Hur ofta träffar ni vänner?

En eller två vänner i veckan skulle jag tro, vilka jag träffar varierar och frekvensen.
En del oftare än andra. Vissa kanske nån gång om året eller så.
Jag har en bra vän på jobbet så henne träffar Jag ofta. Mitt ex som passar hunden träffar jag ju nästan varje dag.
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)

Beror ju lite på hur man definierar vänner. Om jag tänker mig personer jag trivs med och har trevligt ihop med, men kanske inga djupare samtal, så träffar jag vänner i stallet varje dag. Men de som jag verkligen kan prata om allt med, träffar jag kanske 1-2 gånger/månad av de som bor i samma stad. Vi hörs dock oftare per telefon. De som bor längre ifrån mig träffar jag nån gång/år.
 
En eller två gånger i månaden för mig med. Förstår inte hur folk orkar jobba heltid och träffa vänner flera gånger i veckan. Visserligen så pluggar jag också samt har flera tidskrävande fritidsintressen men då kan man ju träffa folk då. ”Bara träffas och hänga” finns det oftast varken tid eller ork för.
 
Eh ja några gånger per år kanske. Har inte så många vänner, de jag har jobbar liksom jag själv oregelbundet och vi har alla barn. Så det är ofta svårt att få ihop, och fallerar dessutom ofta pga att nån blir sjuk eller liknande (tre gånger försökte vi ses i vintras, alla tre gånger hade någon av familjerna magsjuka hemma vid tillfället ...)
 
När jag bodde i Sthlm var det väl snudd på dagligen. Hade ju nära till vänner och hade vänner i stallet.

Nu har jag flyttat ifrån vänner och familj och har haft extremt mycket jobb. Sambo och jag är normalt sett sociala. Men båda är slutjobbade. Så vi orkar inte riktigt bjuda hit folk så ofta.
Det blir väl 1-2 ggr i månaden typ nu.
Sen är det ju trevligt folk i stallet här som man kan prata med då man är där.

Jag hörs ju av med vänner/familj regelbundet även om vi inte hinner ses nu så vet jag att de är kvar och att det blir mer framöver.
 
Inte så ofta. Beror på vad man räknar som vänner, min familj är ju mina vänner. Har begränsad energi så blir inte så mycket umgås för min del så. Får lägga den energin hemma på djuren, familjen och mina intressen.

2 gånger per månad blir det nog just nu, kanske. Önskar jag orkade mer :/
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Inte alls... har inte så många vänner utöver de på jobbet, har en men henne träffar jag typ 1 gång i halvåret ibland en gång om året.

Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Nej, men jobbar rätt långa dar förvisso och brukar va rätt trött både fysiskt och psykiskt efter en dag.
 
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?

Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det. :)
Jag träffar vänner under aktiviteter, vi cykeltränar tillsammans eller är i stallet tillsammans. Då och då ses vi för att umgås och då tar vi oftast en promenad och snackar, max en gång i veckan.
 
Kul med så många svar! Det var väldigt varierat. :)

Alltifrån 1-4 dagar i veckan. Då oftast promenad, filmkväll eller fest.

Är introvert och blir väldigt socialt utmattad av mitt jobb. Så vill ofta vara ensam efteråt!

Det låter ju supergött! Fyra gånger i veckan är ju ändå mycket om du även har ett socialt jobb. Jag har också ett väldigt socialt jobb och brukar vilja vara ensam mycket (men mitt sociala behov verkar ha ökat).

Typ en gång om året kanske? Jag räknar inte med släkten då utan enbart vänner.
Har inte umgåtts med någon i år iaf. Inte heller förra året vad jag kan minnas. Jag vet att jag träffade en vän sommaren 2017. Så varannat år då om jag träffar någon detta året.

Det var verkligen sällan! Hur kommer det sig? Har du inte större behov än så? :)

Glömde... Ja, jag har sambo och tre barn varav den minsta bara är dryga året, och både jag och sambon har ideella engagemang. Sambons vänner är barnlösa i princip hela bunten och singlar i många fall, och han är mycket bättre på att träffa dem än vad jag är på att träffa mina vänner som nästan alla har barn och familj vilket försvårar att få ihop tillfällen att ses.

Det är ju lite av en framtida farhåga, när vännerna bildar familj. :nailbiting:

Beror ju lite på hur man definierar vänner. Om jag tänker mig personer jag trivs med och har trevligt ihop med, men kanske inga djupare samtal, så träffar jag vänner i stallet varje dag. Men de som jag verkligen kan prata om allt med, träffar jag kanske 1-2 gånger/månad av de som bor i samma stad. Vi hörs dock oftare per telefon. De som bor längre ifrån mig träffar jag nån gång/år.

Ja, på jobbet så har jag ju social samvaro och trevliga samtal varje dag. Utan det så hade jag ju helt klart känt mig mer ensam men det tillfredställer nog inte mitt sociala behov så mycket, vad det verkar.

En eller två gånger i månaden för mig med. Förstår inte hur folk orkar jobba heltid och träffa vänner flera gånger i veckan. Visserligen så pluggar jag också samt har flera tidskrävande fritidsintressen men då kan man ju träffa folk då. ”Bara träffas och hänga” finns det oftast varken tid eller ork för.

Nej, ens vardag ser ju olika ut. För mig som "bara" arbetar heltid, tränar några gånger i veckan och bor i lägenhet så finns det ju oceaner av tid, känns det som.

Eh ja några gånger per år kanske. Har inte så många vänner, de jag har jobbar liksom jag själv oregelbundet och vi har alla barn. Så det är ofta svårt att få ihop, och fallerar dessutom ofta pga att nån blir sjuk eller liknande (tre gånger försökte vi ses i vintras, alla tre gånger hade någon av familjerna magsjuka hemma vid tillfället ...)

Åh, fy vad tråkigt! Så trist när man får skjuta upp en träff flera gånger.
 
Senast ändrad:
Nära vänner tyvärr allt för sällan. Blir väl nån gång i månaden om man gör något genomsnitt. Bästisen som jag hängt ihop med sedan 10-12 årsåldern träffar jag ungefär en gång i veckan. Förut sågs vi nästan varje dag.

Det som ställer till det är att jag jobbar lite udda tider, då andra är lediga jobbar jag osv. Sen är det inte alltid så mycket tid över efter jobb samt egen häst. En del är i helt annan livssituation med barn och liknande, jag är singel.

Mycket social samvaro blir det ändå med familjen samt stallskompisar.
 
Just nu är jag student och allt är lite upp och ned. Men tidigare när jag arbetade träffade jag vänner ca 1-3 gånger i veckan, utöver mina jobbarkompisar som jag umgås mycket med utanför jobbet. Jag har stort socialt behov men behöver också återhämtning (särskilt pga stressigt jobb) och måste ha dagar som är helt oplanerade.
 
Det går i perioder! :D Under vintern hinner jag/vi umgås väldigt lite med vänner om man menar att vi träffas för att umgås. Vardagarna går åt till skola, jobb och ledarskap inom idrottsföreningen. Helgerna går åt till tävlingar eller om det är säsong, jakt. Sen träffar jag människor som jag räknar som vänner på både tävlingar och jakten, men vi hinner inte umgås utan det blir lite småprat med många avbrott.
Under sommaren brukar vi däremot ta igen det och träffa vänner både med familjen eller åka iväg ensam och träffa vänner/få hem vänner. Ofta umgås vi mer intensivt då också, gärna flera dagar i sträck i sommarstugan eller om folk hälsar på hemma hos oss/vi åker hem till någon.
 
En gång varannan vecka kanske? Jag har inte så stort behov för att fysiskt träffa vänner, utan det fungerar bra så. Sedan tillgodoses ändå ett visst socialt behov via tex Facebook, SMS eller mail så vi har ju koll på varandra ändå. Det finns dock vänner jag skulle vilja träffa oftare, någon som jag tex inte sett på flera år på grund av flytt och sjukdom så henne längtar jag efter att träffa!
 
Oj, dagligen skulle jag nog aldrig orka eller hinna! När hann du med typ hushållsarbete om du dessutom hade häst?

Jag jobbade med häst och kunde ofta ta mina 2 egna i lucka i schema under dagen. Och så hängde jag som sagt med vänner i stallet med. Då kunde man käka ihop/fika/bara umgås någon h mellan mitt jobb.
Sen kunde man äta ihop utanför stall. En av mina bästa vänner bodde i kvarteret bredvid tex och vi kunde ses lätt.
Jag bodde i lght då. Så det var inte så mkt som skulle skötas mer än dammsuga, tvätta etc.
Jag hann sällan laga mat och åt ofta på vägen om jag inte hade bokat in att äta med någon.
Jag kunde också åka iväg och jobba med en vän och under de och egna jobbresor träffa andra vänner som man ofta bodde hos.
 
Oj. Nån gång i månaden kanske?

Jag är väldigt social och trivs inte i mitt eget sällskap men har inga vänner som har tid att ses. Dessutom träffar jag aldrig vänner bara för att ses. Vi har alltid något ärende för att träffas- även om ärendet inte behöver vara så viktigt.

Det var mer frekvent när jag var gift för då umgicks vi med andra på en bit mat hos varann. När jag blev ensam så var ingen så intresserad av att komma och hälsa på eller bjuda in. Så jag har inrättat livet efter det.

Ikväll har jag fikat med en mycket kär vän innan vi bägge skulle gå på ett föreningsevenemang. Där träffade vi andra vänner också.
Nu har jag ett jobb som går ut på att vara social så jag fårmassor av värme och umgänge med mna deltagare och arbetskamrater. Så jag är inte socialt svältfödd.

"Tjejgäng" har jag aldrig haft. Det har varit blandat eller rena killgäng där jag ingått.. Men det var när jag var yngre.
 
Ja, på jobbet så har jag ju social samvaro och trevliga samtal varje dag. Utan det så hade jag ju helt klart känt mig mer ensam men det tillfredställer nog inte mitt sociala behov så mycket, vad det verkar.

Jag har varit själv med mina hästar de senaste sex åren, så jag förstår precis vad du menar! Nu kan jag stå och snacka häst flera timmar. Ibland utan att jag ens har hästen med mig från hagen. :o

Jag har dessutom fördelen av att bo på gården, så jag kan gå hem och äta en sväng och sen gå tillbaka till stallet om jag vill. :love:
 
Är både osocial och ngt introvert så trivs ypperligt i mitt eget och familjens sällskap ;)
Har ett jättesocialt jobb så när jag är ledig behöver jag varva ner.
Så skulle säga max 1 gång i månaden, men som sagt får ut mkt socialt på jobbet och trivs med mina arbetskamrater!
 
Min bästa kompis träffar jag en gång i veckan, alltid på samma dag så vi aldrig glömmer bort det. Andra vänner träffar jag rätt sällan, vi umgås en del med min sambos vänner som är bättre på att styra upp saker, dem träffar vi kanske en gång i månaden ungefär. Annars går det mycket i perioder för mig, ibland får jag ryck och börjar styra upp lite träffar och ibland vill jag bara vara hemma utöver träffarna med min bästa vän.
Jag har ett socialt utmattande jobb och umgås väldigt nära mina kollegor på dagarna så för mig är det ganska tillräckligt eftersom jag inte är supersocial som person.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 886
Senast: Elendil
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 935
Senast: Freazer
·
  • Omröstning
Relationer Jag har märkt att mitt sociala umgänge blivit allt mindre dom senaste två åren. För mig är umgänget kollegor (ytligt då vi inte har...
2
Svar
38
· Visningar
2 317
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp