hur mycket är du beredd att betala i stallhyra?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare tigerofswe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 810
T

tigerofswe

jag undrar hur mycket ni är beredda att betala i stallhyra. jag tänker mig ett nytt välplanerat stall med bra luft, varmtempererat under vintern. Stor sadelkammare, kök, toalett, spolspilta.

Mockning in, utsläpp och täckesbyte vardagar, foder och strö i form av spån ingår. 4 fodringar/dag alla dagar. På anläggningen skulle det finnas ridhus, dressyrbana samt en hoppbana.

Hur ser det ultimata stallet ut? Vilka tjänster vill ni ha?

Sv: hur mycket är du beredd att betala i stallhyra?

vilket ställe :D Den dagen jag skaffar häst (måste bli snart) är det viktigt för mig att det ingår fodringar vardagar och in/utsläpp samt täckesbyte vid utsläppet. Helgerna kan jag dela med de andra så man tar en dag per box då man släpper ut, fodrar och tar in. Visst kan det vara skönt med service även på helgerna men det brukar alltid bli mycket dyrare då.

Sen är det bra om det ingår havre/korn, hö/ensilage och spån/torv också. O betfor :D Då vill man ju att stallägaren är väldigt noga med kvalitén av det.

Ridbana är bra o fina ridvägar. Ridhus är plus men ofta skenar priset iväg.

Personligen vill jag betala max 2000 kr/mån för allt det. Vet att det är omöjligt runt storstäder men jag har sett många fina stall som ligger runt det priset. Utan ridhus då.

Sv: hur mycket är du beredd att betala i stallhyra?

Jag vill ha in och utsläpp samt 4 fodringar alla dagar i veckan (jobbar även helger), strö och hö ingår, täckesbyte, stora fina hagar, ridplan, ridhus, hindermaterial, bra ridvägar, spolspilta, toa och i alla fall micro bör finnas.

Mocka, blanda mat, fylla höpåsar osv gör jag helst själv.

Kan tänka mig betala upp till 3000kr beroende på stallets läge, mindre omd et ligger mitt ute i tjotahejti

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 276
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån... 2
Svar
28
· Visningar
6 256
Anläggning Vi har 2 lediga boxplatser i vårt stall. Vad som ingår: Halm, Hösilage av god kvalité (fri tillgång dagtid). Samt så mycket som är... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 342
Senast: Miiikaela_
·
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
18 541
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka