Hur finner man modet att anmäla någon?

Jag har precis vaknat, somnade igen när jag fått kontakt med alla.
Jag ska inte ljuga för det slår bara tillbaka, jag har mycket mindre mediciner hemma idag än vad jag hade igår kan man säga. Det blev nog en del...minns inte riktigt... Och ja det var medvetet.

Mår väldigt ruttet både fysiskt och psykiskt idag 😞
 
Jag har precis vaknat, somnade igen när jag fått kontakt med alla.
Jag ska inte ljuga för det slår bara tillbaka, jag har mycket mindre mediciner hemma idag än vad jag hade igår kan man säga. Det blev nog en del...minns inte riktigt... Och ja det var medvetet.

Mår väldigt ruttet både fysiskt och psykiskt idag 😞

Men du är här nu! :heart Ta det lugnt, drick mycket vätska. *Duh Sel*
 
Jag har precis vaknat, somnade igen när jag fått kontakt med alla.
Jag ska inte ljuga för det slår bara tillbaka, jag har mycket mindre mediciner hemma idag än vad jag hade igår kan man säga. Det blev nog en del...minns inte riktigt... Och ja det var medvetet.

Mår väldigt ruttet både fysiskt och psykiskt idag 😞

Kram på dig! :heart Önskar så innerligt det fanns något jag kunde göra för att få bort allt det onda. Eller iallafall något så det skulle ta slut på eländet här och nu!

Men, ska vi babbla bort en liten stund om du orkar? Vi kan babbla på om vad som helst!

Och på tal om tidigare här när det diskuterades blommor så fick jag äran igår att ta över 6 små skott av mårbackapelargon. (Heter dom så?!)

Jag vet inte hur jag ska få dom att överleva!:nailbiting: Har inte haft en levande växt i huset på 5 år!
 
Kram på dig! :heart Önskar så innerligt det fanns något jag kunde göra för att få bort allt det onda. Eller iallafall något så det skulle ta slut på eländet här och nu!

Men, ska vi babbla bort en liten stund om du orkar? Vi kan babbla på om vad som helst!

Och på tal om tidigare här när det diskuterades blommor så fick jag äran igår att ta över 6 små skott av mårbackapelargon. (Heter dom så?!)

Jag vet inte hur jag ska få dom att överleva!:nailbiting: Har inte haft en levande växt i huset på 5 år!
Visst kan vi babbla bort en stund ❤.
Mårbackapelargon...alltså, jag har ingen aning om något heter så hahaha! Alla säger att pelargoner är lätta och att dom blommar bara man tittar på dom typ, jag eh, öh. De har väl överlevt nån vecka hos mig nån gång. Jag gick all in och köpte jättefina som var tvåfärgade och blommornas blad var typ taggiga?! Otroligt vackra!! I några dagar :o

Jag har bara ett tips, som jag själv är ganska usel på. Vatten!
 
Visst kan vi babbla bort en stund ❤.
Mårbackapelargon...alltså, jag har ingen aning om något heter så hahaha! Alla säger att pelargoner är lätta och att dom blommar bara man tittar på dom typ, jag eh, öh. De har väl överlevt nån vecka hos mig nån gång. Jag gick all in och köpte jättefina som var tvåfärgade och blommornas blad var typ taggiga?! Otroligt vackra!! I några dagar :o

Jag har bara ett tips, som jag själv är ganska usel på. Vatten!

Ja, jag glömmer också det där med vatten... Visserligen så har jag nog vattnat ihjäl en och annan blomma också... Dom har så olika behov alla blommor så man blir knäpp!

Nä,tacka vet jag plast!:p:rofl:
 
  • Haha
Reactions: Sel
Jag har en tendens att försöka älska ihjäl mina växter. Jag vill så gärna att allt ska bli rätt att de dör till slut så det är lite trial and error här i huset. sedan sätter ju ekonomin stopp också om man vill älska dem för flera hundra i mpnaden i form av lampor och stuff.
Jag gör detsamma med djuren men som tur är verkar de stå ut med kärleken och leva ändå. :D
 
Ja, jag glömmer också det där med vatten... Visserligen så har jag nog vattnat ihjäl en och annan blomma också... Dom har så olika behov alla blommor så man blir knäpp!

Nä,tacka vet jag plast!:p:rofl:
Åh! Kalla, de blommorna är ju svinlätta kom jag på!! Tror de heter så i alla fall, ehm.Eller ja när de hänger ner över kanten på krukorna kanske det har gått lite för långt (de överlever inte att det hänt mer än en 20 gånger dock, vet av erfarenhet..), men även då har jag lyckats få liv i dom igen för på bara en halvtimme eller nåt så står blomjäklarna upp igen.

Jag googlar ihjäl mig när det kommer till blommor och ändå blir det fel :D.
Jag är otroligt mycket bättre när det gäller grönsaker och sånt och jag funderar på att göra ett litet växthus intill husväggen på altanen i år faktiskt för jag har sol där 9-14 varje dag där 😊. Jag och marsvinen äter massor av grönsaker så det går alltid åt. Brukar fixa gurka, chili, och paprika varje år, funderar på att prova melon i år. Jag köper dock färdiga plantor för jag har inte tålamod till att vänta tills de växer upp.

Vi får totalrenoverat utvändigt här nu och de har hållit på sen i oktober med att byta ut vattenledningar mm och nu i veckan blev äntligen plattläggningen klar. På tiden! Jag är extremt ljudkänslig så det har varit en pina och jag har försökt vara hemifrån så mycket som möjligt, men självklart har dom passat på och lägga alla plattor när jag varit i karantän. Jag bor på ytterkanten av huset och nu är det plattor på kortsidan också och när de plattats till har jag haft lite panik. Både både fram och baksidan samtidigt, med början vid halv sju på morgonen. Kul....! Fast jag har fått större altan så det får gå, och jag har fått plattor istället för gräs på framsidan så jag har fått eget utrymme där också nu.

Det var det där med romaner....
 
Jag har en tendens att försöka älska ihjäl mina växter. Jag vill så gärna att allt ska bli rätt att de dör till slut så det är lite trial and error här i huset. sedan sätter ju ekonomin stopp också om man vill älska dem för flera hundra i mpnaden i form av lampor och stuff.
Jag gör detsamma med djuren men som tur är verkar de stå ut med kärleken och leva ändå. :D
Hahaha, som här! Jag går all in med allt. Eller inte all in alls och då blir det mest skit av det haha.

Fy vad jag saknar min häst, det är helt sjukt... Tur jag har mina älskade marsvin här hemma som förgyller mina dagar med sitt pratande ❤. Batman och Stålis är mina två superhjältar och jag är deras matslav. Just nu springer de omkring här i soffan och bajsar.
 
Svärmor tänker köpa växter åt oss i inflyttningspresent. Jag drömmer om lummig grönska, men jag är totalt oduglig när det gäller växter. Sambon är bättre. Någon som kan länka en bra lista på katt-säkra växter? Nuvarande äter inte på växter, men nästa kanske gör.
 
Det är en himla tur att jag får medicin mot illamående utskrivet, så nu har det lagt sig lite :)
*Hugger din sista knapp bara.
Läst ikapp tråden lite.
Tråkigt att läsa att du inte mår bra,
Corona var väl det sista du behövde ovanpå allt annat.

Är en som gärna deltar i att prata här om ditt och datt för att distrahera.
Just nu är jag kanske inte vaken så mycket nätter, men det kommer nätter när jag jobbar sedan då jag säkert kan skriva lite.

Jag gillar också kriminalserier! Och sjukhusserier...
Finns så många bra kriminalare ju :)
Elementary är en favorit hos mig, men tror inte den finns på någon playfunktion just nu...
Sen gillar jag Bones också.

Din häst ser otroligt vacker ut på profilbilden. Har du någon mer bild?
 
Svärmor tänker köpa växter åt oss i inflyttningspresent. Jag drömmer om lummig grönska, men jag är totalt oduglig när det gäller växter. Sambon är bättre. Någon som kan länka en bra lista på katt-säkra växter? Nuvarande äter inte på växter, men nästa kanske gör.
Till trädgård eller inomhus?
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 162
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 657
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 685
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp