Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har konstaterat att jag måste gå utanför min komfortzon om hundarna ska kunna få någon vettig motion under vinterhalvåret nu när jag jobbar utan dem på dagtid. Vanligtvis har jag dem bara lösa på "säkra platser" i fullt dagsljus och senaste tiden har det mest varit i olika typer av inhägnader. Jag har helt klart blivit mesigare med att ha dem lösa, egentligen helt utan någon anledning. Varför vet jag inte.

Idag efter jobbet gick vi direkt ut på långpromenad, ut på några ängar och där fick de springa. Trots att det var skymning och skog runtom. Vi gick även i skogen lite och herregud vad de sprang mycket! Jag har nog aldrig haft båda lösa vid skymning förut, men nu fick de vara det och under tiden de var lösa så kallade jag in dem ett flertal gånger, kopplade ibland och släppte igen osv. Det går ju aldrig att nöta inkallning för mycket med en vinthund...

Det blev i alla fall hur lyckat som helst och det är två mycket nöjda damer som sover här i soffan nu. Får se lite hur jag gör nästa vecka, när solen går ner tidigare och vi eventuellt slutar senare på jobbet. Jag kommer nog inte våga släppa dem i mörker... Fan vad jag vill ha kvar sommartiden! Det hade varit SÅ skönt om det funnits lite dagsljus kvar efter jobbet.
 
Talgbollsnätet har kommit ut!

Skönt!!
Men de borde hitta på bättre lösningar än de där hemska näten :(

20181031_193126.jpg
 
Har konstaterat att jag måste gå utanför min komfortzon om hundarna ska kunna få någon vettig motion under vinterhalvåret nu när jag jobbar utan dem på dagtid. Vanligtvis har jag dem bara lösa på "säkra platser" i fullt dagsljus och senaste tiden har det mest varit i olika typer av inhägnader. Jag har helt klart blivit mesigare med att ha dem lösa, egentligen helt utan någon anledning. Varför vet jag inte.

Idag efter jobbet gick vi direkt ut på långpromenad, ut på några ängar och där fick de springa. Trots att det var skymning och skog runtom. Vi gick även i skogen lite och herregud vad de sprang mycket! Jag har nog aldrig haft båda lösa vid skymning förut, men nu fick de vara det och under tiden de var lösa så kallade jag in dem ett flertal gånger, kopplade ibland och släppte igen osv. Det går ju aldrig att nöta inkallning för mycket med en vinthund...

Det blev i alla fall hur lyckat som helst och det är två mycket nöjda damer som sover här i soffan nu. Får se lite hur jag gör nästa vecka, när solen går ner tidigare och vi eventuellt slutar senare på jobbet. Jag kommer nog inte våga släppa dem i mörker... Fan vad jag vill ha kvar sommartiden! Det hade varit SÅ skönt om det funnits lite dagsljus kvar efter jobbet.
Förstår faktiskt varför du är mesigare med att ha dem lösa vid skymning.
Hos oss så kommer alla kaniner fram så fort det börjar mörkna, det är STOR skillnad att gå med Ammo då mot dagtid, han vet med om det.

Drömmer som sagt om att vi ska få kaninpest här. Det är för många kaniner här..
 
Förstår faktiskt varför du är mesigare med att ha dem lösa vid skymning.
Hos oss så kommer alla kaniner fram så fort det börjar mörkna, det är STOR skillnad att gå med Ammo då mot dagtid, han vet med om det.

Drömmer som sagt om att vi ska få kaninpest här. Det är för många kaniner här..
Här börjar det bli bra nu när det är kyligare. Alla harar har flyttat från skogen/fältet till bostadsområdena... Det är helt hopplöst att gå i parkerna, vid bostadsföreningars grönområden osv för det myllrar av harar (som ofta springer rakt mot mina hundar. Självmordsbenägna är de alltså till råga på allt). Vet inte hur det är med övriga djur, men märker inte av dem så mycket. Och visst. Jag hade självklart inte haft damerna lösa om jag inte trott mig kunna kalla in dem även om vilt dyker upp (det har behövts och fungerat tidigare) men jag låter gärna bli att testa...
 
Förstår faktiskt varför du är mesigare med att ha dem lösa vid skymning.
Hos oss så kommer alla kaniner fram så fort det börjar mörkna, det är STOR skillnad att gå med Ammo då mot dagtid, han vet med om det.

Drömmer som sagt om att vi ska få kaninpest här. Det är för många kaniner här..
och alla rådjur är hej vilt omkring överallt då :)
 
Jahaja. När Aysu skulle ner från soffan för att komma ut på kvällsrastningen så hoppade hon på tre ben... tokigt halt, utan att visa något alls om vad som är fel. Får se hur det verkar imorgon. Ska kolla igenom henne mer noga då också, nu är jag så trött att jag nästan somnar ståendes.
 
Installerade i vad som är "vårt hus" för helgen. Var lite nervös för att småpojkarna skulle vara vilda efter 4 timmars bilresa men de är duktiga och kom till ro snabbt. Hur lugna de är på söndag kväll, efter 2 astråkiga dagar som åskådare på kurs, återstår att se
20181102_190753.jpg
 
Alltså den här hunden :love:!

DC136321-C83A-4C6C-A0EA-02EAB3DABF5C.jpeg


KORAD, SE BCh , SE SpCh, SE LCh, två lydnads-SM, tre bruks-SM, 17 cert i spår tillsammans med mig. Sen hösten 2017 helt husses agilityhund med 1 cert i AG (på deras debut i klass 3).

Idag tog de TVÅ SM-pinnar i agilityklass :banana: ! 0,6 suuuura sekunder från sitt andra agilitycert!! Pantertanten är 9,5 år gammal, i topptrim och har fortfarande massor kvar att ge :love: .

Bästa Lyxa!!
 
Gripa fick bada en liten snabbis igår. Sen körde vi lite uppletande och det råkade visst vara en människa där vi körde :o snårig skog så såg inte. Gripa jobbade dock på bra och brydde sig inte och mannen sa att det var okej att jag skickade henne att leta så det var ju bra störning :D

Höstig bild på simmande Gripskit :D Man ser inte så mycket hund men tycker den är mysig ändå.
IMG_8846.JPG


Syns filmen?

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
559
Senast: Enya
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
28 29 30
Svar
580
· Visningar
42 313
Senast: YlvaG
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
10 323
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp