Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo förstås, men jag har iaf ingen lust att överraska henne och försöka göra henne glad mera.Jo, men det jag menade var att det är svårt att veta hur mycket hon uppskattade din present enbart utifrån att hon inte skickade ett tack, eller ens om hon hade skickat ett tack.
Du får tycka vad du vill.Men herregud vad du går på. Så otroligt onödigt att lasta nån för att den inte betedde sig helt perfekt som barn.
Varför är du så fixerad vid varför jag inte sa något till släktingen?Och varför berättade du det inte då?
Att gå på någon för vad denne ev glömde eller inte blev påmind för som barn är ändå inte schysst. Ska personen ha dåligt samvete för att denne fick något som barn och glömde tacka nu när personen lär vara död sedan många år tillbaka?Du får tycka vad du vill.
Om jag hade varit så liten så hade mina föräldrar frågat mig om jag hade tackat.
Hon har inte tackat via någon kanal alls.För mig händer det ofta att jag skriver meddelanden och glömmer peta på ”skicka-symbolen”. Sen efter en halvtimme eller en timme så upptäcker jag det och skickar.
@tott Har du kollat om hon tackat via nån annan kanal? En släkting till mig blev sur en gång för att jag inte tackat för bilder hon skickat, men hon hade bara inte sett att jag tackat via annan kanal. (Kanske lite dumt av mig men råkade vara inne på den kanalen när jag kom på att jag ju skulle tacka).
Vad har utseendet på handduken för betydelse? Och var läser du in att jag vill läsa om den.Varför är du så fixerad vid varför jag inte sa något till släktingen?
Jag var alltså femår gammal när jag fick presenten, den skickades för hon bodde långt från oss och jag hade bara träffat henne någon enstaka gång. Sen är det en ljusblå frottehanduk med boderat namn och handgjorda spetsar eller fransar på kanten. Är det tillräckligt med info eller vill du ha fler detaljer?
Du får tycka vad du vill.
Om jag hade varit så liten så hade mina föräldrar frågat mig om jag hade tackat.
Det du helt missar är varför jag skrev mitt inlägg och fokuserar på saker som är helt utan betydelse för vad jag ville säga till ts. Så som svar på dina inlägg har utseendet relevans.Vad har utseendet på handduken för betydelse? Och var läser du in att jag vill läsa om den.
Det är ju du som skrev ett inlägg om att du inte hade tackat.
Om du var för liten för att inte tacka så är det väl så. Hade jag varit förälder så hade jag tackat i ditt ställe.
Sen är det nog ganska säkert att min pappa tackade henne, så hon fick nog ett tack.Och om jag hade hållit på som du gör nu så hade mina föräldrar skämts för min del. Ska du sitta på din höga häst om att du minsann är bättre uppfostrad än andra så kan du ju börja med att inte skuldbelägga nån för gamla saker som inte går att göra nåt åt.
Varför visar du inte i stället att du är den vuxna i relationen och tar kontakt via Whatsap och frågar om presenten kommit fram ordentligt samt om vad hon tyckte? Då ger du ju ditt syskonbarn en öppning för att säga tack.Jo förstås, men jag har iaf ingen lust att överraska henne och försöka göra henne glad mera.
Vad du läser in får stå för dig.Och om jag hade hållit på som du gör nu så hade mina föräldrar skämts för min del. Ska du sitta på din höga häst om att du minsann är bättre uppfostrad än andra så kan du ju börja med att inte skuldbelägga nån för gamla saker som inte går att göra nåt åt.
Nja...tigga tack är inte riktigt min grej.Varför visar du inte i stället att du är den vuxna i relationen och tar kontakt via Whatsap och frågar om presenten kommit fram ordentligt samt om vad hon tyckte? Då ger du ju ditt syskonbarn en öppning för att säga tack.
Fast att fråga om presenten kommit fram är väl inte att tigga? Hade jag inte hört något hade jag absolut ställt frågan!Nja...tigga tack är inte riktigt min grej.
Jag tänker precis samma sak!Varför visar du inte i stället att du är den vuxna i relationen och tar kontakt via Whatsap och frågar om presenten kommit fram ordentligt samt om vad hon tyckte? Då ger du ju ditt syskonbarn en öppning för att säga tack.
...fast jag VET ju att den kommit fram.Fast att fråga om presenten kommit fram är väl inte att tigga? Hade jag inte hört något hade jag absolut ställt frågan!
Och då får du kanske svaret. "Ja, det har den! Fick du inte mitt meddelande på x?"...fast jag VET ju att den kommit fram.
Är det verkligen för mycket önskat av en 19-åring att den tackar för en present?
Min poäng till ts var att man skall inte kännasig ledsen om man inte fick något tack för det kan vara en mängd olika orsaker och behöver intealls betyda att gåvan inte uppskattades.
Men är inte det viktiga att hon blev glad? Det är väl inte för att få ett tack du ger presenter?Jo förstås, men jag har iaf ingen lust att överraska henne och försöka göra henne glad mera.