Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Polishunds-SM har gått av stapeln i helgen och guldet gick till en halvbror till Helga. Silvret till en hane från samma kennel som henne och är närbesläktad.
Hoppas hon sitter på samma kvalitéer när hon ska gå i avel :up:
 
Är just nu glad att jag har en hund som mest blänger på mig när det blivit för lite aktivering några dagar. Jag gick SBKs grundmodul i helgen och då blev det mycket bil och bur. Jag trodde hon skulle bli tröttare av att vara på nytt ställe med nya hundar men hon sov en hel del.
Sedan åkte jag på magsjuka i går och har varit trött idag också. Lite nosework och korta promenader har det blivit men inte mycket mer.
 
Var ock letade lite svamp idag och hade med Skalmans lillasyster Stina och hennes matte. Mysig förmiddag, lite lagom svamp och glada hundar - främst Skalman och Stina som fick tokfnatt emellanåt :D
Lite läskigt bara när jag bestämde mig för att vi skulle försöka gå igenom ett mindre parti med mycket täta granar. Vi insåg efter en liten stund att vi inte kunde gå där och när Skalman skallmarkerade en liten bit ifrån mig så fick jag lite nojja - han gör så när det är rådjur, älg, hund eller joggare och joggare var uteslutet där.... Det partiet vi gick genom brukar det däremot gömma sig älg, så jag ville kvickt ut :nailbiting: Det lilla jäkla täta granpartiet var däremot en fälla - man visste inte vilket håll man gick åt :rofl::rofl::rofl: så lite pyssel och svordomar innan vi var ute igen :o
 
Åh så besviken jag är. Det blir inget Schäferläger på Visingsö i år :(
Maken hade anmält sig till spårutbildningen och jag hade sett fram emot att få hänga med sköna människor, promenera med hundarna och göra premiärturen med nyinköpta husvagnen. Men med bara 4 veckor kvar så klämmer anläggningen som är hyrd för ändamålet ur sig att hund inte är tillåtet i byggnaderna O_o
Hur tänkte de där? Lägret har ju varit där förr så varför ens boka in rasklubben från början :confused:

Nu hinner eventet inte flyttas iom spårmarker osv :(
 
Åh så besviken jag är. Det blir inget Schäferläger på Visingsö i år :(
Maken hade anmält sig till spårutbildningen och jag hade sett fram emot att få hänga med sköna människor, promenera med hundarna och göra premiärturen med nyinköpta husvagnen. Men med bara 4 veckor kvar så klämmer anläggningen som är hyrd för ändamålet ur sig att hund inte är tillåtet i byggnaderna O_o
Hur tänkte de där? Lägret har ju varit där förr så varför ens boka in rasklubben från början :confused:

Nu hinner eventet inte flyttas iom spårmarker osv :(

VA? Ställs lägret in helt eller blir det bara utomhusaktiviteter?
 
Men med bara 4 veckor kvar så klämmer anläggningen som är hyrd för ändamålet ur sig att hund inte är tillåtet i byggnaderna O_o
Hur tänkte de där? Lägret har ju varit där förr så varför ens boka in rasklubben från början :confused:

Nej men herrejävlar så dumt! :banghead: Måste ju ha brunnit i hjärnan på den som tog emot bokningen.
 
VA? Ställs lägret in helt eller blir det bara utomhusaktiviteter?

Det ställs in helt. Hela grejen bygger ju på hund och det finns inget logi för hund.
Dessutom har de att man måste boka av rummen 4 v innan och många har redan bokat! :meh:
 
Nej men herrejävlar så dumt! :banghead: Måste ju ha brunnit i hjärnan på den som tog emot bokningen.

Man kan ju undra. Om någon ringer från "Schäferhundklubben" för att boka en anläggning för lägerverksamhet så borde man kanske fatta att "jaha...de har hundar med sig :idea:"

:meh:

Vi har ju haft SM och lägret där förr så de borde ju veta vad vi håller på med.
 
Bästa uppladningen på jobbet. Äntligen är hon still :D
 

Bifogade filer

  • 20180919_081946.jpg
    20180919_081946.jpg
    170,1 KB · Visningar: 69
Åh så besviken jag är. Det blir inget Schäferläger på Visingsö i år :(
Maken hade anmält sig till spårutbildningen och jag hade sett fram emot att få hänga med sköna människor, promenera med hundarna och göra premiärturen med nyinköpta husvagnen. Men med bara 4 veckor kvar så klämmer anläggningen som är hyrd för ändamålet ur sig att hund inte är tillåtet i byggnaderna O_o
Hur tänkte de där? Lägret har ju varit där förr så varför ens boka in rasklubben från början :confused:

Nu hinner eventet inte flyttas iom spårmarker osv :(

Men shit så dåligt hanterat! Och så himla tråkigt för alla som anmält sig! Riktigt illa också om de sen säger att det är för sent att avanmäla sig när de inte berättat att premisserna har ändrat sig sen tidigare bokningar....
 
Jag pratde med en av instruktörerna nu och han hade inte hört något :o

Jag fick veta av en slump för de funderade på att flytta det till mitt jobb. Jag blev jättepaff när de ringde eftersom vi har betalat in avgifter för kurser.
När jag sen inget hörde på hela helgen så ringde jag upp och frågade hur det blev. Då sa hen att de skulle ställa in och gå ut med det "under dagen". Men det har de inte gjort.
Man får hoppas att Visingsö tog förnuftet till fånga när Schäferhundklubben meddelade att de isf fick avboka.

Ska du dit?
 
Jag är helt slut. Idag var en sån där dag där jag vaknar helt utan energi och är trött hela dagen. Men men, hundarna skiter i det, så drog ner med dogsen ner till brukshundsklubben. Blev iallafall en timme där, Asni fick fortsätta lära sig att trampa ner gungan och att det är skitkul, sedan tävlade vi till en leksak mellan hinderstöd. Utöver det fick hon sitta och vänta medan jag körde lite handling med Tinja. Valpen var väldigt ledsen över att bara få titta på.

Jag kommer inte ens ihåg hur jag gjorde med Tinja för att hon skulle vänja sig :confused:
 
Varit och ultraljudat Nessie i förmiddags och fått bekräftat att hon är dräktig! :banana:

Det är ingen mindre än @FrauleinLeo s Lasse som är pappa, han var en riktig gentleman när han var här för ett par veckor sen. Nu hoppas jag att resten av dräktigheten och sen också valpningen går bra. Blir av naturliga skäl inga tävlingar för oss på resten av året om allt går som planerat :D.

42044609_10215827011182442_1642962373838897152_n.jpg
 
Jag fick veta av en slump för de funderade på att flytta det till mitt jobb. Jag blev jättepaff när de ringde eftersom vi har betalat in avgifter för kurser.
När jag sen inget hörde på hela helgen så ringde jag upp och frågade hur det blev. Då sa hen att de skulle ställa in och gå ut med det "under dagen". Men det har de inte gjort.
Man får hoppas att Visingsö tog förnuftet till fånga när Schäferhundklubben meddelade att de isf fick avboka.

Ska du dit?

Jag skulle varit där fast inte som deltagare.
 
Varit och ultraljudat Nessie i förmiddags och fått bekräftat att hon är dräktig! :banana:

Det är ingen mindre än @FrauleinLeo s Lasse som är pappa, han var en riktig gentleman när han var här för ett par veckor sen. Nu hoppas jag att resten av dräktigheten och sen också valpningen går bra. Blir av naturliga skäl inga tävlingar för oss på resten av året om allt går som planerat :D.

42044609_10215827011182442_1642962373838897152_n.jpg

:love: Äkta Buke-valpar minsann!
 
Fick tråkiga nyheter från Norge idag. En av uppfödningar behöver omplaceras :(
Tydligen så har den äldre tiken fått grova agg mot den yngre efter att hon började löpa.
De ansåg att den yngre var lättare omplacera då hon var mer okomplicerad och bara 1,5 år.
Givetvis ska vi vara behjälpliga med att hitta ett bra hem. Lite svårt när man inte har träffat tiken sen hon var 9 v och hon så långt bort.
Men det ska väl lösa sig. Suck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
26 27 28
Svar
553
· Visningar
39 829
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 146
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp