Bukefalos 28 år!

Icke prop ekipage. Så trött.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TrÅden lÅst.

Är det för att du inte kan ta emot sanningen eller?
Du har ändrat dig framåtebax under hela tråden.
Tss.. vissa borde ha en frimärkssamling istället.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

KL

Hemsidan verkar borttagen eller något...

Nåja, jag antecknade tävlingen. Någon man känner lär ju dyka upp och jag känner bara djurvänner, som gladeligen kritiserar om de ser något orätt.



Någon som sparade bilden btw?
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Säger ni lika när ni ser en lång person på en islandshäst på 135 cm?

Ja, jag hade sagt likadant om du hade suttit på en islänning på 135 cm.

Varför vill du visa upp hur det ser ut?
Hade någon tagit ett sådant kort på mej och min häst hade jag aldrig visat det för någon.
Jag hade haft det själv och lovat mej att aldrig aldrig aldrig mer utsätta en häst för något sådant.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Inge rädd för sanningen eftersom jag vet om den själv.
Vet min vikt och längd och jag tar i tur med vikten.

Jag bantar för min skull och för att hästen skall må bra om jag sitter upp.


Så.

Nu struntar vi i detta.. ok.. jag vet vad som gäller ni vet hur vi ser ut nu och nästa gång man tar en bild är jag mindre på honom och det ser bra ut.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

KL

Hemsidan verkar borttagen eller något...

Nåja, jag antecknade tävlingen. Någon man känner lär ju dyka upp och jag känner bara djurvänner, som gladeligen kritiserar om de ser något orätt.



Någon som sparade bilden btw?

Behöver inte hänga ut hela tiden ok.

Inget förtal. eller så.

Jag ville bara visa, men var tydligen så fel att visa när jag satt upp.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag tycker själv att jag är för tjock för min nya häst.
Hon är kallblod och 1.55, jag är 1.64 och väger för mkt.
Jag jobbar dock på vikten och förhoppningsvis är jag på väg ner.
Har aldrig varit direkt tjock innan, men med barn nr 3 och 4 med bara 1 år emellan och på väg mot 40, så fastnade en del :)

29286133.jpg


Igår sålde jag min underbara d-ponny just för att jag tycker att jag är för tung.

Jag måste bara säga att din bild ser så harmonisk ut:love: och vilken underbar man din häst har:love:
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Fast bilden måste ändå ha varit relevant för tråden och frågeställningen eller??
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Alltså Jag ka ut en bild på mig och min häst. jag satt upp för att ta ett kort och sen hoppade jag av eftersom min medryttare red.
Jag kan skritta och trava nått steg 1 gång i veckan ej mer.

Jag bantar för min skull och för att kunna rida utan hinder.

men tydligen skall jag nu bli förföljd också till en tävling jag hade tänkt åka på.

Känns ju lagom roligt att ha stalkers efter sig pga detta.

Jag plågar ej min häst som folk säger. Men jag håller med ang min vikt att jag skall gå ner innan jag rider längre pass än 15 min.


Så nu får jag väl gilla läget att aldrig mer kunna visa mig eftersom det finns vissa här inne som skall jaga mig och min ponny.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag måste bara säga att din bild ser så harmonisk ut:love: och vilken underbar man din häst har:love:

Åh tack! Nu blev jag glad :)

Detta är första ridbilden jag lagt upp pga att jag skäms över min vikt.

Dock ser det kanske inte så snyggt ut med utåtvinklade tår då jag satt och funderade på varför ena stiglädret känns kortare fast vi mätt och räknat hål.

Hästen är underbart fin och det känns roligt att jag nu vågar rida på häst igen.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Ingen förföljer dig och jagar dig, men om du åker ut på träning/tävling med din ponny som du är alldeles för stor på så får du nog räkna med att folk kommer skälla på dig, eftersom de värnar om hästens bästa.
 
Sv: TrÅden lÅst.

TrÅden skall nu lÅsas

Du kan ju inte bara kräva att tråden ska låsas för att du inte vill delta i den lägre.

För övrigt tycker jag inte att det har varit någon/många som har sagt något som kan räknas som personangrepp eller liknande, UD satte ju upp en tråd om just vikt och liten ponny, din egen, och la ut länk till bilder och dyligt, och åd är det ju en jälvklarhet att diskussionen blir om just det!

Jag har heller inte sett att nån kallat dig fetto, om dom gjort det är det självklart fel, men att säga att du är överviktig eller diskutera din vikt är ju rimligt eftersom det var du själv som öppnade den diskussionen.

Medryttare verkar ju bara ha tillkommit på slutet när folk ifrågasatt hur mycket han rids, men visst det kan ju vara sant men då hade det ju varit relevant att säga det från början, med take på diskussionen om din ridning på honom och om han mår bra av det etc.

Jag tycker du ska fundera på de råd du fått (för alla är ju primärt intresserade av hästen bästa, och jag utgår från att du också är det) och jag måste säga att jag gilla rinte din attityd kring att du har rätt att rida vilken häst osm helt, det har du inte, hästar är inte din tjänare och med tanke på att du säger att du utgår från hsäten villkor så tycker jag du borde fundera på om du verkligen har förståelse för vad villkor betyder.
Jag rider isisar och jag skulle ha sagt samma sak om du satt på en isis som var samma höjd o byggnad. Det finns en gräns för alla hästar och eftersom din är så ung också så borde du verkligen fundera på vad hans bästa är, och din egen attityd till det.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag sliter också med vikten. Både på mig och hästen efter sommaren..:rofl:

Jag väger mer än 75kg:o men inte skulle jag få för mig att sätta mig på dotterns ponny även om det bara handlade om 15 min..

cimg(21).jpg


Jag i mitten och dottern på ponnyn..
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Det handlar ju inte om att nån jagar dig, du själv la ju ut bilden och satte igång diskussionen så du får ju räkna med att folk kanske inte tycker samma som dig.
Och oavsett om nån känner igen dig från denna tråd elelr inte så kommer du nog få några kommentarer, just som andra här säger, eftersom de flesta tycker inte att du borde rida den hsäten i nuläget.
Disskusions forum är ju till för att disskutera, du la ut en tråd, vad tror du händer? En disskusion såklart! Är ju inte så svårt att räkna ut att det blir så, det är ju det som är poängen, så då tycker jag inte du ska klaga om det.

Om du ville bara visa din ponny elelr nåt sånt så kunde du satt en annan titel på tråden men du valde ju den du satte så då kan du itne klaga på hur det blir.
Du är ju ändå 24år och vuxen så du kan ju inte skylla på att du är ung elelr nåt för ditt resonemang elelr beteende.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

en ryttare i din viktklass skulle jag inte vilja se på någon häst alls faktiskt.

alltså, jag är tung och kort... men min pålle bär mig utan problem...jag skulle aldrig sätta mig på en PONNY ej heller nått annat litet å tanigt... att bara rakt av säga att en person i den eller den viktklassen inte har något på en HÄST att göra är lite väl hårddraget... men VISST, vi tjockisar MÅSTE anpassa häst efter don.... :D

viewer.php
[/URL][/IMG]

En ELEFANT som rider en KAMEL men han har ALDRIG ömmat i ryggen, visat sig halt eller på något sätt indikerat på att det är för tungt... vi skogsmullar, jag är totalt oförmögen till att flårida... Jag VET att jag är tung... därför skulle jag ALDRIG någonsinn hoppa eller flårida överhuvudtaget... ej heller skulle jag ALDRIG sätta mig på en PONNY eller nått annat litet...
 
Senast ändrad:
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Ja.
Jag skulle ha satt en annan på honom och sen skrivit att jag ej rider honom mer än en gång i veckan.

hade inte blivit denna panik på att jag är en djurplågare för det är jag INTE

Finns inga bevis som säger det bara en bild med mig på en ponny.

Jag älskar min häst och kommer aldrig sälja honom utan kör honom så länge jag är överviktig. Men 15 minuter dör han ej av att jag sitter på.

Jag är ej för lång utan tung, men har bra balans och så.

Ang de korta lädret på bilden. Medryttaren red som sagt och hon har korta ben.
behövde ej länga dem för en bild tänkte jag eftersom hon satt upp direkt efter.

Men nu har jag fått mer skit än vad jag vill ha.

Vill inte bli kallad Djurplågare eller ha andra elaka ord mot mig.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag tycker TS ser ut att väga väldigt väldigt mycket på bilden, och nej då tycker jag faktiskt inte man ska rida, för hästens skull.

Man kanske kan rida en väldigt välmusklad häst litegrann korta turer, men regelbundet? Nej.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

känns inte som det händer alltför ofta......

MEN HÅLLER MED DIG!:D
Don efter person helt enkelt.
 
Sv: TrÅden lÅst.

TrÅden skall nu lÅsas

Det är inte upp till dig att bestämma om tråden skall låsas. Det är moderatorn.

Jag förstår om du ångrar att du startade den här tråden. Men det känns lite konstigt att du ändrar din story allt eftersom klagomålen kommer.... Från början tränade du och skulle tävla. Helt plötsligt rider du 15 minuter i veckan? Trovärdigheten är lite naggad i kanten, minst sagt....

Men om det är så att du rider ytterst lite under viktminskningen. Då vill jag önska dig och din fina häst lycka till!
Om det inte är så - utan att du fortsätter rida ordentligt med nuvarande vikt. Då önskar jag att du tar åt dig av kritiken.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

nu har jag visat bild på mig (fetto) och häst (också fetto):p

kan man få se bilden då så det finns en chans att delta i diskutionen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 282
Senast: Badger
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 131
Senast: Djurvän
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad ska man säga. Ingen av de medföljande sadlarna passar optimalt :meh:. Är väl något dottern misstänkt med fick det bekräftat i...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp