hur uttalar du ordet?

Hundrasen Cane Corso? Jag gick omkring och sa fel i säkert ett halvår med valparna innan jag fattade hur det uttalades. Skäms lite än fast det är 7 år sedan. Ledtråd; Italiensk ras.
 
Malle är ju iofs toppen! Fast inte balle och frulle :confused::cautious:

Det är en svår balansgång med att försöka behålla sin värdighet vad gäller uttal och förkortningar! Frukost och balkong kan väl de flesta uttala ändå så jag har större förståelse för malle än för balle/frulle. Tycker mig dock inte kunna använda malle själv, känns som något en cool hundperson säger. Jag är ingetdera. :D
 
Naj-ki. Säger även Converse, Vans och Reebok med engelskt uttal. Men Adidas och Puma blir på svenska... När det gäller märken ser jag inget problem med att behålla originalspråkets uttal och de fyra första är ju från engelsktalande länder, medan de två senare är tyska, så antagligen har väl det påverkat hur de marknadsförs här och därmed hur vi uttalar dem.

Jag har känt en del tvekan inför Saucony, vilket är lite besvärligt eftersom jag gillar deras skor. Jag föredrar att beställa dem på nätet så jag slipper gå in på Löplabbet och mumla något med halvt stängd mun, alternativt låtsas att jag inte riktigt minns vad de heter typ "något på Sau.... åh... vad är det nu de heter.... öh", och tvinga expediten att säga det. :D

Googlande säger dock att det ska vara "sock-a-knee", får försöka komma ihåg det så det inte låter som "de där sausage-skorna".
 
Hundrasen Cane Corso? Jag gick omkring och sa fel i säkert ett halvår med valparna innan jag fattade hur det uttalades. Skäms lite än fast det är 7 år sedan. Ledtråd; Italiensk ras.
Förresten, har de alltid hetat cc eller hette de italiensk mastiff förr?
 
Jag uttalar det mååln om jag pratar om vädret.
När jag pratar om hästen blir det mollnet eller mollnis, det låter mycket gulligare ☺
 
Jag har känt en del tvekan inför Saucony, vilket är lite besvärligt eftersom jag gillar deras skor. Jag föredrar att beställa dem på nätet så jag slipper gå in på Löplabbet och mumla något med halvt stängd mun, alternativt låtsas att jag inte riktigt minns vad de heter typ "något på Sau.... åh... vad är det nu de heter.... öh", och tvinga expediten att säga det. :D

Googlande säger dock att det ska vara "sock-a-knee", får försöka komma ihåg det så det inte låter som "de där sausage-skorna".
Det är jobbigt för självförtroendet när man inte kan uttalet på något man har och gillar.

Mvh Hyundaiägare
 
Det är jobbigt för självförtroendet när man inte kan uttalet på något man har och gillar.

Mvh Hyundaiägare

- Vad är det för bil du har?
- Åh, vad är det nu märket heter - öh..... alltså jag kommer bara ihåg att det börjar på H nånting - äsch så dumt, tänk att jag alldeles glömt bort det nu! Kom med några förslag så kommer jag säkert på det!

Mvh Volvoägare. :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: Kakis
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 547
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp