Hur bäddar ni sängen?

Sen föredrar jag dessutom att inte få katthår fulla täcket och lakanet..

Min misse nöjer sig av nån anledning med att ligga på en mjuk handduk uppe vid kudden jag vilar huvudet på (har fler kuddar i sängen men en under huvudet) och sussar sött hela natten hos mig. Dagtid ligger hon inte alls i sängen, utan överallt annars i lght, utom där.
 
Min misse nöjer sig av nån anledning med att ligga på en mjuk handduk uppe vid kudden jag vilar huvudet på (har fler kuddar i sängen men en under huvudet) och sussar sött hela natten hos mig. Dagtid ligger hon inte alls i sängen, utan överallt annars i lght, utom där.
Min drygaste katt envisades att ligga I sängen till en början men nu har jag uppfostrat honom att sluta med det. Åtminstone medan jag ligger i den. Den andra katten ligger emellanåt gulligt nog under sängen. Den katten är skygg och går knappt att röra. Men ligga under mig när jag sover är tydligen OK.

Katterna och deras fritt krypande fästingar är den enda anledning jag skulle kunna tänka mig för att bädda. Men jag stänger sovrumsdörren istället.
 
Till min sambos fasa bäddar jag inte alltid. Om jag bäddar så är det inget överkast eller kuddar. I gästrummet om vi ska ha gäster har jag dock överkast och prydnadskuddar.
 
Jag bäddar oftast inte även om jag tycker det ser fint ut med en bäddad säng och gärna skulle vilja använda något fint överkast. Den främsta anledningen är ju att kvalster inte trivs när det är obäddat. Och när nattens fukt har vädrat ur sängkläderna så ser jag ju inte sängen igen förrän jag ska lägga mig. Så orka gå upp på övervåningen och bädda innan dess....
 
Överkast är ett otyg! Så jobbigt och onödigt :D
Min säng stannar obäddad tills jag behöver den och då rättar till täcket. Jag älskar även kuddar men de hamnar liksom mot väggen och kläms ihjäl där mellan väggen och sängen :angel:
 
Bäddar oftast inte. Om jag väntar besök kan jag bädda på eftermiddagen när jag kommer hem från jobbet :p Om jag ska vara hemma kan jag också bädda så det ser mindre stökigt ut när jag går förbi sovrummet. Har linnelakan som är sådär snyggt skrynkliga så använder inget överkast, men har prydnadskuddar (de ligger vid fotändan av sängen när det är obäddat).
 
Sängen bör vara öppen til vardags, det är mer hälsosamt att inte bädda!
Jag bäddar endast om jag får besök som tex ska kolla på huset. Har väldigt snygg gavel och fina dubbeltäcken med många stora kuddar (tänk hotell) men inte överkast. Ser inte poängen med det, då syns ju inte mina snygga bäddset? :p
 
Ehm... Bäddar? Sängen? Jag är rädd att jag inte riktigt förstår frågan :o:angel:

Jag sträcker till lakanet någon gång under dagen, när jag orkar och kommer ihåg det. Skakar täcket på plats i påslakanet och hänger det över en stol så både det och lakanet får luftas. Fluffar till kuddarna innan jag ska sova. That's about it...
 
Tänkte på det här med kvalster... Vad gillar kvalstren? Alltså.. går det att bädda på något vis (för att slippa grus från hundtassar i sängen) utan att odla kvalster på samma gång?
 
Jag har ett överkast, och en fin filt som ska ligga på överkastet. De första månaderna efter att jag köpte dessa ting användes de. Nu ligger överkastet prydligt ihopvikt på bänken vid fotänden av sängen och min bäddning är just nu så avancerad att jag bäddar med täcken och kuddar och slänger sedan på två stora prydnadskuddar.
 
Min brukar se ut så här när jag bäddar, har inget överkast alls och viker in täcket vid fötterna.
Kuddarna på gaveln samlar dam som sjutton. De används knappt.
11080880_934007489963431_4511988177181331334_n.jpg
 
Bäddar? Jag förstår inte frågan :confused: Och över...vaddå? Är vaddå? :eek:

Har inte bäddat sängen en gång i hela mitt liv tror jag. Min säng har en kudde, som det ser ut som om en bomb släppts ner i (aka. grop i mitten) och så ett täcke som ser ut som man dragit i elvispen några varv först. Perfekt! :up:
 
Bäddar inte.

Fick höra att det om att kvalster trivs bättre i bäddad säng en obäddad när jag liten, min mamma som var pedant tyckte inte om det men var bara att inse för henne att så var det och jag tänkte inte ha någon bäddad säng:D
 
Jag bäddar inte sängen, kommer jag ihåg på morgonen kan jag rätta till täcket lite hyfsat sisådär. När jag sover har jag oftast alla tre katterna i sängen varav den största alltid sover sked med mig under täcket. Mys :love:
Jag har utekatter och har lyckats få två fästingar under de senaste 30 åren :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 170
Senast: Silver Girl
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: VLMF
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 180
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp