Bukefalos 28 år!

Hur är läget? Del XXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte jag skulle klara mig utan nasonex.
Så jävla dumt av mig... vä sidan av ansiktet känns och möjlugen tror jag bihålorna har en plan om att ta över ögonhålan med...
 
Bra start på dagen idag
Snozzade för länge så jag höll på försvova mig, men vaknade av att mamma ringde halvt hysteriskt för pappa varit vaken hela natten.
Kommer till jobbet och börjar med en utskällning i telefon för att en av servicekillarna ställt sig på Lastzon.
Måste ringa Aleris och fråga var de håller på med, kan vi få hjälp och inte massa :devil: stjälp
Ursäkta men jag fattar ingenting...
Varför är ringer din mamma till dig om din pappa. Varför är hon hysterisk??

Ringer du och skäller på någon - vem? Ringer någon till dig och skäller? Vilka servicekillar - vad har du för relation till dem?

Vilken lastzon?

Vem/vilka i hela friden är Aleris och varför för måste du veta vad de gör?

Livet är fullt av frågor.

/tanten - tröttare och blondare än vanligt idag
 
Ursäkta men jag fattar ingenting...
Varför är ringer din mamma till dig om din pappa. Varför är hon hysterisk??

Ringer du och skäller på någon - vem? Ringer någon till dig och skäller? Vilka servicekillar - vad har du för relation till dem?

Vilken lastzon?

Vem/vilka i hela friden är Aleris och varför för måste du veta vad de gör?

Livet är fullt av frågor.

/tanten - tröttare och blondare än vanligt idag

Nä det är inte lätt, förstår inte riktigt själv mitt inlägg måste jag säga :rofl:

Mamma ringer på morgonen när pappa är uppe och vandrar på natten så hon inte får sova (de är både lite åldersdementa). När hon inte får sova blir hon lätt hysterisk och ännu mer förvirrad

Jag blev skälld på- av en lastbudschafför- för att en av våra servicekillar här på jobbet stod parkerad på lastzonen när han skulle laga sopkomprimatorn strax intill.

Aleris är en vårdgivare som (än så länge) har hand om VC mamma och pappa är listade på. Men jag tycker de mer stjälper än hjälper i situationen som är just nu.
 
Uppe lite tidigare idag, ska börja jobba på lördag så det är nog bäst att anpassa sig lite jobbelivet igen ;)

Oj vad folk svarar på min annons. La upp den igår kväll och har redan fått sex svar varav jag direkt tackade nej till några. Än så länge är Tinkern mest intressant, jag har bara pratat med nuvarande fodervärd så vi får se när ägaren ringer upp mig.
 
Hemma med huvudvärk idag. Känns lite bättre nu efter två treo och ett glas vätskeersättning.

Borde städa och plocka i ordning.

Känner för att sy men orkar inte fokusera ordentligt just nu. Får bli en annan gång.
 
Läser ikapp lite ;)

@Marita73 - mugg/rasp är ju olika vad som orsakar det. Det kan vara svamp pga fukt men det kan också vara bakterier i jorden. I det senare fallet kan ett stallbyte räcka för att det ska läka. Min ena häst fick pga fukt en gång, där blev jag av med det genom att tvätta med Atamon. Så jag skulle ha valt tinkern! Annie verkar ju inte ha några problem att gå med valack heller så :)
 
Läser ikapp lite ;)

@Marita73 - mugg/rasp är ju olika vad som orsakar det. Det kan vara svamp pga fukt men det kan också vara bakterier i jorden. I det senare fallet kan ett stallbyte räcka för att det ska läka. Min ena häst fick pga fukt en gång, där blev jag av med det genom att tvätta med Atamon. Så jag skulle ha valt tinkern! Annie verkar ju inte ha några problem att gå med valack heller så :)
OT i tråden
@Marita73 Det k-a-n också vara en reaktion på tex foderbyte. Verkar ologiskt men jag har varit med om ett antal gånger att magbekymmer har visat sig i form av mugg. (magbekymmer=mugg)

Till och med så jag botat en häst med mångårig rasp genom att ge magbakterier. Dvs egentligen var det en annan häst som fick bakterierna men jag sköljde ur dosflaskorna och hällde över hennes mat.
 
Hemma från tandis. Håller på med ett implantat och det kommer att bli dyyyyyyrt :nailbiting: betalade lite i förskott så jag inte måste ut med hela summan när de är färdiga.

Just nu är det tungt med lånet som inte kommer att återbetalas. Det hade lätt räckt och blivit över. :arghh: :turd: :rage:
 
@Asko för att svara från förra tråden:
Gamla tanten fick somna in den 27 pga ålder och hälsa. Hon var hyfsat pigg in i det sista men det var dags.
Ska åka och hämta urnan nästa vecka.
Är så tomt här hemma så usch :(
Åh jag beklagar sorgen! :( Men det låter som att hon haft ett fint liv iallafall.
Hoppas att teckningen kan vara ett fint minne :heart
 
Ansökan skickad för granskning, vad göra nu? Tar fem minuter max till tandis. Men att sova en stund är helt värdelöst. Börjar kännas nu att jag varit uppe i snart ett dygn. Nästan skönt att det enda man behöver göra hos tandis är att ligga i stolen och säga aj. :nailbiting:
Om man inte somnar :o
/Har inte alls råkat somna och blivit väckt av tandläkaren :angel:
 
Antingen har dom gaddat ihop sig eller också försöker dom säga dig nåt, jag fixade så dom kom och gick precis som dom ville mellan hagen och stallet eftersom hagen var på baksidan av stallet. Skitbra lösning.

Om nu någon undrar över varför jag är uppe redan så har jag inget bra svar, vaknade utsövd och klev upp bara och på den vägen är det. :D
Tror dom har gaddat ihopa sig hela veckan, eftersom vi har gjort det enkelt för mig så har vi typ som du när jag ska släppa in och ut dom

Dom behöver ju inte trampa ner våra små höns precis , jag får tänka ut något bra idag på jobbet hur jag löser problemet . Dom gick klockrent in hela tiden sen i våras
 
Mailat lite fler ärrbilder till Folksam. Bör väl bli beslut ganska snabbt.

De två som sitter högst upp är nog inga oklarheter men det som går över knäet och ner på smalbenet är lite diffust, borde solat :p
 
Well. Skulle ha varit på möte med min handläggare på AF idag - bara det när jag kommer dit så visar det sig att han hade bytt tid. Och att han hade meddelat mig ... bara det att han skulle tydligen ha meddelat mig IDAG!
Och via både sms och epost, bara det att jag aldrig fick något sms förutom påminnelsen igår.
Great :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 908
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp