Hur finner man modet att anmäla någon?

Tusen tack till alla som svarat! Jag såg att jag fått flera svar när jag satt i polisbilen på väg till sjukhuset, men hade svårt och logga in och svara själv så jag bad @Sonic76 uppdatera lite snabbt. Jättesnällt!

Det var en jättegullig tjej som ringde upp mig och sen fick jag prata med flera stycken andra, jag ville först bara ha råd kring hur tusan jag skulle göra i min sits eftersom jag inte vågar säga hans namn. Det slutade med att dom skickade en bil hem till mig ändå så vi i alla fall kunde diskutera det. Två manliga poliser kom hit och då insåg jag att fan, det här är allvarligt. Det hela slutade med att dom gjorde en anmälan, vilket tydligen är deras skyldighet i ett sånt här fall.
Och jag berättade, varenda jävla detalj, varje ord, varje sak han gjorde och sa. Berättade hur han satt och tittade på tv i flera timmar efteråt när jag ändå bad honom gå. Och ändå behöll lugnet. Han hade tagit min telefon så jag kunde inte ringa vare sig en vän eller 112.
Jag förstår inte hur jag kunde?! Däremot har jag inte nämnt namnet - ÄN. Poliserna sa att det är ingen fara, jag har kommit långt bara genom att våga ringa och kunna berätta.

Sen satt jag och den ena polisen och pratade när den andra gick iväg och ringde. Det beslutades om att samla in bevis, så dom fick kläder jag hade på mig då och tog även alla sängkläder. Alla sår och blåmärken fotades, även lägenheten. Dom ville även att jag skulle åka iväg till sjukhuset för undersökning, helst direkt. Okej.. Så jag ringde min vän och frågade om hon kunde tänka sig och möta upp där och hon slängde sig i bilen :heart.

Hon var med på allt utom undersökningarna, och hennes blick när jag återigen fick berätta för läkaren om hur allt gått till och exakt vad som hänt...fy fan vad ont i hjärtat det gjorde. Hon visste inga detaljer sen tidigare. Massor med provtagningar, gynundersökning, DNA-sök i hår, under naglar och gud vet allt.

Jag hann knappt sätta mig i polisbilen innan det började rassla till i chatten från grannar där de frågade vad som hänt. Tja, vad ska man säga? En av dom vill gärna träffa mig imorgon och prata, jag skrev att det var helt okej..även om jag inte vet hur mycket jag vågar säga.

Nu är jag duktigt trött i huvudet..


Du är modig och stark som orkar detta, massor av styrkekramar!
 
Jag blir alldeles gråtfärdig av era inlägg, tusen tusen tack! Det är tack vare er och min fina vän som det faktiskt gick det här. TACK! :love::love::love::love::love::love::love::love::love:

Idag mår jag som en rutten fisk, vilket iofs kanske inte är så konstigt.

Jag kanske är lite knepig, men det första jag kom och tänka på när jag kom hem igår var att jag var tvungen och bädda sängen eftersom poliserna tog med allt. Vilket jag verkligen avskyr! :D
 
@epi
Heja!
Jag tror att du kanske vågar nämna namnet med tiden, eller skriva ned det.
Men oavsett så ge det tid, du måste få landa.

Kram!
 
Fina ni... :heart Tack för era ord, de värmer så!
Jag ska in på vidare förhör på fredag förmiddag. Dum tid då ingen jag känner kan följa med, jag vet inte ens hur jag ska ha råd och ta mig dit. Men det löser sig alltid!
 
@epi Modigt! Starkt!
Ms._Marvel_Vol_3_3_Textless.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 213
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 695
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 686
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp