Hur är ni tävlingsklädda?

N

Nalle_Björnen

Vad har ni för tävlingskläder? Är det olika beroende på vad för sorts tävling det är? (T ex,lokal,regional,klubb)
Skriv också gren och gärna bild! :)
 
Sv: Hur är ni tävlingsklädda?

Jag har: Hjälm, kavaj, vit blus, vita eller champanje färgade ridbyxor, och MH läder ridstövlar.
Jag har en massa olika färger på mina kavajer.
Så jag väljer efter vad jag har för färg på benskydden och schabraket på hästen.
Så har jag grönt på hästen så har jag grön kavaj osv...
Jag har olika varje gång jag är ute och tävlar :) tycker att det är lite roligare så :D
Jag tävlar i hoppning just nu och ska pröva på lite dressyr i år, i och med att hästen jag köpte förra året är så pass utbildad i dressyr och är även tävlad i dressyr så då får det bli lite dressyr också *L*
 
Sv: Hur är ni tävlingsklädda?

tävlar hoppning upp till msvb på ponny.

har självklart hjälm och väst, sedan ett par vantar och ett spö. Sedan beror det på vad det är för väder. På den kallare årstiden har jag klubbjacka, annars kavaj. Skjorta under och andra tröjor beroende på temperatur. Sen ett par ridbyxor. På vinter har jag graningestövlar och lite varmare årstid har jag jodphurs med stövelskaft.
 
Sv: Hur är ni tävlingsklädda?

på senaste tävlingen, under hösten

ridhjälm - Jacson IRH
beiga ridbyxor (vardag)
svart tröja. skulle haft sjortbröst under, men glömde, överdomaren kom och pratade med mig :o , ALLTID uppkavlade ärmar.
easy rider sko & vanliga shortchaps, sporrar

orkar inte med fina tävlingskläder längre, när hästen ändå aldrig hoppar i andra ridhus än sitt eget.
 
Sv: Hur är ni tävlingsklädda?

på Clearounder ser jag ut som vanligt årkar inte klä upp mig :banana: , på tävling: vita ridbyxor, kavaj, vit schorta och läder ridstövlar
inte så komplicerat :bump:
 
Sv: Hur är ni tävlingsklädda?

glömde ju mig själv.. :o
jag har kavaj,vit skjorta/polotröja,vita ridbyxor,svarta stövlar och svart hjälm,väst vid hoppning (under kavajen),svarta handskar

En del som tävlar regionala,klär oftast inte "upp" sig på klubbtävlingar dvs nåra av mina kompisar.Hur gör ni?
 
Sv: Hur är ni tävlingsklädda?

på klubbtävling i hoppning brukar jag inte klä upp mej, ser väl till å ha rena kläder bara...
i dressyr däremot är det kavaj, stövlar och vita ridbyxor so,m gäller....man vet ju hur domarna är.....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 508
Senast: Krumben
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 192
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 202
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 035
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp