Bukefalos 28 år!

Hur skulle en arbetsgivare se på det här?

Utifrån min yrkesroll (personalare) skulle jag rekommendera dig att ta jobbet som butikssäljare! Du pluggar ju samtidigt; det är ju din huvudsysselsättning. Jag skulle nog inte se arbetsuppgifterna inom butiksjobbet som så relevanta om jag skulle rekrytera dig till t ex jobb som utredare eller projektledare. Däremot är det en merit i den formen att du visar vad du är för person; du är beredd att hellre ha ett jobb än att vänta på att det "perfekta" ska dyka upp. Mötet med människor i butikssituationen och hur du hanterat det är ju alltid en merit i alla arbeten (om du har goda betyg o referenser från jobbet) - det visar att du är duktig på bemötande och det är viktigt i alla slags jobb.

Kul att du har den synen! Alltid roligt när folk ser det positiva i det man gör. På ett sätt tror jag att butiksjobb skulle vara bra för mig på så sätt att jag ofta kan vara lite introvert. Jag har arbetat väldigt självständigt senaste 4 åren, med andra ord har jag kunnat sitta bakom datorn, osminkad med ett skatbo på huvudet och knappat in planer och rapporter hela dagarna. Att behöva polera mitt yttre, lägga på ett colgate-smile och bemöta människor hela dagarna tror jag skulle utveckla min sociala kompetens väldigt mycket.
 
Det är via Retail Knowledge så jag fick uppfattningen att det kan att variera! Vilken butik jobbar du i? :) Intervjun gick bra och jag kommer att få besked i slutet av nästa vecka, så jag har fram tills dess på mig att fundera!
Vad roligt, jag är också anställd via dem! :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har levt utanför den vanliga arbetsmarknaden i jättemånga år. Mina extrajobb och korta anställningar har varit såna där man får lön...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 974
Senast: Kadi
·
Skola & Jobb Skulle vilja byta karriär efter många år inom samma yrke. Jag har en universitetetsutbildning men jobbar idag inte inom det utan i ett...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Brandgul
·
Skola & Jobb Jag är sjukskriven 25/4-25/5 (har självklart läkarintyg) och skulle under den perioden arbetat x antal pass enligt schema de första 14...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 099
Senast: em-pirre
·
Skola & Jobb Jag hade lönesamtal i förrgår och är fortfarande irriterad och har svårt att släppa samtalet jag hade med min chef.. Bakgrunden är att...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 600
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp