Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?
Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte.![]()
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?
Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte.![]()
När jag sökt vård utifrån mitt sömnbehov (som ställer till svårigheter i vardagen) så säger läkarna att det är normalt och att sömnbehovet skiljer sig väldigt mycket mellan människor utan att det är något konstigt..
Ja de har testat för det mesta som går förutom sömnlabb. Har dock även haft vitaminbrist när jag varit där så vi har aldrig kommit längre i utredningen.. Och jag kommer inte riktigt till skott med att pusha för fortsättning nu när bristen är åtgärdad men problemet ändå kvarstår..Jag behöver minst 9h men i ett skov kan jag sova bort hela dagen.
Jag har hypotyreos - är du testad för det?
Ja de har testat för det mesta som går förutom sömnlabb. Har dock även haft vitaminbrist när jag varit där så vi har aldrig kommit längre i utredningen.. Och jag kommer inte riktigt till skott med att pusha för fortsättning nu när bristen är åtgärdad men problemet ändå kvarstår..