Hur bäddar ni sängen?

Bonita4

Trådstartare
Jag har en dubbelsäng med ett vanligt överkast och några prydnadskuddar på. Jag tillhör dock dem som drömmer om en säng som ser ut som de i inredningskatalogerna, med fluffiga täcken och massor av kuddar, typ såhär:

full-sng_76689873.jpg

3615-slettvoll-sovrum.png


Men jag förstår inte riktigt hur det går till rent praktiskt när man har en sådan säng. Använder man sina "sovkuddar" även som prydnadskuddar? Blir det inte dammigt? :cautious:

Hur ser era sängar ut och hur bäddar ni?
 
Just nu har vi inte ens överkast. Har en 180 cm bred säng som dessutom är rejält hög och det verkar vara ren lögn att hitta ett som är tillräckligt brett. Så om någon har tips på riktigt breda överkast; bring it on! :D
 
Prydnadskuddar?! Inte ens under pistolhot... :nailbiting:
Ett snyggt dubbeltäcke (dubbla enkeltäcken kommer inte heller in i mitt sovrum) och två bra kuddar - that's it. Överkast är också overkill imho, hade jag haft hund/katt så hade det varit mer befogat men jag avstår gärna annars. :)
 
Vi som äger hundar som hoppar rundor i våra sängar och brer ut sig över hela gör ju inte sånt längre, eller? :o:confused::confused:

:rofl:
Jag gör! :D
Jag lägger kuddarna så platt som möjligt, täcket så platt som möjligt och gärna lite över kuddarna, sedan har jag ett stort överkast som slängs utanpå allt. Är framförallt noga med överkastet om jag har löptik hemma eller det är blött ute (dvs kommer in grus). Det hindrar ju inte valpen från att gräva sig under täcket ändå, men försöka duger ju, ibland ligger hon faktiskt ovanpå allt utan att bädda som en tok :p När vuxna tiken ska sova, då går jag snällt och lyfter på täcke + överkast så att hon kan lägga sig på huvudkuddarna med täcket på sig... (inte alls bortskämd, nejnej :angel: )
 
Vibäddar sängen ytterst sällan. Typ när det är kalas och det kommer vara folk i hela huset. Då är det trevligare att ha sängen bäddad. Men det är 4 ggr om året kanske :rofl:
Våra barn kommer aldrig lära sig bädda sängen :o

Vi bäddar L:s säng för att markera skillnaden mellan dag och natt, eller hur man ska uttrycka det. När överkastet är på är det lek och bus, när överkastet är av så är det dags att sova.
 
Jag som tycker att jag är pysslig när jag bäddar och lägger på överkast som matchar de övriga färgerna i sovrummet (lila väggar, gröna gardiner och grått överkast).
 
Hur ser era sängar ut och hur bäddar ni?

Som om det varit slagsmål där, inte alls.

Blev väldigt nöjd när jag fick ett slags "hemutredning" (vet inte hur jag ska beskriva det, det kom hem en person som mätte en massa saker, dammsög upp prover här och där, och pratade livsstil mm) efter min kvalsterallergidiagnos. Absolut inte bädda sängen! Haha, hade jag väl vetat hela tiden! :grin:

Men lite mer på din topic då, kan du förklara varför du vill ha en säng som på bilderna? För mig ser det krångligt och obekvämt ut, och verkligen inget som inbjuder till att sova där. Vad är det som tilltalar dig? Ärligt nyfiken, jag förstår inte lockelsen. :)
 
Som om det varit slagsmål där, inte alls.

Blev väldigt nöjd när jag fick ett slags "hemutredning" (vet inte hur jag ska beskriva det, det kom hem en person som mätte en massa saker, dammsög upp prover här och där, och pratade livsstil mm) efter min kvalsterallergidiagnos. Absolut inte bädda sängen! Haha, hade jag väl vetat hela tiden! :grin:

Men lite mer på din topic då, kan du förklara varför du vill ha en säng som på bilderna? För mig ser det krångligt och obekvämt ut, och verkligen inget som inbjuder till att sova där. Vad är det som tilltalar dig? Ärligt nyfiken, jag förstår inte lockelsen. :)

Jag antar att det är det faktum att det ser mysigt ut som tilltalar mig :)
 
Sover i en 120-säng. När jag ska kliva upp hivar jag upp täckets kanter på fötterna och sparkar ut dem neråt. Sen viker jag upp en kant bredvid mig så jag kommer ut från under täcket, viker sedan tillbaka kanten, slänger lite kuddar på den och en filt och är klar. :angel:
 
Inte bäddat på 20-25 år!!

Nä, onödigt jobb, för vaddå liksom? Som sagt sämre för kvalstrena att bo i då och ingen i hela världen som ser vårat rum. Och.....om de skulle göra det så ber jag inte ens om ursäkt. Hela vårat sovrum är bara ett rum att sova i, inget annat. Fula väggar och golv och omatchade möbler.
Det kommer så småningom att ändras men tanken om bäddad säng kommer aldrig ändras.

Jag är en person som hatar att duscha och borsta tänderna. Det tar allt för lång tid och är jobbigt men görs givetvis ändå varje dag. Men att lägga till något så onödigt som bädda till listan av "nödvändigt ont" gör jag helst inte.

Men nog är det himla snyggt och ibland önskar jag att jag hade ork och vilja att få det att se ut sådär.
 
Jag har en dubbelsäng med ett vanligt överkast och några prydnadskuddar på. Jag tillhör dock dem som drömmer om en säng som ser ut som de i inredningskatalogerna, med fluffiga täcken och massor av kuddar, typ såhär:

full-sng_76689873.jpg

3615-slettvoll-sovrum.png


Men jag förstår inte riktigt hur det går till rent praktiskt när man har en sådan säng. Använder man sina "sovkuddar" även som prydnadskuddar? Blir det inte dammigt? :cautious:

Hur ser era sängar ut och hur bäddar ni?
Tjaa, jag ser ju sängen när jag går upp på morgonen och när jag lägger mig på kvällen. Sovrummet brukar jag inte ha gäster i så...

Man kan kanske ha fina lakan och många kuddar och ett överkast så kan man lägga upp dem lite snyggt? Kuddvaren på bilderna finns ju som vanliga kuddvar att sova på. Om man hade högar med prydnadskuddar på sängen skulle man ju vara tvungen att ha dem på golvet när man sov, om man inte har en soffa i sovrummet att lägga dem på eller vill ha dem på fötterna.

Mina kuddar ligger btw ute i luften hela dagarna ändå, om de låg sådär skulle det inte göra någon skillnad för dammigheten så att säga. Brukar inte bädda på morgonen, man i vägen. Hade jag ett överkast skulle jag lätt kunnat arrangera sådär, kuddmängden räcker, men det har jag inte och gör inte :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 171
Senast: Silver Girl
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 076
Senast: Bapelsin
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: VLMF
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 203
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp