Bukefalos 28 år!

Hur finner man modet att anmäla någon?

Nu har jag varit borta några timmar och kommer hem och möts av era peppande ord, alltså ni är så grymma!!! Återigen, TACK! :love:

Precis innan jag stack hemifrån idag ringde kvinnojouren upp mig och sa att polisen hade bett dom göra det. Jag blev lite paff, men vi pratade en stund och jag var välkommen att höra av mig. Fick även numret till kriscentrum som ligger i samma håla där jag bor, så dit ska jag ringa imorgon.
Nu är det bara fredag jag ska få ihop på något sätt, det lär bli jobbigt.
 
Nu har jag varit borta några timmar och kommer hem och möts av era peppande ord, alltså ni är så grymma!!! Återigen, TACK! :love:

Precis innan jag stack hemifrån idag ringde kvinnojouren upp mig och sa att polisen hade bett dom göra det. Jag blev lite paff, men vi pratade en stund och jag var välkommen att höra av mig. Fick även numret till kriscentrum som ligger i samma håla där jag bor, så dit ska jag ringa imorgon.
Nu är det bara fredag jag ska få ihop på något sätt, det lär bli jobbigt.

Heja! Vad skönt att skyddsnätet fungerar. Prata med kvinnojouren innan du ska tillbaka, och jag hoppas innerligt att du orkar tala om namnet på den som gjorde det.
 
Nu har jag varit borta några timmar och kommer hem och möts av era peppande ord, alltså ni är så grymma!!! Återigen, TACK! :love:

Precis innan jag stack hemifrån idag ringde kvinnojouren upp mig och sa att polisen hade bett dom göra det. Jag blev lite paff, men vi pratade en stund och jag var välkommen att höra av mig. Fick även numret till kriscentrum som ligger i samma håla där jag bor, så dit ska jag ringa imorgon.
Nu är det bara fredag jag ska få ihop på något sätt, det lär bli jobbigt.
Du kan säkert få med dig någon från kvinnojouren eller kriscentrum om du frågar. Även om det inte är samma som att ha med en vän kan det vara skönt med lite stöttning.
 
Nu har jag äntligen fått tag på kriscentrum och dit var jag inte välkommen. Blev hänvisad till kvinnoklinikens kurator istället på sjukhuset, men dit har jag ingen möjlighet att ta mig heller :cry:. Så jag får ta mig igenom det här själv antar jag.

Just nu vill jag bara dra mig ur alltihop och sitta knäpptyst hos polisen på fredag. Jag vill verkligen inte gå igenom det här :cry::cry::cry::cry:.
 
Nu har jag äntligen fått tag på kriscentrum och dit var jag inte välkommen. Blev hänvisad till kvinnoklinikens kurator istället på sjukhuset, men dit har jag ingen möjlighet att ta mig heller :cry:. Så jag får ta mig igenom det här själv antar jag.

Just nu vill jag bara dra mig ur alltihop och sitta knäpptyst hos polisen på fredag. Jag vill verkligen inte gå igenom det här :cry::cry::cry::cry:.
Kan kvinnojouren följa med? Någon från brottsofferjouren?

Du är tillräckligt stark. Jag lovar! Det är SÅ skönt när det är gjort. Det är befriande att få upprättelse, att få känna att man är värd så mycket mer. Tänk också på att du får vara ifred från honom. Känslan när mitt ex åkte in i fängelse var så lättande. Jag blev trodd, man får inte behandla mig sådär. När det går sådär långt får du ett ombud som jobbar för bara dig.

Kämpa! Snart är det över och du kan börja bearbeta det som hänt dig ordentligt.
(Om du får tid hos kurator, kan du inte få gratis bussbiljetter då?)
 
Kan kvinnojouren följa med? Någon från brottsofferjouren?

Du är tillräckligt stark. Jag lovar! Det är SÅ skönt när det är gjort. Det är befriande att få upprättelse, att få känna att man är värd så mycket mer. Tänk också på att du får vara ifred från honom. Känslan när mitt ex åkte in i fängelse var så lättande. Jag blev trodd, man får inte behandla mig sådär. När det går sådär långt får du ett ombud som jobbar för bara dig.

Kämpa! Snart är det över och du kan börja bearbeta det som hänt dig ordentligt.
(Om du får tid hos kurator, kan du inte få gratis bussbiljetter då?)
Kan bara hålla med. Jag fick jättemycket beröm av åklagaren för att jag inte drog mig ur. Det var på den tiden man kunde det och allt las ner.
 
@purity_666 Just nu sitter jag bara och gråter i min soffa med katten i knät, jag orkar inte ringa runt och fråga :cry:. Jag har varit hyfsat lugn fram tills idag men nu är det mest bara skit.
Jag är så jäkla feg som inte vågar...

Tror inte jag kan få gratis bussbiljetter, i regionen där jag bor kan man bara få sjukresa numera och det kostar dubbelt så mycket som vanlig resa. Det finns inte en chans att min ekonomi klarar det :(.
 
@purity_666 Just nu sitter jag bara och gråter i min soffa med katten i knät, jag orkar inte ringa runt och fråga :cry:. Jag har varit hyfsat lugn fram tills idag men nu är det mest bara skit.
Jag är så jäkla feg som inte vågar...

Tror inte jag kan få gratis bussbiljetter, i regionen där jag bor kan man bara få sjukresa numera och det kostar dubbelt så mycket som vanlig resa. Det finns inte en chans att min ekonomi klarar det :(.
Jag vågar nog säga att alla här vill hjälpa dig om det handlar om buss/taxi!
Du klarar det! Du är grym!
 
@purity_666 Just nu sitter jag bara och gråter i min soffa med katten i knät, jag orkar inte ringa runt och fråga :cry:. Jag har varit hyfsat lugn fram tills idag men nu är det mest bara skit.
Jag är så jäkla feg som inte vågar...

Tror inte jag kan få gratis bussbiljetter, i regionen där jag bor kan man bara få sjukresa numera och det kostar dubbelt så mycket som vanlig resa. Det finns inte en chans att min ekonomi klarar det :(.
Åh vad dumt, här får man gratis bussbiljetter när man har inbokad tid inom vården.

Du är inte alls feg! Du vågade ju gå till polisen sist. Förstår att man kraschar. I början kan det kännas lite overkligt, nästan som om man bara sett det på film eller nåt. Sen kommer verkligheten och känslorna. Gråt! Det är nyttigt och du har ju all anledning att få släppa på känslorna. Gråt, var ledsen och bli sen arg också. Arg på den som utsatte dig för det här. För att du hamnat i den situationen du är i. Bli arg så klarar du dig igenom det här. Det är snart över med förhör och jag lovar det kommer kännas bättre sen.

Du klarar det! :heart
 
@purity_666 Just nu sitter jag bara och gråter i min soffa med katten i knät, jag orkar inte ringa runt och fråga :cry:. Jag har varit hyfsat lugn fram tills idag men nu är det mest bara skit.
Jag är så jäkla feg som inte vågar...

Tror inte jag kan få gratis bussbiljetter, i regionen där jag bor kan man bara få sjukresa numera och det kostar dubbelt så mycket som vanlig resa. Det finns inte en chans att min ekonomi klarar det :(.

Om du bor i Västeråstrakten så kan jag skjutsa dig, annars swishar jag gärna en slant.

Och du; du är absolut INTE feg! Du har ju gjort massor med modiga saker den här veckan!
 
@purity_666 Just nu sitter jag bara och gråter i min soffa med katten i knät, jag orkar inte ringa runt och fråga :cry:. Jag har varit hyfsat lugn fram tills idag men nu är det mest bara skit.
Jag är så jäkla feg som inte vågar...

Tror inte jag kan få gratis bussbiljetter, i regionen där jag bor kan man bara få sjukresa numera och det kostar dubbelt så mycket som vanlig resa. Det finns inte en chans att min ekonomi klarar det :(.
Jag swischar till dig för bussbiljetter. Det är bara att hojta till.
 
@purity_666 Just nu sitter jag bara och gråter i min soffa med katten i knät, jag orkar inte ringa runt och fråga :cry:. Jag har varit hyfsat lugn fram tills idag men nu är det mest bara skit.
Jag är så jäkla feg som inte vågar...

Tror inte jag kan få gratis bussbiljetter, i regionen där jag bor kan man bara få sjukresa numera och det kostar dubbelt så mycket som vanlig resa. Det finns inte en chans att min ekonomi klarar det :(.
Du kan!! Jag har varit med om (ungefär) samma sak. Jag ville inte, orkade inte - men det gick. Och den skyldige fick sona sitt straff. Ibland kan man göra saker FAST man inte vågar - man gör det ändå. För att man måste - för sin egen skull framförallt men också för andras skull, som lever i samma värld som den Skyldige.
 
Nu har jag äntligen fått tag på kriscentrum och dit var jag inte välkommen. Blev hänvisad till kvinnoklinikens kurator istället på sjukhuset, men dit har jag ingen möjlighet att ta mig heller :cry:. Så jag får ta mig igenom det här själv antar jag.

Just nu vill jag bara dra mig ur alltihop och sitta knäpptyst hos polisen på fredag. Jag vill verkligen inte gå igenom det här :cry::cry::cry::cry:.

Du klarar det. Finns det ingen buss du kan ta till sjukhuset?
Det är jätteviktigt att du tar dig till polisen och att du berättar allt på fredag. Man ska inte få bete sig så mot en annan människa. Jag tror att man lättare kan bearbeta om man har anmält och vågar prata om det.
 
Du har inte någon familjemedlem eller vän som kan vara med dig?
Du ska inte behöva ta dig igenom detta själv men jag tycker det är starkt av dig att du kämpar!!
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 682
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 347
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 894
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 748
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp