Hur svårt är det att säga "tack"?

Bukefalos 30 år!

För mig händer det ofta att jag skriver meddelanden och glömmer peta på ”skicka-symbolen”. Sen efter en halvtimme eller en timme så upptäcker jag det och skickar.

@tott Har du kollat om hon tackat via nån annan kanal? En släkting till mig blev sur en gång för att jag inte tackat för bilder hon skickat, men hon hade bara inte sett att jag tackat via annan kanal. (Kanske lite dumt av mig men råkade vara inne på den kanalen när jag kom på att jag ju skulle tacka).

Och varför berättade du det inte då?
Varför är du så fixerad vid varför jag inte sa något till släktingen?

Jag var alltså femår gammal när jag fick presenten, den skickades för hon bodde långt från oss och jag hade bara träffat henne någon enstaka gång. Sen är det en ljusblå frottehanduk med boderat namn och handgjorda spetsar eller fransar på kanten. Ganska fin faktiskt. Är det tillräckligt med info eller vill du ha fler detaljer?

För mig händer det ofta att jag skriver meddelanden och glömmer peta på ”skicka-symbolen”. Sen efter en halvtimme eller en timme så upptäcker jag det och skickar.

@tott Har du kollat om hon tackat via nån annan kanal? En släkting till mig blev sur en gång för att jag inte tackat för bilder hon skickat, men hon hade bara inte sett att jag tackat via annan kanal. (Kanske lite dumt av mig men råkade vara inne på den kanalen när jag kom på att jag ju skulle tacka).
Hon har inte tackat via någon kanal alls.

Varför är du så fixerad vid varför jag inte sa något till släktingen?

Jag var alltså femår gammal när jag fick presenten, den skickades för hon bodde långt från oss och jag hade bara träffat henne någon enstaka gång. Sen är det en ljusblå frottehanduk med boderat namn och handgjorda spetsar eller fransar på kanten. Är det tillräckligt med info eller vill du ha fler detaljer?
Vad har utseendet på handduken för betydelse? Och var läser du in att jag vill läsa om den.
Det är ju du som skrev ett inlägg om att du inte hade tackat.
Om du var för liten för att inte tacka så är det väl så. Hade jag varit förälder så hade jag tackat i ditt ställe.

Du får tycka vad du vill.
Om jag hade varit så liten så hade mina föräldrar frågat mig om jag hade tackat.

Och om jag hade hållit på som du gör nu så hade mina föräldrar skämts för min del. Ska du sitta på din höga häst om att du minsann är bättre uppfostrad än andra så kan du ju börja med att inte skuldbelägga nån för gamla saker som inte går att göra nåt åt.

Vad har utseendet på handduken för betydelse? Och var läser du in att jag vill läsa om den.
Det är ju du som skrev ett inlägg om att du inte hade tackat.
Om du var för liten för att inte tacka så är det väl så. Hade jag varit förälder så hade jag tackat i ditt ställe.
Det du helt missar är varför jag skrev mitt inlägg och fokuserar på saker som är helt utan betydelse för vad jag ville säga till ts. Så som svar på dina inlägg har utseendet relevans.

Och om jag hade hållit på som du gör nu så hade mina föräldrar skämts för min del. Ska du sitta på din höga häst om att du minsann är bättre uppfostrad än andra så kan du ju börja med att inte skuldbelägga nån för gamla saker som inte går att göra nåt åt.
Sen är det nog ganska säkert att min pappa tackade henne, så hon fick nog ett tack.

Min poäng till ts var att man skall inte kännasig ledsen om man inte fick något tack för det kan vara en mängd olika orsaker och behöver intealls betyda att gåvan inte uppskattades.

Vad du läser in får stå för dig.
Jag säger att jag tycker att man ska tacka och om man inte är nog stor så bör ngn göra det för en.
Gör människor fel? Ja alla. Jag också.

Varför visar du inte i stället att du är den vuxna i relationen och tar kontakt via Whatsap och frågar om presenten kommit fram ordentligt samt om vad hon tyckte? Då ger du ju ditt syskonbarn en öppning för att säga tack.
Jag tänker precis samma sak!

Om man är det minsta övertänkare så kan det finnas en massa olika anledningar men man är inte mindre tacksam och glad för det.

Min poäng till ts var att man skall inte kännasig ledsen om man inte fick något tack för det kan vara en mängd olika orsaker och behöver intealls betyda att gåvan inte uppskattades.

Där håller jag med dig. Jag kan räkna på en hand hur många gånger mina syskonbarn (5 stycken i olika åldrar) yttrat ett tack för nån present och jag är ändå inte särskilt brydd. Jag ger ju presenter för att jag tycker det är roligt att ge, inte för att jag förväntar mig nåt i gengäld.

Det finns verkligen en miljard anledningar till att folk inte kommer sig för och det är relativt sällan det handlar om att dom är otacksamma eller ouppfostrade.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka