Hur finner man modet att anmäla någon?

Eller bara skriv om du orkar och kan. Än så länge är vi några som är vakna!
Du är för kär ❤.

Jag har så mycket som.vill ut, men jag hittar inte orden 😭. Det är lite av mitt problem tyvärr och har alltid varit, jag misstänker att det har med mina diagnoser att göra (har jag fått förklarat för mig av läkare iaf). Till och med på polisförhör har jag blivit erbjuden att få frågor istället för att berätta själv för det funkar helt enkelt inte annars. Framförallt inte när det blit så här traumatiskt - då blir det totalstopp.
Tänk dig att slänga in en bok i hjärnan och få ihop meningar av det utan några sidonummer - ungefär så är det.

Oerhört frustrerande för jag behöver prata, men kan inte 😞😭.
 
Du är för kär ❤.

Jag har så mycket som.vill ut, men jag hittar inte orden 😭. Det är lite av mitt problem tyvärr och har alltid varit, jag misstänker att det har med mina diagnoser att göra (har jag fått förklarat för mig av läkare iaf). Till och med på polisförhör har jag blivit erbjuden att få frågor istället för att berätta själv för det funkar helt enkelt inte annars. Framförallt inte när det blit så här traumatiskt - då blir det totalstopp.
Tänk dig att slänga in en bok i hjärnan och få ihop meningar av det utan några sidonummer - ungefär så är det.

Oerhört frustrerande för jag behöver prata, men kan inte 😞😭.

Du kan alltid skriva om någonting annat om du vill, om det hjälper. Lite vad som helst för att komma ur ångestbubblan?
Prova svara på random frågor? :)
Favoritserie? (Jag kan uppenbarligen behöva lite tips på någonting vettigt :D )
Har du krukväxter?
Vad har du för häst? Det känns som att jag bord eveta men det gör jag faktiskt inte.
 
Du kan alltid skriva om någonting annat om du vill, om det hjälper. Lite vad som helst för att komma ur ångestbubblan?
Prova svara på random frågor? :)
Favoritserie? (Jag kan uppenbarligen behöva lite tips på någonting vettigt :D )
Har du krukväxter?
Vad har du för häst? Det känns som att jag bord eveta men det gör jag faktiskt inte.
Det gör jag gärna 🙂.
Det har blivit några serier under mina karantänveckor kan man väl säga... Egentligen har jag ingen riktig favoritserie faktiskt, kriminalare i alla former är dock populärast. Klarar inte av en massa romantik, det händer för lite 😂.

Mina stackars krukväxter... Jag är bäst på att till och med ta död på kaktusar. Antingen växer växter ingenting här eller så blir de gigantiska. Min ena misshandlade julstjärna förvandlades till en buske för några år sedan tex 😳. Just nu har jag några stora grejer som kag inte vet namnet på, med betoning på stora! Jag har fått sätta buntband runt dom bara för att de ska hålla ihop 😂. Men de dör snart för de har överlevt mer än ett halvår och det hör inte till vanligheterna 😁.

Min häst är en kallblodstravare, vacker som en dag och med ännu finare insida ❤. Han har nyss fyllt 13 år och jag har haft honom sen han var 4 månader då jag hämtade hem honom och hans mamma.
 
Det gör jag gärna 🙂.
Det har blivit några serier under mina karantänveckor kan man väl säga... Egentligen har jag ingen riktig favoritserie faktiskt, kriminalare i alla former är dock populärast. Klarar inte av en massa romantik, det händer för lite 😂.

Mina stackars krukväxter... Jag är bäst på att till och med ta död på kaktusar. Antingen växer växter ingenting här eller så blir de gigantiska. Min ena misshandlade julstjärna förvandlades till en buske för några år sedan tex 😳. Just nu har jag några stora grejer som kag inte vet namnet på, med betoning på stora! Jag har fått sätta buntband runt dom bara för att de ska hålla ihop 😂. Men de dör snart för de har överlevt mer än ett halvår och det hör inte till vanligheterna 😁.

Min häst är en kallblodstravare, vacker som en dag och med ännu finare insida ❤. Han har nyss fyllt 13 år och jag har haft honom sen han var 4 månader då jag hämtade hem honom och hans mamma.
Apropå krukväxter så tog det mig flera månader innan jag insåg att jag hade en plastblomma en gång. "Varför är du fortfarande grön, jag har inte vattnat dig?" tänkte jag om krukväxten jag fått av min mamma, innan jag upptäckte sanningen när jag tog på den. :D Så du du har avgjort mer gröna fingrar än undertecknad.
 
Det gör jag gärna 🙂.
Det har blivit några serier under mina karantänveckor kan man väl säga... Egentligen har jag ingen riktig favoritserie faktiskt, kriminalare i alla former är dock populärast. Klarar inte av en massa romantik, det händer för lite 😂.

Mina stackars krukväxter... Jag är bäst på att till och med ta död på kaktusar. Antingen växer växter ingenting här eller så blir de gigantiska. Min ena misshandlade julstjärna förvandlades till en buske för några år sedan tex 😳. Just nu har jag några stora grejer som kag inte vet namnet på, med betoning på stora! Jag har fått sätta buntband runt dom bara för att de ska hålla ihop 😂. Men de dör snart för de har överlevt mer än ett halvår och det hör inte till vanligheterna 😁.

Min häst är en kallblodstravare, vacker som en dag och med ännu finare insida ❤. Han har nyss fyllt 13 år och jag har haft honom sen han var 4 månader då jag hämtade hem honom och hans mamma.

Jag är absolut inte någon fan av romantik heller, det närmaste jag kommer är Modern Family. :D Är Dexter en kriminalare? :angel:

Alltså, kaktusar är SVÅRA, och vi ser gärna bilder på en jättejulstjärnebuske. Du är varmt välkommen i tråden om rumsväxter i HemochHobby. ;)

God smak! Är det kusen på profilbilden? :love:
 
Apropå krukväxter så tog det mig flera månader innan jag insåg att jag hade en plastblomma en gång. "Varför är du fortfarande grön, jag har inte vattnat dig?" tänkte jag om krukväxten jag fått av min mamma, innan jag upptäckte sanningen när jag tog på den. :D
Hahaha!!! 😂😂😂
Jag fick en tråkig grön sak av mamma när huset såldes, jag gillar gröna tråkiga tjockbladade blommor för dom kan man misshandla bra 🙈. Efter några månader började den slänga ut nya blad och jag fattade ingenting....men gissade på att den typ växte för att den var rädd för att dö eller något och ville visa att den också kunde.
När jag sen kom ut i köket så var där en stoooor röd blomma 😱. Clivia hette visst blomman. Jag ringde mamma och tjurade över att den ju inte skulle blomma och rött passade inte in här 😂.
Hon blev helt tyst. Sen sa hon att hon fått den av min farmor och den hade inte blommat sen hon fick den 16 (!!!!) år tidigare. Farmor hade i sin tur fått den av någon en jäkla massa år innan dess så det visade sig att jag misshandlade en halvantik blomma i mitt kök. Den ångesten 😂😂😂. Den slutade varken växa eller blomma, förräns min katt några år senare bestämde sig för att sova i den. Ooopsi....🙄

Jao, jag skriver romaner ibland. Sorry 🙄.
 
Hahaha!!! 😂😂😂
Jag fick en tråkig grön sak av mamma när huset såldes, jag gillar gröna tråkiga tjockbladade blommor för dom kan man misshandla bra 🙈. Efter några månader började den slänga ut nya blad och jag fattade ingenting....men gissade på att den typ växte för att den var rädd för att dö eller något och ville visa att den också kunde.
När jag sen kom ut i köket så var där en stoooor röd blomma 😱. Clivia hette visst blomman. Jag ringde mamma och tjurade över att den ju inte skulle blomma och rött passade inte in här 😂.
Hon blev helt tyst. Sen sa hon att hon fått den av min farmor och den hade inte blommat sen hon fick den 16 (!!!!) år tidigare. Farmor hade i sin tur fått den av någon en jäkla massa år innan dess så det visade sig att jag misshandlade en halvantik blomma i mitt kök. Den ångesten 😂😂😂. Den slutade varken växa eller blomma, förräns min katt några år senare bestämde sig för att sova i den. Ooopsi....🙄

Jao, jag skriver romaner ibland. Sorry 🙄.
Clivior är Fantastiska växter! Nu måste du ju skaffa en ny bara för att du berättat om den och eftersom du lyckades så bra!
Det finns säkert någon tant i grannskapet som kan ge dig en när det här karantäneländet är över.
 
Hahaha!!! 😂😂😂
Jag fick en tråkig grön sak av mamma när huset såldes, jag gillar gröna tråkiga tjockbladade blommor för dom kan man misshandla bra 🙈. Efter några månader började den slänga ut nya blad och jag fattade ingenting....men gissade på att den typ växte för att den var rädd för att dö eller något och ville visa att den också kunde.
När jag sen kom ut i köket så var där en stoooor röd blomma 😱. Clivia hette visst blomman. Jag ringde mamma och tjurade över att den ju inte skulle blomma och rött passade inte in här 😂.
Hon blev helt tyst. Sen sa hon att hon fått den av min farmor och den hade inte blommat sen hon fick den 16 (!!!!) år tidigare. Farmor hade i sin tur fått den av någon en jäkla massa år innan dess så det visade sig att jag misshandlade en halvantik blomma i mitt kök. Den ångesten 😂😂😂. Den slutade varken växa eller blomma, förräns min katt några år senare bestämde sig för att sova i den. Ooopsi....🙄

Jao, jag skriver romaner ibland. Sorry 🙄.
Fortsätt gärna! Det är roligt att läsa 😁

Här är för övrigt en till som alltid skriver romaner, jag KAN INTE hålla mig kortfattad. Måste bara få med en liten detalj... och en till... och en till. Och sen är det kört för inte kan jag ta bort något 🙄
 
Hahaha!!! 😂😂😂
Jag fick en tråkig grön sak av mamma när huset såldes, jag gillar gröna tråkiga tjockbladade blommor för dom kan man misshandla bra 🙈. Efter några månader började den slänga ut nya blad och jag fattade ingenting....men gissade på att den typ växte för att den var rädd för att dö eller något och ville visa att den också kunde.
När jag sen kom ut i köket så var där en stoooor röd blomma 😱. Clivia hette visst blomman. Jag ringde mamma och tjurade över att den ju inte skulle blomma och rött passade inte in här 😂.
Hon blev helt tyst. Sen sa hon att hon fått den av min farmor och den hade inte blommat sen hon fick den 16 (!!!!) år tidigare. Farmor hade i sin tur fått den av någon en jäkla massa år innan dess så det visade sig att jag misshandlade en halvantik blomma i mitt kök. Den ångesten 😂😂😂. Den slutade varken växa eller blomma, förräns min katt några år senare bestämde sig för att sova i den. Ooopsi....🙄

Jao, jag skriver romaner ibland. Sorry 🙄.
Uppskattar romaner ;) och då var det ju inte ens du som sabbade den, utan katten. Haha.
 
Jag är absolut inte någon fan av romantik heller, det närmaste jag kommer är Modern Family. :D Är Dexter en kriminalare? :angel:

Alltså, kaktusar är SVÅRA, och vi ser gärna bilder på en jättejulstjärnebuske. Du är varmt välkommen i tråden om rumsväxter i HemochHobby. ;)

God smak! Är det kusen på profilbilden? :love:
Ja det är min fis på bilden! 😍

Dexter funkar finfint! 😁 Blod, poliser och lite Bones så är jag mer än nöj ✌.

Har ni sett Tiger King på netflix? Jag sträcktittade på den igår i ren tristess...vilka nötter det finns säger jag bara 😳.

Åh! Jag ska se om jag hittar en bild på min buske, vet att jag ska ha en på fejjan där den är några månader gammal iaf!
På tal om kaktusar råkade jag elda upp en också...jag skulle exprimenter 🙈. Det är tur att jag har mina idiotier på papper alltså...

Mitt fönster med buntbandsblommorna 😂 (och några grillpinnar i brist på blompinnar...men då var blommorn små). Dom fick vatten igår för dom var jätteledsna...glömde visst ta bort de gamla bladen hahaha.

Min boendestödjare har alltid fått vattna blommorna för jag kommer verkligen inte ihåg det själv. Vi planterade en jäkla massa tomatfrön ihop (många frön, för mycket jord som jag inte bara ville slänga och alldeles för många krukor över) och hoppades på att NÅGON skulle överleva. Till hennes stora förtret gjorde alla det dessvärre konstigt nog. 84 plantor - jag hade krukor tamejfan överallt!! Och jag kan inte slänga något som växer, jag är för blödig för det.

Återigen gjorde min älskade katt ett grymt bra jobb! Jag har sol i ena fönstret hela dagarna så mååånga plantor staplades där. En dag tyckte Zizzo att han ville flytta sin sovplats från soffan och till fönstret och la sig helt enkelt på rygg bland plantorna så de dog. Jag har aldrig varit så lättad! Inte min boendestödjare heller 😂 .
Aldrig mer tomater...
 

Bifogade filer

  • 20200409_005932.jpg
    20200409_005932.jpg
    231,2 KB · Visningar: 119
Jag tror att vi har några användare som kan relatera till "för många tomater. "men jag nämner inga namn! :D
Växterna du har där i fönstret är monsteror, de är jättefina och har många fans! Ochjag ser hemskt gärna en bild på julstjärnebusken!

Hästen är ju helt Fantastisk! :love: Vad är det för stam?

Och blir jag tyst är det för att jag somnat. :heart Risken finns.
 
Clivior är Fantastiska växter! Nu måste du ju skaffa en ny bara för att du berättat om den och eftersom du lyckades så bra!
Det finns säkert någon tant i grannskapet som kan ge dig en när det här karantäneländet är över.
Ja de är vackra när de väl blommar! Trots att den var röd 😂. Ja alltså jag måste ragga upp nån gammal tant sen! Bild på blomdödaren (som jag saknar honom...) ❤.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1586387989574.jpg
    FB_IMG_1586387989574.jpg
    53 KB · Visningar: 115

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 202
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 665
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 686
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp