Bukefalos 28 år!

Icke prop ekipage. Så trött.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag har absolut inget emot att vuxna rider ponny och tror de flesta inte bryr sig heller. Så länge ponnyn orkar och proportionerna stämmer.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

ja.
Men jag vet ju om detta med min vikt och inget att tjaffsa om eller hur.

jag gör ju allt jag kan för att gå ner och rider därför lite bara.

Men när jag kommit ner på bra vikt blir det mer ridning utan att behöva tänka.

Men jag tycker inte vi är ruskigt fula ihop trots min tjocka kropp.
men för hans skull rider en lätt ryttare.

Men jag vill ju även köra och så varav jag har ponny. ej bara för ridning då jag kunde köpt storhäst för de.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Du skrev ju att du rider för tränare, tävla ska du ju tydligen göra också :crazy:

Låter mest som att du nu bara försöker hitta på bortförklaringar.


Ja jag har en tränare. Men hon rider inte bara jag för.

Ja vi skall det.. men det är brar skritt och trav vilket går bra.
men denna går ej på tid utan man tar det lugnt. Han klarar av det den korta stunden ca 10 minuter. INGEN FARA.

Men han rids av en annan tjej som väger 45 kg,

Men slut tjaffsat om just min kropp och min vikt och om mig.

Jag startade denna tråd för att säga att även dem som är mullig vill kunna rida oavsett typ på häst utan att få skit för det.

Ex om en mullig rider en storhäst på 170 cm vill hon ej höra att han tar skada av en tjockis å ryggen.
De jag menade.. inte en tråd bara om MIG.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag startade denna tråd för att säga att även dem som är mullig vill kunna rida oavsett typ på häst utan att få skit för det.

Ex om en mullig rider en storhäst på 170 cm vill hon ej höra att han tar skada av en tjockis å ryggen.
De jag menade.. inte en tråd bara om MIG.
Men alla mulliga kan INTE rida, särskilt inte ponny!! Det finns inte hästar för alla, det är ingen rättighet att rida.

Det spelar väl ingen roll vad man vill och inte vill höra?
En storhäst på 170 cm kan mycket väl ta skada av att ha en tjockis på ryggen.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Men slut tjaffsat om just min kropp och min vikt och om mig.

Jag startade denna tråd för att säga att även dem som är mullig vill kunna rida oavsett typ på häst utan att få skit för det.

Det är väl just det alla regerat på, att man inte kan rida oavsett typ av häst om man är mullig!
Man måste anpassa hästen efter sin vikt eller sin vikt efter hästen.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Det är väl just det alla regerat på, att man inte kan rida oavsett typ av häst om man är mullig!
Man måste anpassa hästen efter sin vikt eller sin vikt efter hästen.


Jag anser att om hästen är kraftig byggd med stora fina muskler och kort rygg osv så är den viktbärande, han kan bära upp långa/lite tyngre ryttare och går på tygeln mm.

Men av återigen hans bästa så rider jag ibland. INTE hela tiden.
Håller på att gå ner i vikt och vill komma ner på 60 kg ca.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag anser att om hästen är kraftig byggd med stora fina muskler och kort rygg osv så är den viktbärande, han kan bära upp långa/lite tyngre ryttare och går på tygeln mm.
Din ponny ser varken välmusklad eller kortryggad ut, alltså bör du inte rida på honom. Och även om han vore det så är du för stor!

Förstår du inte att det är djurplågeri?
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

:bow:
Din ponny ser varken välmusklad eller kortryggad ut, alltså bör du inte rida på honom. Och även om han vore det så är du för stor!

Förstår du inte att det är djurplågeri?




------
Till TS.
Det är verkligen ingen rättighet att få rida.


Usch jag blir så irriterad på din inställning så jag vet inte vad! Öppna ögonen quinna!
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag tror att du skriver att du bara rider ibland nu för att du fått så många klagomål i tråden. I westerntråden skrev du att du vill bli proffsryttare inom western och att nästa sommar ska du placera dej i tävlingar med ponnyn.

Hur ska detta gå till om du knappt rider?
Och medryttaren dök ju inte upp förräns sista inläggen..

Och att en c-ponny är viktbärande betyder inte att den kan ta hur tungt som helst.

Verkar inte vara nån ide att skriva mer då du inte verkar ta till dej saker utan envisas med att folk har emot dej och din vikt.
Det är din vikt i kombination med ponnyn folk reagerar på.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag plågar honom inte. Det är inte plågeri att sitta på honom för en bild eller att sitta någon minut. Skillnad om jag red hela tiden.
Men var smalare när jag köpte honom och bebisfettet har lagt sig över mig vilket jag bantar nu så jag kommer ned till ca 60 kg.
Som jag skrev så satt jag upp på honom framför hon som höll i kameran för att kunna visa er hur det såg ut.

Jag rider 1 gång i veckan vara ca 15 minuter och sen tar medryttaren över.
jag håller på att köra in honom och träna i det tills jag gått ner.

Ang tävlingen jag skrev så är den lika lång. Skritt och lite trav vilket han klarar av denna 5 min långa pass.

jag vet att jag är för tjock på honom varav bantningen ok.

En fråga.

Säger ni lika när ni ser en lång person på en islandshäst på 135 cm?
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Om nån går tillbaka och kollar filifjonkans bilder: Jag väger runt 75! är också 177, men som sagt. tror då att ts skulle vara lite mindre om hon vägde 75. Eller?
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Säger ni lika när ni ser en lång person på en islandshäst på 135 cm?

Du är inte för lång, du är för tung!!

Ser jag en för tung ryttare på en islandshäst skulle jag reagera då också, ja.
Islandshästar har dock ofta väldigt kort rygg och är kompaktare, men en ryttare i din viktklass skulle jag inte vilja se på någon häst alls faktiskt.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Ja klart det är min vikt och den jobbar jag ju med så att det blir bättre.
Ja när jag kommit ner till en liten vikt så kan jag tävla.
men blir medryttaren som skall träna honom så länge åt mig.

Men den dagen jag väger mindre vill jag tävla och så med min ponny.
Men blir det ej så köper jag ej annan häst om jag blir mkt bättre.

Jag insåg fort att jag är tng och gör ngt åt det så ni behöver inte skriva djurplågare, fetto mm åt mig eftersom jag vet vad jag gör och kämpar tills jag nått målet.
INGET FÖRTAL.
men ingen verkar klaga när man rider islandhäst.

Kommer man till turridning så säger dem inget. Konstigt det, även när jag säger min vikt.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

skall ligga på min hemsida..
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Om nån går tillbaka och kollar filifjonkans bilder: Jag väger runt 75! är också 177, men som sagt. tror då att ts skulle vara lite mindre om hon vägde 75. Eller?

Det finns även smala som väger 80 kg tänkt på det?
Jag väger runt 75 kg JA.
Men vägde mkt mindre innan bebisen.

Men jag har återigen samt samma samma samma sak jag bantar för att kunna rida. Min längd är ingen fara men för hästens skull går jag ner i vikt och medryttaren håller igång honom under den tiden.

Har gått ner lite i vikt..

Tycker folk skall vara glad och peppa mig som bantar.

Även vid tävlingen btw.

men nu avlutar vi detta. Jag är tock och bantar för att kunna rida min häst eller andra hästar utan problem.

INGET MER I DENNA TRÅD.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 276
Senast: Badger
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 129
Senast: Djurvän
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad ska man säga. Ingen av de medföljande sadlarna passar optimalt :meh:. Är väl något dottern misstänkt med fick det bekräftat i...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp