Hur bemöta ”silent treatment”?

Det jag oroar mig för är att han inte verkar respektera din önskan om hur man ska behandla dina djur. För mig hade det varit en varningssignal för att andra saker inte heller respekteras.
Jag förstår att du blir knäckt av silent treatment, men kan han tänka sig att gå i t.ex. parterapi så går det ju att hitta sätt att hantera det. Det borde påverka honom på fler plan.
Men just att inte respekten finns för dina tankar, val och åsikter om saker du faktiskt vet bättre om och har mandat att styra, tycker jag känns oroande.

Håller helt med dig. Det är mina djur som behandlas så som jag vill. Likadant så behandlar jag hans motorcykel som han vill. Jag skulle inte höfta i en annan sorts olja än den han ordagrant sagt, bara för att jag har lust. Tror fortfarande det beror på hans nonchalans; ”men vad kan hända?” Oavsett vad så är det en respektlös handling, men jag hoppas han tog åt sig av det här sista.
 
Jag tänker att det nog är en personlig preferens och att det är magstarkt att kalla det vidrigt. Jag tänker att kramar bakifrån lämnar lite space samtidigt som de är ganska intima. Man kompiskramar liksom aldrig bakifrån.
Fast bara för att du kommunicerar på ett annat vis behöver det väl inte betyda att det är obehagligt för TS. Hon tyckte uppenbarligen att det var en ok handling.
Jag tycker tex att kyssar kan vara äckliga. Men skriver inte att jag tycker det är ett vidrigt beteende när någon annan skriver om det som något de uppfattar som positivt.

Givetvis är det en personlig preferens och därför skriver jag också "jag tycker att..." inte "det är..."
 
Alidee, läs din trådstart igen och låtsas att det är din vän som skriver det. Själslig död och att han inte svarar/ignorerar dig när du gråter. Det är därför många här ”drar på växlar”. Det handlar mer om än att han är dålig på att hantera konflikter, hur kan man totalt ignorera sin älskade som gråter? Du har blivit dåligt behandlad förut och även om du tror att det gör dig mer vaksam för upprepningar, så vill jag hävda att det ibland är tvärt om. Med all välmening och omtanke. Tänk på vad du är värd. Är du värd att bli behandlad så som i orginalinlägget? Var rädd om dig
 
Fast även om han inte är"en sån man" så tror jag att det kan vara farligt att leva så. Han behöver inte mena illa för att göra skada. Du måste tänka lite på att skydda dig själv i den här situationen, och inte rädda honom eller släta över hans beteende på bekostnad av ditt eget välmående.
 
Givetvis är det en personlig preferens och därför skriver jag också "jag tycker att..." inte "det är..."
Men du tycker att ord som "vidrigt" är passande när det handlar om sätt att visa kärlek och be om förlåtelse? Bara man skriver "jag tycker att" först?
 
Har jag klantat mig vill jag släppa det så fort som möjligt och gå vidare. Bara tanken på en partner som förväntar sig att mina tillkortakommanden gemensamt ska analyseras och pratas igenom gör mig VÄLDIGT glad att vara singel. Däremot bör en ju rimligtvis i handling visa att en lärt sig något av misstaget, genom att inte upprepa det. Att göra något en VET att någon annan blir ledsen eller upprörd av är ju bara respektlöst och elakt.
Om A har klantat sig, och A och B är överens om detta, så är det ju ingen konflikt. Konflikten uppstår när A inte tycker att A har klantat sig, men B tycker det. Konflikten beror på att man tycker olika - inte i att man ska sitta och detaljanalysera ett misstag man är överens om var dumt.
 
Om A har klantat sig, och A och B är överens om detta, så är det ju ingen konflikt. Konflikten uppstår när A inte tycker att A har klantat sig, men B tycker det. Konflikten beror på att man tycker olika - inte i att man ska sitta och detaljanalysera ett misstag man är överens om var dumt.
Jag tänker att A har klantat sig om hen genom att göra X oavsiktligt gjort B väldigt upprörd, även om A inte håller med om att X i sig är fel. Om A gjort X av vana/bekvämlighet och B går i taket över detta är det inte nödvändigtvis en konflikt som måste lösas ur A:s synvinkel. Det kan räcka gott med att helt enkelt låta bli att göra om det, av respekt för B. Är det jätteviktigt för A att fortsätta göra X, DÅ är det en konflikt som måste lösas.
 
Det svåra är att han är helt underbar när vi inte har en konflikt.

Lägg in denna mening i kontexten: "Han är ju så underbar och snäll ... när han inte slår".
Så kanske du förstår vad du gör. Det är så klassiskt att det nästan är obehagligt.

Jag förstår att du älskar honom, även om det är svårt att acceptera utifrån så att säga. Men jag tänker att du måste lämna om detta beteende inte omgående får en lösning.
 
Jag ser ett Intressant fenomen här som inte är ovanligt.

Om man själv klagar på sin partner så är det liksom ok men ve om någon annan skulle göra det! Då tar man partnern i försvar no matter what.

Trådskaparen beskriver en partner som har fått över 20 personer att reagera väldigt starkt på partnerns beteende.

Nu känner troligtvis ingen av dessa minst 20 personer partnern utan har bara trådskaparens skrivna ord att förhålla sig till men jag uppfattar ändå att detta forum består av väldigt många kloka, erfarna personer som VILL VÄL.

Ändå möts i princip alla svar av trådskaparen med....tja nästan ingenting vill jag påstå.

Trådskaparen ser inte alls de faror som hennes partner representerar genom sitt beteende utan det mesta slätas över och bortförklaras.

Jag hoppas att trådskaparen är den som har rätt och alla andra fel men det brukar sällan vara så. Tyvärr.
 
Jag ser ett Intressant fenomen här som inte är ovanligt.

Om man själv klagar på sin partner så är det liksom ok men ve om någon annan skulle göra det! Då tar man partnern i försvar no matter what.

Trådskaparen beskriver en partner som har fått över 20 personer att reagera väldigt starkt på partnerns beteende.

Nu känner troligtvis ingen av dessa minst 20 personer partnern utan har bara trådskaparens skrivna ord att förhålla sig till men jag uppfattar ändå att detta forum består av väldigt många kloka, erfarna personer som VILL VÄL.

Ändå möts i princip alla svar av trådskaparen med....tja nästan ingenting vill jag påstå.

Trådskaparen ser inte alls de faror som hennes partner representerar genom sitt beteende utan det mesta slätas över och bortförklaras.

Jag hoppas att trådskaparen är den som har rätt och alla andra fel men det brukar sällan vara så. Tyvärr.
Jag håller med, men jag tror det kan ta ett tag att se sin sits med andras glasögon.
Och det kan vara tufft att ta till sej eller läsa om det (om sej själv).
Jag hoppas TS kan se vad alla kloka skrivit i tråden och med tiden ta det till sej.

💕
 
Nu inbillar jag mig trots allt, att TS (om jag "känner henne rätt"...) inte kommer att stanna för evigt i förhållandet OM historien upprepar sig igen och igen och ...... Jag tror TS ser på situationen med lite nya ögon och med ett annat jävlaranamma. Och att problemet antingen löses på ett eller annat sätt, whatever is needed, eller avslutas. Jag tror inte vi behöver oroa oss alltför mycket. :heart
 
Jag ser ett Intressant fenomen här som inte är ovanligt.

Om man själv klagar på sin partner så är det liksom ok men ve om någon annan skulle göra det! Då tar man partnern i försvar no matter what.

Trådskaparen beskriver en partner som har fått över 20 personer att reagera väldigt starkt på partnerns beteende.

Nu känner troligtvis ingen av dessa minst 20 personer partnern utan har bara trådskaparens skrivna ord att förhålla sig till men jag uppfattar ändå att detta forum består av väldigt många kloka, erfarna personer som VILL VÄL.

Ändå möts i princip alla svar av trådskaparen med....tja nästan ingenting vill jag påstå.

Trådskaparen ser inte alls de faror som hennes partner representerar genom sitt beteende utan det mesta slätas över och bortförklaras.

Jag hoppas att trådskaparen är den som har rätt och alla andra fel men det brukar sällan vara så. Tyvärr.

Snacka om att omyndighetsförklara mig 🤨

Men tack för din åsikt och din klarsynthet.
 
Nu inbillar jag mig trots allt, att TS (om jag "känner henne rätt"...) inte kommer att stanna för evigt i förhållandet OM historien upprepar sig igen och igen och ...... Jag tror TS ser på situationen med lite nya ögon och med ett annat jävlaranamma. Och att problemet antingen löses på ett eller annat sätt, whatever is needed, eller avslutas. Jag tror inte vi behöver oroa oss alltför mycket. :heart

Tack! Skönt att någon inte bara ser mig som ett offer för en psykopat, utan en stark kvinna som faktiskt har en bra skopa skinn på näsan. Precis som jag skrev tidigare; det spelar ingen roll vad jag skriver, för flera i tråden tycks känna mig och mina känslor mer än vad jag själv gör.

Märker jag att hans tigande fortsätter så kommer jag givetvis inte stanna kvar. Något annat har jag inte påstått.
 
Tack! Skönt att någon inte bara ser mig som ett offer för en psykopat, utan en stark kvinna som faktiskt har en bra skopa skinn på näsan. Precis som jag skrev tidigare; det spelar ingen roll vad jag skriver, för flera i tråden tycks känna mig och mina känslor mer än vad jag själv gör.

Märker jag att hans tigande fortsätter så kommer jag givetvis inte stanna kvar. Något annat har jag inte påstått.

Tigandet är en sak och kan säkert handla om konflikträdsla.
Personligen tycker jag det är värre med djuren. I trådstarten skriver du att det hänt säkert tio gånger, det är minst nio gånger för mycket.
Du skriver att du litar helt på honom samtidigt som han gång på gång på gång visar att han inte går att lita på när han missbrukar ditt förtroende och gör vad han vill med hundarna.
Jag får inte ihop det.
För mig är det ett vidrigt beteende och något jag aldrig skulle acceptera. Lite tjafs och surande kan jag ta men behandlar du mina djur dåligt då jävlar i helvetet får du veta att du lever och sen är det hejdå utan tack.
 
Tigandet är en sak och kan säkert handla om konflikträdsla.
Personligen tycker jag det är värre med djuren. I trådstarten skriver du att det hänt säkert tio gånger, det är minst nio gånger för mycket.
Du skriver att du litar helt på honom samtidigt som han gång på gång på gång visar att han inte går att lita på när han missbrukar ditt förtroende och gör vad han vill med hundarna.
Jag får inte ihop det.
För mig är det ett vidrigt beteende och något jag aldrig skulle acceptera. Lite tjafs och surande kan jag ta men behandlar du mina djur dåligt då jävlar i helvetet får du veta att du lever och sen är det hejdå utan tack.

Just att djuren råkar illa ut för att han vägrar att lyssna på TS gör mig också illa till mods.
 
Hade någon gjort raka motsatsen till vad jag sagt ang skötseln av min gamla hund så hade jag gått i taket kan jag lova. Han skulle knappast komma helskinnad undan om han äventyrare så med min gamla hund. Fy så rosenrasande jag blir av att läsa vad han sysslar med :rage:

Att han går runt och inte pratar tycker jag är oerhört omoget och löjligt. Hade aldrig någonsin kunnat ta en sån person seriöst och förstår inte vad du ser som attraktivt hos en idiot enligt den beskrivning jag kan läsa här. Han låter verkligen som en motbjudande person. Ursäkta för min starka reaktion, men det du beskriver gör mig innerligt förbannad och främst för att han så nonchalant behandlar dina djur och förminskar ditt kunnande vad gäller skötseln av din gamla hund.
 
Kan som en notis tillägga att jag skällde ut min gamla chef efter noter när han råkade ställa kakor inom räckhåll för min glupska hund trots att jag påpekat att hon äter allt inom räckhåll och absolut inte får äta annat än maten jag servers pga allegi.
Han råkade pga trötthet, det var från tiden jag arbetade som beridare med långa dagar och stress. Men mina djur är helig mark för mig och där kvittar det vem du är för djuren går först.
 
Kan som en notis tillägga att jag skällde ut min gamla chef efter noter när han råkade ställa kakor inom räckhåll för min glupska hund trots att jag påpekat att hon äter allt inom räckhåll och absolut inte får äta annat än maten jag servers pga allegi.
Han råkade pga trötthet, det var från tiden jag arbetade som beridare med långa dagar och stress. Men mina djur är helig mark för mig och där kvittar det vem du är för djuren går först.
På den notisen tycker jag det är ditt ansvar att hålla koll på din hund på jobbet.
Såklart man kan hjälpas åt men att skälla ut någon som råkade göra den den gjorde och du visste det var pga trötthet låter helmärkligt för mig
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 817
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp