious:
 
Alltså inatt var Svansson så billig! Vi har rätt dålig ventilation i sovrummet så det är rätt varmt på sommaren. Och ja, Svansson ska absolut sova i sängen. Så då ligger han och flåsar och är orolig för att han är alldeles för varm, men så fort jag försöker putta ner honom/säga till honom att gå ner så dyker han ner igen i sängen och blir en jäkla blyklump. Alltså har jag dels inte kunnat somna (gjorde ett tappert försök att sova på balkongen för att slippa undan snarkande sambo och hund :angel: ) och när jag väl somnade så har hundskräpet väckt mig typ var 30e minut :down:

Jag hämnades dock genom att duscha honom idag :sneaky: :angel:
 
Lilla Lyran har verkligen nästlat sig in i hjärtat :heart Även om hon hitintills inte visat så mycket jaktkvalitéer som vi väntat oss så är hon fantastiskt stabil och trygg. Följer mig som en skugga och så lätt och enkel att ha att göra med. Kommer hon bara på hur man ska göra i skogen också så blir hon typ perfekt :D Pästos ignorerar i princip mig helt och hållet nu för tiden, för henne finns bara husse och på något sätt så har det gjort henne mer trygg i sig själv. Fantastiskt att se hennes förvandling från att jag tog över henne till nu! Dippen vi hade i vintras är som bortblåst, självklart litar jag inte på henne till 100% och vi ser till att inte utsätta henne för vissa situationer. Pensionärslivet har verkligen gjort gott för både kropp och knopp, hur konstigt det än kan låta för en arbetsnarkoman till malle... :confused::p
AB44300C-302A-401B-9DFC-1658EB8B015D.jpeg
 
Om min sambo skulle ifrågasätta mina köp och monstruösa summor jag lägger på hundarna så skulle jag bli skitsur. Mina pengar. I do what I want. :D

Det är nog lätt att tänka så om pengar inte är ett större problem, men när man väljer mellan ”ska jag köpa det här och det här” till sin hund och eller att eventuellt göra något gemensamt med sin partner så måste man ibland prioritera.

Jag förstår om vissa partners lägger sig i vad gäller ekonomi, men som sagt det beror ju på hur man har det rent ekonomiskt. Har man möjlighet till att både leva som man vill i övrigt och dessutom köpa allt man önskar i hundväg, ja då håller jag definitivt med dig ;)

Tillägg: Sen är det också annorlunda såklart beroende på om man har delad eller gemensam ekonomi.
 
Senast ändrad:
Jag och sambon har gemensam ekonomi men jag gjorde klart från start att hundar är mitt intresse och det kostar pengar, punkt. Inga problem eftersom sambon kan lägga pengar på saker han med minsann... *tittar på vår 14 ton tunga grävmaskin för en kvarts miljon* :cautious:
Ja, eller som när maken handlar fyrhjuling utan att blinka typ..tänker att det ju faktiskt är ett par hundar det? :angel:
 
Lilla Lyran har verkligen nästlat sig in i hjärtat :heart Även om hon hitintills inte visat så mycket jaktkvalitéer som vi väntat oss så är hon fantastiskt stabil och trygg. Följer mig som en skugga och så lätt och enkel att ha att göra med. Kommer hon bara på hur man ska göra i skogen också så blir hon typ perfekt :D Pästos ignorerar i princip mig helt och hållet nu för tiden, för henne finns bara husse och på något sätt så har det gjort henne mer trygg i sig själv. Fantastiskt att se hennes förvandling från att jag tog över henne till nu! Dippen vi hade i vintras är som bortblåst, självklart litar jag inte på henne till 100% och vi ser till att inte utsätta henne för vissa situationer. Pensionärslivet har verkligen gjort gott för både kropp och knopp, hur konstigt det än kan låta för en arbetsnarkoman till malle... :confused::pVisa bifogad fil 16599

Mamma Mu älskar också att vara pensionär. Hade hon varit människa så hade hon suttit och jäst i en solstol hela dagarna med en martini i näven :D

Hunden som alla tyckte var såååå jobbig och krävande.
 
De är inte helt olika varandra, Daud och Rost :rofl:
36242442_10155818145263666_9193381190759874560_n.jpg


Ny fyllda 10 månader och jag har börjat att fysträna mer målinriktat. Idag har de simmat i nästan 90 minuter och så varit lösa med och rört sig hela eftermiddagen och kvällen. Mycket mat går det åt vill jag lova... :eek:
 
De är inte helt olika varandra, Daud och Rost :rofl:
36242442_10155818145263666_9193381190759874560_n.jpg


Ny fyllda 10 månader och jag har börjat att fysträna mer målinriktat. Idag har de simmat i nästan 90 minuter och så varit lösa med och rört sig hela eftermiddagen och kvällen. Mycket mat går det åt vill jag lova... :eek:

Floki fick höra att han är tjock av sin fars uppfödare så här sparar vi in på käket istället. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
574
Senast: Enya
·
Svar
1 242
· Visningar
67 754
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 086
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp