Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den här hunden :love:!

Visa bifogad fil 21157

KORAD, SE BCh , SE SpCh, SE LCh, två lydnads-SM, tre bruks-SM, 17 cert i spår tillsammans med mig. Sen hösten 2017 helt husses agilityhund med 1 cert i AG (på deras debut i klass 3).

Idag tog de TVÅ SM-pinnar i agilityklass :banana: ! 0,6 suuuura sekunder från sitt andra agilitycert!! Pantertanten är 9,5 år gammal, i topptrim och har fortfarande massor kvar att ge :love: .

Bästa Lyxa!!
Grattis! Kul att hon är så pigg fortfarande
 
Gripa fick bada en liten snabbis igår. Sen körde vi lite uppletande och det råkade visst vara en människa där vi körde :o snårig skog så såg inte. Gripa jobbade dock på bra och brydde sig inte och mannen sa att det var okej att jag skickade henne att leta så det var ju bra störning :D

Höstig bild på simmande Gripskit :D Man ser inte så mycket hund men tycker den är mysig ändå.
Visa bifogad fil 21160

Syns filmen?

:D om du hade skrivit att ni hade skrämt en tjej så hade jag trott att ni var i närheten av oss. Dottern var ute och gick häromdagen till våra vatten och hade suttit på huk vid vattenbrynet. I ögonvrån fick hon syn på något stort och gråaktigt som hade rusat fram, emot henne uppfattade hon det då. Hennes första tanke hade varit varg men när hon reste på sig så hade den tvärstannat och hon såg att det var en schäfer.:rofl: Matten hade bett så mycket om ursäkt, hon hade inte sett dottern och hade belönat hunden med att den skulle få bada. :D
 
Jag har tillbringat förmiddagen som publik till kurs för hundförare och skyddsträningsfigurant. Maken gör slutklämmen på sin utbildning.
Jätteinteressant. Många olika typer av hundar och problem och mycket skickliga instuktörer.
Skägget är på kollo i en vecka hos sonens far. Jag resa bort en vecka och då behöver hundarna bo i hundstallet om natten när maken jobbar och där vill inte kung skägg bo. Han vill ju sova på en kudde i sängen och inte i en pallkrage med halm som värsta byrackan :meh:

Mamma Mu har genomgått någon typ av förvandling de sista veckorna och har blivit superpigg. Nu hoppar hon tom in i bilen själv :o
Ute kutar hon runt, tramsar med pinnar och ålar runt på rygg så,att hon håller på att slå knut på sig själv. Hon är som tre år yngre!

Helga går bara frammåt. Både i träningen och i vardagen. Hon har äntligen slutat hoppa upp på borden inne :up:
Och nu mera har hon kommit på att det är ju rätt gott att ligga och kela i soffan med husse och matte. Det ska nog bli en normal hund av henne också tillslut.
Men katten, den kommer hon aldrig att funka med. Den måste jagas :( så när hon är inne får Knutte gå ut.
 
:D om du hade skrivit att ni hade skrämt en tjej så hade jag trott att ni var i närheten av oss. Dottern var ute och gick häromdagen till våra vatten och hade suttit på huk vid vattenbrynet. I ögonvrån fick hon syn på något stort och gråaktigt som hade rusat fram, emot henne uppfattade hon det då. Hennes första tanke hade varit varg men när hon reste på sig så hade den tvärstannat och hon såg att det var en schäfer.:rofl: Matten hade bett så mycket om ursäkt, hon hade inte sett dottern och hade belönat hunden med att den skulle få bada. :D

Hahaha :laugh:

Jag gissar att mannen plockade svamp eller något. Jag märkte ju inte att han var där försen Gripa kom in med första föremålet och mannen hojtade att han finns där :p
Ropade tillbaka att hunden är snäll och letar föremål jag har lagt ut och frågade om det gick bra att hon hämtade resten och det gjorde det :D

Sen ropade han när han gick också så jag kunde fortsätta, gissar jag. Jag bytte ju till andra sidan av stigen när hon hämtat det jag lagt ut. Trevligt tycker jag :D
 
Idag var vi med min syster och hennes barn på Astrid Lindgrens värld. Mycket att titta på så koppelgåendet var inte det bästa, men det trodde jag så det blev sele idag. Nu är hon trött.
IMG_20181103_181713_862.jpg
 
Hahaha :laugh:

Jag gissar att mannen plockade svamp eller något. Jag märkte ju inte att han var där försen Gripa kom in med första föremålet och mannen hojtade att han finns där :p
Ropade tillbaka att hunden är snäll och letar föremål jag har lagt ut och frågade om det gick bra att hon hämtade resten och det gjorde det :D

Sen ropade han när han gick också så jag kunde fortsätta, gissar jag. Jag bytte ju till andra sidan av stigen när hon hämtat det jag lagt ut. Trevligt tycker jag :D

Trevligt med folk som vill samarbeta i buskarna :)
 
Fasiken, ni skulle ha varit med här i helgen som ett makens provekipage. Så sjuuukt mycket matnyttigt!! Hans rookiehund var såååå trist! Gripa hade rockat :)

Åh det hade varit kul :love: Sen när jag kommer tillbaka måste jag komma igång mer. Och sluta bli så nervös :angel:
 
Alltså den här hunden :love:!

Visa bifogad fil 21157

KORAD, SE BCh , SE SpCh, SE LCh, två lydnads-SM, tre bruks-SM, 17 cert i spår tillsammans med mig. Sen hösten 2017 helt husses agilityhund med 1 cert i AG (på deras debut i klass 3).

Idag tog de TVÅ SM-pinnar i agilityklass :banana: ! 0,6 suuuura sekunder från sitt andra agilitycert!! Pantertanten är 9,5 år gammal, i topptrim och har fortfarande massor kvar att ge :love: .

Bästa Lyxa!!
Alltså hon är en så himla häftig hund! (Och ni är så duktiga som förvaltat hennes potential så bra!) Det är verkligen synd att hon inte blev någon avelshund, sett till rasen, eftersom hon verkar vara den västa sortens Aussie! :love:

Grattis och heja er @FrauleinLeo !
 
Förutom att han ligger i sin bädd och gnäller med dålig mage just ikväll (efter att ha fyndat "rester" från en människa med lika dålig mage i skogen idag :yuck:) är det bra med lilleSkrälle. Smärtan har gått över. Från djursjukhuset är dom lite förbryllade och utesluter inte att han hade någon form av skov, men jag försöker att inte tänka på det. Leg fysion vi träffade tyckte att inte han var jättevälmusklad men inte heller dåligt musklad och tog avsked med en specifik övning, orden "jag ser honom mer som dom friskvårdshund än en rehabhund" samt lite beröm om att han var en mycket lugn och trevlig aussie :love:
 
Äntligen!! Idag fick Sverige en ny officiell nationalras :bump:

Den Dansk-Svenska gårdshunden erkändes officiellt som en svensk-dansk nationalras av FCI på utställningen i Herning i Danmark idag. 96 gårdshundar på parad i stora ringen :). Jättekul!

Här är mina två goa gårdshundstjejer
_20180907_163317.JPG
 
Idag har jag examinerats till tävlingsledare i lydnad! Smolk i bägaren är att jag vaknade upp sjuk imorse, jag som knappt hunnit vara frisk sen förra förkylningen :down:.
Valparna har fått flytta in till köket då de blivit rätt aktiva senaste dagarna och de är ju för söta. Få se om det känns annorlunda om en vecka eller två :p..
_20181103_224353.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
566
· Visningar
40 577
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 588
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp